Petitie

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Petitie

Bericht door Koen De Bièvre »

Onderteken de petitie tegen de zeebaarsplannen van de EU-commissie!
Gewoon doen, niet op een ander rekenen dat die het wel zal doen!
Je kan daarvoor de banner op onze startpagina aanklikken of rechtstreeks via deze link gaan:
http://www.deltavissers.nl/zeebaarspetitie.htm

Kees Michielsen
Berichten: 156
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 9:35 am
Locatie: Rijen
Contacteer:

Re: Petitie

Bericht door Kees Michielsen »

Hey Koen,

Strakke actie!

De link is inmiddels op diverse (hengelsport)groepen binnen facebook gedeeld.

Groeten,
Kees.
Boston Whaler Montauk fanatic
http://www.zeevissenlangeland.nl/

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Petitie

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Koen,

Buiten het feit dat de petitie "hopelijk" iets zal uithalen, ben ik eigenlijk ook benieuwd hoeveel mensen eigenlijk ook daadwerkelijk de moeite zullen doen om deze te tekenen. Daarom mijn vraag: Is het praktisch haalbaar om op bv de homepage van onze site een teller te plaatsen zodat iedereen kan mee zien hoeveel keer er al getekend is?

Laten we vooral hopen dat er deze keer "meer" reactie zal zijn van onze leden dan bij de enquête die je georganiseerd hebt...........

MVG Jerry

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Petitie

Bericht door Koen De Bièvre »

Je kan dat gewoon zien op de petitiepagina. Bovenaan de pagina staan tabs waarop je kan klikken. Een er van is: "handtekeningen". Je kan daar zien hoeveel en wie van waar er getekend heeft.
Het gaat me niet hard genoeg, dat weet ik wel zeker!
Er staan handtekeningen uit voornamelijk Nederland en België op, maar ook enkele uit Engeland, Frankrijk en Duitsland.

We zijn nu een week bezig en we hebben er niet eens duizend, toch een teleurstelling, daar ben ik eerlijk in. Er is veel moeite gedaan om het bekend te maken via Facebook, het is behoorlijk wat keren gedeeld, het is verschenen op diverse sportviswebsites zoals Totalfishing, Sportvisserij Nederland, Sportvisserij ZWN, de Facebookpagina van de EAA,en nog veel meer. Misschien heeft het wat tijd nodig om door te dringen in alle lagen van de sportvisserij en moet ik wat geduld oefenen... Probleem! Geduld kost tijd en die is er niet!

Jan De Jonghe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 11:42 am

Re: Petitie

Bericht door Jan De Jonghe »

Jongens,

Teken nu de petitie aub. Als je het doet wordt je niet gestraft met onthoofding !!
Integendeel. We hebben er allemaal bij te winnen.
Nu is het de zeebaars die de privé hengelaars wordt ontnomen door de EU.
Straks zijn het andere soorten: schol, schar, zeemeermin......

Er ontbreken zoveel namen op de petitielijst. Je kan gewoon perfect zien op de pagina wie er getekend heeft. Of het moest anoniem gebeurd zijn.

Ik kan begrijpen dat zeebaarsvissers met een visserijnummer de petitie niet tekenen.
Alhoewel de meesten toch ook sportvissers geweest zijn. Met de hengel vis je de zee niet leeg.
Dus zitten we in hetzelfde schuitje. Enkel een grote hoeveelheid handtekeningen kan nog voor een doorbraak zorgen.
Beleidsmakers, ministers geven er niet om, om met een pennenstreek zoveel naar de kloten te helpen. Eénmaal verkozen kunnen ze in hun dikke boterham blijven bijten.

Waarom zijn jullie zo bang om jullie naam in te vullen ? Zeevissers zijn stoere bonken toch.

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Petitie

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Jan,

Ik heb inderdaad de lijst daarstraks ook eens zorgvuldig gelezen wie er allemaal al getekend heeft en ik moet zeggen dat ik er daar veel van ken (ok soms maar enkel van naam, maar toch). Inderdaad is toch de grote afwezigheid van onze "collega's"? met een nummer. Ik ben er zelf al wel een paar jaar uit, maar durf toch te stellen dat ik veel, zeer veel van die nummermannen ofwel persoonlijk ofwel bij naam ken, en wat schets mijn verbazing (of eigenlijk helemaal niet) dat ik maar één naam heb kunnen ontdekken van een beroepsvisser, en dan eerlijk gezegd nog van iemand waar ik het "helemaal" niet van verwacht had.

Iedereen weet dat het bijna over is met de baars bij ons, het einde is echt in zicht, daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn om dat te beseffen en eerlijk toe te geven. Zijn die mannen dan echt zo bang dat "wij" (de sportvissers) het laatste visje voor hun neus gaan weg vangen? Blijkbaar wel, of zit de haat tegen ons echt zo diep?

Feit is wel: willen we met zijn allen (beroeps en sport) ever een paar jaar nog een baarsje kunnen vangen moet er gewoon iets gebeuren, zo simpel is dat. Het is 5 na 12....... En daarom geef ik Koen groot gelijk dat het aantal getekende zwaar tegenvalt? Het kost niks, enkel 2 minuten van je tijd. Maar blijkbaar vinden vele onder ons dit niet belangrijk. Jammer, echt een gemiste kans.

MVG Jerry

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: Petitie

Bericht door Dre Frijters »

Als je nu inlogt op de site van Sportvisserij ZWN, dan moet je vaststellen, dat de oproep om aan de petitie mee te doen EN wat er met de zeebaars aan de hand is al naar de achtergrond is verdwenen.

Ik kan dat niet begrijpen en heb er dan ook geen goed woord meer voor over.......

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Petitie

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Heren,

Ik heb net even naar de statistieken gekeken van de petitie? Wat schets mijn verbazing. Na bijna twee weken online te staan en verschillende oproepen van mensen om dit te teken (wat slechts 1 à 2 minuten ) tijd in beslag neemt, staat de teller nu op "955" handtekeningen!!!! Ja u leest het goed, slechts 955 handtekeningen op twee weken.

-Is deze petitie dan een flop: mijn mening ja
-Interesseert het mensen dan geen ene moer dat ze ons aan banden gaan leggen: mijn mening ja
-Zullen we dan binnenkort plots raar opkijken dat mensen zoals bv Koen, die er alle tijd en moeite insteekt om iets te bereiken er plots de brui aan geven: mijn mening nee
-Zo kan ik nog wel effe doorgaan

Waarom vind ik dit persoonlijk een flop? Als je dan kijkt naar het topic dat ik geplaatst heb over "het verbod op de warrelnetten" dat ze daar door een (clown) BV (= bekende Vlaming voor de Nederlanders) van een Tom Waes liefst "22.000" handtekeningen verzamelen voor dat verbod????? Dan weet ik het wel. Ziet u het verschil "955 tegen 22.000"???

Oplossing: Misschien moet onze vereniging (want volgen mij zijn dat de enige die er nog in geloven) eens een budget vrijmaken van onze lidgelden om ook eens zo een BV in te huren en op tv wat komt lullen over het idiote voorstel over de baars? Misschien dat onze petitie dan ook plots naar de 22.0000 handtekeningen schiet..............

Jerry

Sjaak van Boxtel
Berichten: 87
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 6:43 pm

Re: Petitie

Bericht door Sjaak van Boxtel »

beste koen ik heb de petitie getekend maar ik kan nergens op de lijst mijn naam terug vinden , is dit omdat ik geen lid van de vereniging ben of is er iets met de registratie mis en dat er daarom zo weinig hantekeningen zijn gr sjaak

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Petitie

Bericht door Mark Stuyck »

Beste Sjaak,

Dat is omdat je de bevestigingsmail die je ontvangen hebt, niet hebt bevestigd.

Mvg,

mark

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Petitie

Bericht door Koen De Bièvre »

Sjaak,

Je staat er wel degelijk tussen,maar je hebt er blijkbaar voor gekozen om je naam niet zichtbaar te maken in het openbaar.

Koen

joeri wilmssen
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: Petitie

Bericht door joeri wilmssen »

@ Allen,

Wellicht stevig 'off topic' maar bij deze wil ik eens graag mijn diepste bewondering en respect uitspreken voor mensen die, na hun voltijdse job, ook nog eens dagen (en nachten) bezig zijn om de (zee-) hengelsport te promoten en/of te verbeteren en die daar dikwijls niet het respect voor terugkrijgen hetwelke ze daarvoor dubbel en dik verdienen.
Waar gekapt wordt vallen spaanders maar ik ben er ten volle van overtuigd dat dankzij deze groep mensen de spaanders nog te overzien en te overkomen zijn.

Dit mag ook al eens gezegd worden!

Vang ze (maar met mate), Joeri
Somnium
Delta 1609

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: Petitie

Bericht door Frans Salvo »

Politiek : Het is echt wel bedroevend !
Ik heb een brief + e-mail gestuurd naar Marianne Thyssen = Europees Commissaris van Werk;
vervolgens een e-mail naar Kris Peeters = Federaal Minister van Werk;
daarna naar Bart Tommelein = Staatssecretaris voor de Noordzee;
daarna naar Joke Schauvliege = Vlaams Minister voor natuur
het moet zijn dat zowel mijn adres als e-mail adres onbruikbaar zijn, aangezien ik nog steeds wacht op een of andere reactie; van wie ook...

Pittig detail : Joke Schauvliege heeft net haar beleidsnota gepresenteerd : geen woord over sportvisserij...

Bedenkelijk is het enige woord dat er in me opkomt.

Wat ik ook zeer bedenkelijk en merkwaardig vind, is het totaal ontbreken van reacties van hengelsportwinkels; de meesten hebben hun sites op internet, maar ik vind er nergens een verwijzing naar onze petitie;
menen zij nu echt dat dit geen invloed gaat hebben op ons koopgedrag ?

Kies- en slachtvee zijn we dus en er is nog steeds geen enkele politieke partij die onze belangen wil verdedigen blijkbaar.
Er is GAIA, PvdD : voor wanneer een partij voor ons ?

Rien Meijs
Berichten: 48
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:44 pm

Re: Petitie

Bericht door Rien Meijs »

Kom op beste mede vissers stuur deze petitie naar al je vrienden en bekende heb ik ook gedaan en heb van 8 personen terug gehoord dat ze getekend hebben dus als wij dat allemaal doen moeten we toch zeker meer reactie verwachten dan tot nu toe, vindt het erg tegen vallen en als dit niet verandert zijn wij over ge levert aan die meloten die het beleid maken dus kom op en probeer zo veel mogelijk bekendheid te geven aan onze petitie vriendelijke groeten delta 1385

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: Petitie

Bericht door Frans Salvo »

Laat me eerst en vooral benadrukken dat ik het 100% met Joeri eens ben en de inspanningen van diverse personen binnen het bestuur van Deltavissers en ZWN, heel erg apprecieer.

Maar ...
- gisteren sprak ik met een paar sportvissers in Nieuwpoort die van deze 1 baars voorstel/regel totaal niets afwisten;
- vrienden van mij hebben op de beurs in Utrecht niks gezien van een petitie; laat staan de mogelijkheid om ter plaatse die petitie te ondertekenen; misschien terecht en uit angst voor...als ik sommige verhalen hoor van gemolesteerde trailers van vissers die het aandurfden van een snoekbaars mee te nemen...
- vorige week was ik op de Fly Happening in Putte en heb daar met diverse personen gesproken en het ik toch 1 iemand gevonden die er iets meende van te weten; was iemand van het VVHV en het was omdat een collega van hem dit in een toekomstige uitgave zou behandelen; ergens in 2015...
euh : de EC gaat dit wel op 15/12/2014 stemmen ???

Ik heb me in het verleden al heel kritisch uitgelaten over SN en zijn overmacht aan zoet-water vissers, geflankeerd door C&R fanaten die blijkbaar nooit zeevis eten.
Ik heb in het verleden gepleit voor een eigen zoute beweging, met een eigen bestuur en met een paar bezoldigde mensen die full time werk maken VOOR onze zeevisserij.

Stel je maar eens voor dat je iemand flyers zou hebben laten uitdelen in Utrecht op de beurs; of een standje van SN/ZWN met een paar laptops waar je kon tekenen en info inwinnen; of flyers onder de ruitenwissers steken bij een zeehengelwedstrijd; of een e mail sturen naar alle (zee) hengelverenigingen; individuele zeehengelaars; naar alle hengelsportwinkels, enz. en waar je hun medewerking vraagt door te vragen om te tekenen; promoten, mogelijkheid tot tekenen te geven.

Op de site van het VVHV kan je (als je heeeeel goed zoekt) nu wel een verwijzing vinden naar de petitie; en ook op de site Zeevissport.com is er een duidelijke, en op de eerste pagina, verwijzing naar de petitie.

En ik hoor/lees ook wel dat er een stevige ploeg bij SN is die werkt (en betaald wordt) ten gunste van de zeehengelsport; maar ik zie ze nu toch grandioos de mist ingaan; lees : totaal afwezig. Ik zal waarschijnlijk wel weer als antwoord krijgen dat er enorm veel achter de schermen wordt gewerkt en gelobbyd, maar een stok achter de deur in de vorm van een paar duizend handtekeningen, zou toch welkom geweest zijn.

Ik kan nog steeds niet geloven dat Europa een dergelijk krakkemikkig voorstel zal gaan goedkeuren/opleggen; maar als we nu niet reageren en front gaan vormen, gaat het er misschien in 2016 van komen.

Stillaan tijd om mijn pilkers en shad te gaan vervangen door ankerlood en 3-wegsonderlijnen...

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: Petitie

Bericht door Dre Frijters »

Ik kan de ervaring op de beurs van Frans aangaande de lakse en negerende houding van Sportvisserij Nederland op de Hengelsportbeurs te Utrecht alleen maar onderschrijven.

Geen woord, geen blikvanger, geen enkele aandacht / reclame voor wat er voor de HENGELSPORT dreigt te gaan gebeuren vanuit de EU, ook niet aangaande de lopende petitie van Koen.
Ik heb tegen een SN-baliemedewerker (op nette wijze) aangegeven, dat ik dit niet alleen zeer teleurstellend vond, maar vooral ook beschamend, vooringenomen en eigenlijk schandalig ten opzichte van de vele aangesloten hengelaars, die graag nog een zeebaars willen blijven vangen EN eten. Het enige "lichtpuntje" dat men aan mij kwijt wilde was, dat "er twee man nu constant mee bezig waren".
Wie, waarmee dan en waar, wordt angstvallig verzwegen. Zo kan je alles geheim houden en je achterban voor de gek houden. Dus vooral nergens ruchtbaarheid aan geven....... :roll:

Het bevestigt in mijn ogen alleen maar het in het geniep (voorin-)genomen besluit, zoals door Sportvisserij Nederland al genomen op het moment dat we te horen kregen, dat Sportvisserij Nederland het "succes van het IERSE ZEEBAARSBESLUIT voorstond".

Een dubbele en vooral geheime agenda dus waar de honden geen brood van lusten, maar die precies past in de lijn van het palingbesluit, snoekbaarsbesluit(en) EN LET OP !!! wat nog zal volgen aangaande kabeljauw, tong, schol. Kortom alle vissoorten waar een sterke "beroepsgeur" aan vastzit. En die om de meest uiteenlopende oorzaken, maar waar de sporthengelaar NIET SCHULDIG aan is, voor diezelfde sportvisser steeds onbereikbaarder wordt.

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: Petitie

Bericht door Frans Salvo »

Ik heb dan toch gehoor gekregen; een kabinetslid van Marianne Thys bevestigde me dat mijn mail de volle aandacht heeft genoten en is verder gestuurd naar de bevoegde Europees Commissaris Karmenu Vella.
Of het iets aan de situatie zal veranderen ????????
hoop doet leven (of is het "deed")

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: Petitie

Bericht door Dre Frijters »

UP weer met deze voor ons zo belangrijke PETITIE :!:

Plaats reactie