Facebook

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Ronny Blommers
Berichten: 26
Lid geworden op: di apr 21, 2015 2:54 pm
Locatie: Etten-Leur

Facebook

Bericht door Ronny Blommers »

Misschien dat het al eens geopperd is op het forum? Anders bij deze...

Is het misschien iets om een Facebook groep op te zetten? En dan enkel voor bootvissers (deltavissers) gezien er al wel een paar groepen voor kantvissers zijn. Mis ik toch de boot berichten.

Met zo'n groep is het wat makkelijker vangstberichten en nieuws te delen met elkaar ipv dit forum. Gezien er jammer genoeg niet heel veel activiteit is op dit forum op het moment.
En misschien is Facebook ook interessant om nieuwe leden (jonge garde) mee te werven?
En Facebook wordt doorgaans door veel meer mensen en makkelijker gebruikt.

Het is maar een idee. Hoe denken jullie daar over?
Delta 1528

Shetland 536 SeaSport
Evinrude 70 PK

Bert Douwma
Berichten: 140
Lid geworden op: di nov 01, 2011 8:53 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Facebook

Bericht door Bert Douwma »

Ronny,
ik heb me ook zorgen gemaakt over het forum, vangstberichten.
Als we losstaand van deze site op facebook bezig gaan, ben ik bang dat deze site helemaal doodbloed.

De enige oplossing lijkt mij dat de leden en niet-leden meer input gaan leveren, eigenlijk is er een zelfde probleem met ons clubblad.

Facebook lijkt me niet de oplossing.
Bert Douwma
Delta 1664

Comtec Fisherman XL
Yamaha 60 pk

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Re: Facebook

Bericht door Marco Van Meeuwen »

Even een kleine reactie, zelf heb ik even geen boot meer en tijd om Veel De zee op te gaan maar ik bezoek de site bijna elke dag en vind dat de site zeker niet mag verdwijnen.

Ronny Blommers
Berichten: 26
Lid geworden op: di apr 21, 2015 2:54 pm
Locatie: Etten-Leur

Re: Facebook

Bericht door Ronny Blommers »

Duidelijk is dat het wel een beetje een dilemma is.

Persoonlijk mis ik in ieder geval een mooie page over bootvissen op Facebook.
Maakt me niet uit of dat vanuit de club is of gewoon iets openbaar.

Ik begrijp wel jullie zorgen
Delta 1528

Shetland 536 SeaSport
Evinrude 70 PK

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Facebook

Bericht door Koen De Bièvre »

We hebben de optie om een Facebook-pagina op te starten ook binnen het bestuur besproken. De eerste vraag die je je dan moet stellen is: "Wat kan je daar meer dan op de website?" Het enige voordeel van een Facebookpagina is dat mensen items kunnen delen en zo zeer snel een topic kunnen verspreiden. Voor de rest zie ik op Facebook ook heel veel gebagger, geroep, geschreeuw, vaak niks om trots op te zijn... Nieuws wat voor ons van belang is, kan je op de startpagina vinden, oude topics kan je via het archief terug vinden en discussies of vragen kan je in het forum kwijt. Voorlopig zien we er geen grote voordelen aan.

Ronny Blommers
Berichten: 26
Lid geworden op: di apr 21, 2015 2:54 pm
Locatie: Etten-Leur

Re: Facebook

Bericht door Ronny Blommers »

Ik zag bijna gelijk na het lanceren dat er nu wel een facebook pagina is aangemaakt speciaal voor de deltavissers.

Ikzelf vind dat een pluspunt, zeker om wat meer en sneller jeugd te kunnen kriebelen om het zeevissen om deze manier te kunnen beleven. En zo zijn er nog veel meer pluspunten te bedenken.

Ben alleen wel even benieuwd of dit echt rechtmatig uit het bestuur is opgezet of zomaar iemand met het clublogo, dit kan ik helaas nergens terug vinden??


Enige "jammere" eraan vind ik het volgende, gezien ik destijds dus wel behoefte had aan een pagina omtrend vissen met de boot. Had ik destijds wel een pagina aangemaakt zoals misschien veel van jullie al weten.
Genaamd 'bootvissers' met al 600+ leden op dit moment.
Als ik het eerder had geweten dat er vanuit de deltavissers toch behoefte was dan had ik daar rekening mee kunnen houden.

Is de facebookpagina van de deltavissers nu een soort infoplaats/spreekbuis van de club?
Het werkt in ieder geval stukken sneller en makkelijker dan naar dit forum te gaan, zeker in deze tijd van de smartphones etc. Dat bewijst ook wel het aantal geintresseerde leden in mijn pagina Bootvissers.
Delta 1528

Shetland 536 SeaSport
Evinrude 70 PK

Rinus Visser
Beheerder
Berichten: 171
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:09 pm

Re: Facebook

Bericht door Rinus Visser »

Voorstel is van een van de bestuursleden gekomen. Contacten met vertegenwoordigers van de federatie Zuidwest Nederland, die ook (nog niet zo lang?) op facebook zitten waren daar de reden van. Ook daar werd verwezen naar jeugdige vissers.
Het is niet de opzet om met ons bekende en onbekende facebookpagina's te gaan concurreren, dus gewoon doorgaan met wat u blijkbaar al geruime tijd doet.
Informatie zal er bij ZWN ook opkomen, in hoeverre het een spreekbuis gaat worden?
De tijd zal het leren.
Overigens blijf ik er bij dat veel leden binnen ZWN niet of nauwelijks op het internet en dus ook niet op facebook zitten. Zal ook te maken hebben met de 'vergrijzing' van de vereniging.


M. Visser
Delta 5

Ronny Blommers
Berichten: 26
Lid geworden op: di apr 21, 2015 2:54 pm
Locatie: Etten-Leur

Re: Facebook

Bericht door Ronny Blommers »

Ik vind het een mooi initiatief in ieder geval! En het zal voor meer bekendheid zorgen. Daar ben ik van overtuigd. Mooie verslagen op Facebook zijn altijd leuk om te lezen bijvoorbeeld.

En ik zie het zeker niet als een concurrentie hoor. Zo ben ik niet ingesteld. En voor de deltavissers is het als club zijnde. Mijn opgezette groep is voor algemeen vissen met boot bedoeld.

Gaat zo door zou ik zeggen! Ik ben blij dat het er toch van gekomen is!

Groeten
Delta 1528

Shetland 536 SeaSport
Evinrude 70 PK

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Facebook

Bericht door Koen De Bièvre »

Het idee om toch van gedachte te veranderen en namens de vereniging ook een Facebook-pagina op te starten is boven komen drijven tijdens de Visma. Eigenlijk had ik het aan mijn eigen kinderen, jonge twintigers, moeten zien en doorhebben dat Abraham, willen of niet, ook daar zijn mosterd zal moeten halen. Die gasten kijken niet zo zeer op websites, op een enkele vaste stek na, dan wel heelder dagen op Facebook. Of dat nu met de laptop of de telefoon is, dat maakt niet uit, maar het is wel dáár dat ze hun info halen, interesses delen en communiceren. Ook tijdens de Visma zag je heel de dag door jonge gasten met hun telefoon in de hand door de hallen kuieren, foto's maken en gelijk op hun pagina posten of berichten uitwisselen onder elkaar. Het staat als een paal boven water dat het netwerk van Facebook, waar iedereen aan iedereen gelinkt is op een of andere manier, bijzonder nuttig en handig kan zijn om een boodschap snel en efficiënt de wereld in te sturen. Het zaal nog een beetje tijd vragen om handig en snel met dit voor ons nieuwe medium om te gaan, maar we zijn er van overtuigd dat dit het te bewandelen pad is als we ook weer jongeren willen aanspreken en interesseren voor de kleine bootvisserij. De pagina wordt wel breder dan alleen bootvissen opgezet. Alles wat gerelateerd kan worden aan onze hobby kan aan bod komen.

Ronny Blommers
Berichten: 26
Lid geworden op: di apr 21, 2015 2:54 pm
Locatie: Etten-Leur

Re: Facebook

Bericht door Ronny Blommers »

" vind ik leuk". :wink:
Delta 1528

Shetland 536 SeaSport
Evinrude 70 PK

Plaats reactie