trimvlakken

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

trimvlakken

Bericht door Mario Wauters »

Beste vrienden ,was vandaag de boot aan het klaarmaken om in verlof te vertrekken naar spanje ,alles nog eens overlopen en in pakken bij het testen van verschillende zaken onder andere de trimvlakken van Lenco Marine en een ervan werkt niet heeft er iemand een idee ,het is met 2 knoppen up en down tot aan de relais geen probleem die klikt worden er voor de trimvlakken nog zekeringen voorzien ? Ik heb intussen eens gegoogeld en de servo's of pistons hoe je het ook noemt zijn apart verkrijgen maar wel prijzig 1 stuk tussen de 180 en 220€ zonder montage.Mijn boot is 7j oud heeft iemand hiermee al problemen gehad.
elpescador

delta 1518

henri v.d. heuvel
Berichten: 23
Lid geworden op: za nov 27, 2010 8:34 pm

Re: trimvlakken

Bericht door henri v.d. heuvel »

Hallo Mario ,
Ik zag je problemen met de trimvlakken, worden deze bediend door een elektromotor of hydraulisch
Ikzelf heb een bediening met elektromotor op elk trimvlak, en hiervan werkte ook een motor niet na een drietal jaren. Na het demonteren en openen van de motor bleek dat de spindel vastgeroest zat(zoutvocht) na een goede schoonmaak en een flinke lik zoutwaterbestendig vet, loopt alles weer super.
Wel meteen de afdichting controleren cq vervangen.
Succes en een fijne vacantie Henri v d heuvel Delta 1534

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: trimvlakken

Bericht door Mario Wauters »

Dank voor de uitleg Henri ik was al nieuw aan het aanschaffen kostprijs plus minus bij Beekman 265€ btw in, dat kan al tellen en word vlug gezegd vervangen die handel als ik terug thuis ben zaal ik ze ook eens demonteren zijn ook ieder elektronisch,grtjs avanuit het warme Spanje en de visserij loopt goed ook.
elpescador

delta 1518

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: trimvlakken

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Mario,

Laat er nog een paar zitten tegen dat ik er ben over drie weken hé! Allez vang ze.

Tot dan

GR Jerry

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: trimvlakken

Bericht door Mario Wauters »

Raar maar waar na een aantal dagen in het water in Spanje werkt mijn trimvlak terug ? Had wel thuis langs onder al wd 40 ingespoten.
elpescador

delta 1518

henri v.d. heuvel
Berichten: 23
Lid geworden op: za nov 27, 2010 8:34 pm

Re: trimvlakken

Bericht door henri v.d. heuvel »

Hoi Mario ,
Die trimvlakken voelen natuurlijk die lekkere warmte daar in Spanje .
Een visvriend van me Jhon Jansen JJ was twee weken geleden in de buurt van Denia en daar aan de kust dacht hij jouw boot gezien te hebben.
Mooi visgebied trouwens.
Ps die trimvlakken zullen waarschijnlijk meer problemen met roestvorming hebben in het spindelgedeelte (onderin) als electronisch, dus goed reinigen roestvrij maken en zeer goed gangbaar maken en smeren met zeewaterbestendig vet.
En uiteraard goede afdichtingen .
De visserij hier is zeer matig.
Goede vangst en vacantie en goede huis reis.
Groeten Henri v.d. Heuvel delta 153

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: trimvlakken

Bericht door Mario Wauters »

Juist Henri het is hier dus zalig warm en ik blijf nog tot 15juli ik hoop dat de visvangst nog iets beter word mag niet klagen we hebben altijd wel vis gisteren op de sepia geweest.maar ik heb nog maar 1 dag minder weer gehad om te varen voor de rest top.Is die vriend van jou nog in Spanje? Ik ben in Gandia 30 km van Denia.
elpescador

delta 1518

john jansen
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jan 18, 2010 4:02 pm

Re: trimvlakken

Bericht door john jansen »

Hallo Mario,

Ben geregeld in Gabia plusminus 1 keer per jaar en heb ontdekt dat het een geweldig mooi gebied
is om te vissen met div mogelijkheden en methodes. Heb zondag 7 juni in Gabia in die laatste strandtent gezeten zowat de gehele middag, heb daar een boot zien trollen op en neer, was de enigste die viste buiten wat speed, zeil en bananenboten, kan niet anders dat jij dat was.
Heb in de gaten dat je bijna altijd kan vissen in die baai. Zou je eens contact met mij willen opnemen mijn email is j.jansen9175@chello.nl
Geldt ook voor Jerry

grtz

jj

Plaats reactie