Nieuwe trailerhelling Vlissingen

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Nieuwe trailerhelling Vlissingen

Bericht door Pim Janse »

Hallo, ik heb net de enquête gelezen over de nieuwe trailerhelling in Vlissingen en die uiteraard ook ingevuld. Nu ga ik zelf regelmatig vissen vanuit Vlissingen, dus ik ken de situatie daar prima. Ik vind het op zich wel goed dat er een nieuwe helling komt, maar ik betreur het dat die gelijk commercieel benut moet worden! Los van de hoogte van de kosten, vind ik dat zo’n voorziening vanuit de gemeente beschikbaar moet zijn voor watersporters, net zoals bruggen, sluizen en kades. De oude helling is dan misschien wat steil, maar wel altijd en gratis beschikbaar en na de laatste onderhoudsbeurt (die net vorig jaar is uitgevoerd!) prima te gebruiken. Kijk ook naar andere havens, waar prima hellingen gratis beschikbaar zijn!

Kortom: betalen om in het water te geraken vind ik niet meer van deze tijd. Kunnen we vanuit de vereniging deze helling niet sponsoren o.i.d. zodat hij (in ieder geval voor Deltavissers) gratis beschikbaar blijft? Ben erg benieuwd wat jullie hier van vinden!

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Nieuwe trailerhelling Vlissingen

Bericht door Koen De Bièvre »

Kijk, precies daarom is die mini-enquête opgesteld.
We willen weten hoeveel mensen naar Vlissingen zouden gaan als er een goede helling is en wat ze er voor over hebben.

Vlissingen is een artikel 12 gemeente, met andere woorden die zijn virtueel failliet en staan onder toezicht. Die geven geen cent uit aan hellingen. Bovendien is de tijd van gratis een eind over. Overal bij de overheid zijn er tekorten, bezuinigen is het credo, daar is niks meer te halen! Voor bruggen en wegen betaal je ook verkeersbelasting, toch?

De nieuwe helling die nu gebouwd wordt is een privé-helling, door een ondernemer gebouwd, in functie van zijn bedrijf en met zijn eigen centen. Het is dus logisch dat die dat niet gratis ter beschikking stelt van derden. We zijn uiteraard in gesprek met die man om te kijken of we tot een overeenkomst kunnen komen om de helling voor ons beschikbaar te maken. Als we er uit komen, zal er in ieder geval betaald moeten worden, daar bestaat geen enkele twijfel over. De vraag is of we het voor mekaar krijgen dat de helling 24/7 beschikbaar is en onder welke voorwaarden.

Wordt vervolgd.

keesgeers
Berichten: 13
Lid geworden op: za jun 01, 2013 7:05 pm

Re: Nieuwe trailerhelling Vlissingen

Bericht door keesgeers »

Graag sluit ik me bij de mening van Pim aan. Een aantal malen per jaar vertrek ik ook vanaf de helling in de binnenhaven van Vlissingen. Het is een mooi visgebied met vooral in het winterseizoen prima visstekken op korte afstand. Vooral met noordelijke wind is daar dan vaak nog prima te vissen.
De trailerhelling die kort geleden is opgeknapt is met een beetje improviseren goed te gebruiken. Met een Ford Focus 1.6 diesel trailer ik m'n Beekmannetje daar zonder problemen. Het is nu gratis 24/7 beschikbaar. Wmb is dit een belangrijke voorziening. Binnenkort een helling die beperkt beschikbaar is en ook nog tegen betaling vind ik dan een forse achteruitgang in plaats van een verbetering.
Ook al is die helling mogelijk breder en minder steil. Dat weegt niet op tegen de eerder genoemde argumenten.
Een deal door onze vereniging met de ondernemer moedig ik dan ook zeker aan om hopelijk te bereiken dat de nieuwe helling 24/7 vrij beschikbaar is voor Deltavissers.

De bedrijvigheid die dit met zich mee zal brengen zal ten slotje ook perspectief geven voor de ondernemer!

jack voorbraak
Berichten: 1
Lid geworden op: do jun 19, 2014 4:02 pm

Re: Nieuwe trailerhelling Vlissingen

Bericht door jack voorbraak »

ben op 11-09-2016 Wezen kijken naar de Nieuwe Trailerhelling in Vlissingen.
De helling op zich is breed genoeg hellings hoek ook beter dan de oude helling.
Maar de prijs vindt ik toch te hoog 10 euro per keer als je gaat vissen, en dit omdat
er eigenlijk geen parkeerplekken zijn voor je, het is maar de vraag hoe ver weg je moet parkeren.
En de loopplank om naar het steigertje te lopen begint pas bij de waterlijn en is nogal smal,
en zit aan een kant vast zodat als je er op stapt ook gelijk wat scheef gaat drijven. ( niet prettig als een probleem heb met je evenwicht )
Dus je moet om erop te stappen een wat grotere stap nemen en oppassen met je evenwicht, anders zwem je gelijk.
De loopplank zou wat langer moeten zijn en netjes aan de zijkant van de helling gemonteerd zodat hij niet scheef gaat als je erop stapt.

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Nieuwe trailerhelling Vlissingen

Bericht door Pim Janse »

Hallo, er is weer iets te melden over de (oude) trailerhelling in Vlissingen...
Helaas lijkt het er nu op dat deze gesloopt en gesloten gaat worden, zodat we voortaan alleen nog gebruik kunnen maken van de nieuwe, betaalde, helling (10 euro per keer). Er staat nu een bordje bij de oude helling dat die dit najaar wordt opgeheven.
Helling.jpg
Zoals ik al eerder gemeld heb, vind ik dat erg jammer omdat ik zelf de helling af en toe ook gebruik. Met een klein beetje ervaring is die helling prima te gebruiken, zeker bij het water op zomerpeil. Maar gelukkig ben ik niet de enige die dit jammer vind, want het Vlissingse raadslid Kraan van de POV (Progressief Ondernemend Vlissingen) wil de helling ook open houden en gaat vragen stellen in de raad. Zie ook deze artikelen die gisteren in de krant stonden:

http://www.pzc.nl/walcheren/pov-publiek ... ~a73c1031/
http://internetbode.nl/vlissingen/openb ... gen-303340

Hopelijk haalt het wat uit en indien nodig moeten we het protest van dhr. Kraan maar steunen, want ik denk dat er wel meer Deltavissers zijn die deze gang van zaken betreuren. Misschien een idee om deze man vanuit de vereniging te benaderen?

Groeten!
Pim, Delta 806
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: Nieuwe trailerhelling Vlissingen

Bericht door Dre Frijters »

Ik vind dat Sportvisserij Nederland, Sportvisserij Zuid-West Nederland EN onze vereniging per direct zijn stem / protest zou moeten horen richting Gemeenteraad Vlissingen.

Het sluiten van OPENBARE trailinghellingen , om welk ander commercieel belang dan ook, kan en mag niet worden toegestaan. Er zouden er juist meer moeten komen, in belang van ontwikkeling van die KUSTGEMEENSCHAPPEN waar de EU zo vaak over leutert.......

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Nieuwe trailerhelling Vlissingen

Bericht door Koen De Bièvre »

Waar waren al die "bezorgde" politici toen wij de deur bij Vlissingen platliepen voor de helling?
Nu alles beslist en geregeld is, komen ze de populaire Jos uithangen in de krant, goed wetende dat dit onomkeerbaar is en al heel lang speelt. De Federatie en wij hebben daar behoorlijk wat tijd in zitten bij Vlissingen, zonder resultaat. Er is dan in overleg met de lokale, commerciële eigenaar en uitbater van de nieuwe helling een regeling uitgewerkt die zeer aanvaardbaar is. Op een bepaald moment stel je vast dat je nergens komt en moet je voor "the next best thing" gaan. Het is niet anders jongens, we hebben er uitgehaald wat er uit te halen viel.

Plaats reactie