Spanje olé.

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Landerloos Frans
Berichten: 66
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 4:07 pm

Spanje olé.

Bericht door Landerloos Frans »

Beste vis vrienden. Zoals ieder jaar weer op overwintering in Spanje voor mijn gezondheid, maar zeker ook om stiekem een visje proberen aan de schubben te komen. Ware dit nu niet het grote probleem dat deze onmetelijke plas water dat de zee hier toch is met zich meebrengt. Wetten en allerlei rompslomp met het gevolg dat ik hier niemand nog zie vissen niet dat het veel veranderd wand er zit gewoon geen vis meer. Samen met een paar vrienden de proef op de som genomen , ook een Nederlandse vriend delta visser uit Oudorp. Gewoon een test met brood wat de oudere vissers hier al vele jaren lang doen om vissen te lokken , en wat tot over enkele jaren geleden nog behoorlijk lukte is nu verdwenen. Het brood blijft op de getij loze zee ronddrijven tot de meeuwen er zich gaan aan te goed doen. Hoe ongelovig maar o zo eenvoudig aan te tonen dat er alvast in ons gedeelte van de Middellandse zee weinig of niets van op het strand te vangen is. Verder kan en moet je hier op bepaalde plaatsen een vergunning aanvragen die je heel wat kopzorgen kost omdat je tot in detail moet gaan tot zelfs de namen en bijnamen van je ouders die mij al zo een 30 tal jaren geleden ontvallen zijn. In mijn geval moet ik eerst naar de politie van Benidorm waar je dossier onder een stapel andere paperassen verdwijnt en die je zeker saam met alle andere gegevens niet binnen de 3 weken moet verwachten om dan later weer in mijn geval op te halen in Denia. Daar krijg je dan je vergunning voor 5 jaar en betaal je 30 euro. Doe je dit niet en je word gesnapt zijn de gevolgen niet mals en ben je uw hengelspul ook kwijt. Dus vrienden pas goed op als je in Spanje wil gaan vissen. Moest er iemand zo nodig voor later als je op vakantie wil in de zomer en niet voor verassingen komen te staan alle informatie zou willen , laat iets weten ik wil dit voor U aanvragen en bezorgen zodat U zich verder geen zorgen hoeft te maken en U de nodige afdrukken en dergelijke meteen kan voorleggen. Verder is het hier prachtig weer tot zo ongeveer 4 a 5 uur . Eenmaal de zon weg raken de terrasjes gevuld met Hollanders en Belgen spoedig leeg en worden er alweer plannen gesmeed voor de volgende dag. Gepensioneerd zijn heeft zijn fijne kanten, maar vissen is niet te overtreffen. Heel warme groetjes aan alle vis vrienden en hun familie en hopelijk zijn er beter perspectieven en vooruitzichten aan onze noord zee wanneer ik weer in het land ben. Delta 650 Frans.

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Spanje olé.

Bericht door Mario Wauters »

Hoi Frans , het doet me plezier dat je het naar je zin hebt ginder met toch betere temperaturen dan hier rond het vriespunt.Ik vertrek 18/02 naar Torrevieja voor 14d zoals verleden jaar , ik heb er een vriend die ook overwinterd en heeft er een Jeannot 8m liggen verleden jaar naar daar laten brengen vanuit Belgie .Het vissen is er inderdaad achteruit gegaan maar proberen proberen er zijn toch Spanjaarden die er nog hun visje vangen .Aangaande de visvergunning had ik eigenlijk niet zoveel problemen wel aangevraagd in de jachtclub waar ik met mijn bootje in de zomer lig ?en normaal boven de 60 jaar is het voor het leven.Vermits Torrevieja zo'n +- 140km van Calpe ligt het niet direct voor de hand om jou te bezoeken .Verder grtjs Mario
elpescador

delta 1518

john jansen
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jan 18, 2010 4:02 pm

Re: Spanje olé.

Bericht door john jansen »

Spijtig te horen dat de visvangst daar in Spanje ook al terug valt, had nog wat hoop en ideeën om daar is een hengeltje uit te gooien, ben daar div. malen geweest en heb mij verwonderd over het mooie water dat daar voor de deur ligt, en de div. mogelijkheden die dit water biedt en er zo weinig wordt gevist. Heb toch div. plaatselijke vissers met mooie vangsten aan wal zien komen,
waar je in Holland jaloers op zou zijn. Valt er toch weer een behoorlijke deuk in mijn ouwe dag voorziening wat vissen betreft in die omgeving. Kan bijna niet geloven dat daar geen visje te vangen is met zulke ongekende mogelijkheden, maar als ze er niet zitten valt het niet mee.
Blijft staan dat het in de winter nog steeds goed van eten en drinken is en het weer er prima is.
Tigt-lines
John Jansen

Plaats reactie