Visma?

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Visma?

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Beste bestuursleden,

Ik ben persoonlijk wel benieuwd of het wekkendje Visma ook iets opgeleverd heeft? En dan bedoel ik of, en hoeveel nieuwe leden er zijn bijgekomen?

MVG Jerry

Rinus Visser
Beheerder
Berichten: 171
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:09 pm

Re: Visma?

Bericht door Rinus Visser »

Tot nu toe 1 aanmelding.

Groeten,

Rinus Visser

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Visma?

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Ok Rinus alvast bedankt voor je antwoord. Dan nu een andere vraag, als je op drie dagen tijd maar één aanmelding krijgt is het dan verstandig om daar zoveel geld en vrije tijd van mensen aan te besteden? Of zijn er nog andere voordelen aan zo'n weekend die ik niet direct zie? Mvg Jerry

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: Visma?

Bericht door Cees Laban »

Ik ben het wel met Jerry eens :?
Ik ben zelf op vrijdag op de beurs en stand van de Deltavissers geweest. Nu moet ik toch eerlijk zeggen dat dat er nou ook niet bepaald super uitnodigend uitzag. Kijk, ik begrijp best dat je er geen wereld DJ of een paar gogo danseressen weg kunt zetten. Maar een iets wat professionelere aankleding, wat minder gedateerde foto's / filmpjes , geen bierdrinkende mannen aan een statafel om 11:00 uur 'smorgens, een paar wandjes met wat info, om maar een paar dingetjes te noem, zou in mijn ogen een iets betere uitstraling geven op een beurs als de Visma ! En er een boot wegzetten die te koop is okay......maar zorg dat die boot er dan ook fatsoenlijk bijstaat (excuus als hier iemand zere schenen van overhoud :oops: )
ik weet het......de beste stuurlui staan aan de wal, maar dit moet toch echt beter kunnen naar mijn idee.

groetjes Cees
Delta 1576

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Visma?

Bericht door Koen De Bièvre »

Zo Cees, dat komt lekker binnen, bedankt hoor.
Waar was die grote broek toen je vrijdag naast me stond? Ik heb je niet gehoord hierover...
Durf je me niet persoonlijk aanspreken dan?

Heb je er al eens over nagedacht wat die leuke, professionele en vooral heel erg vage ideeën van jouw kosten?
Wij proberen uit alle macht de vereniging in de zwarte cijfers te houden en geen gekke dingen te doen met de centen van de club, maar ondertussen toch in beeld te komen en ons te presenteren aan nieuwkomers. Dat die er momenteel niet zo veel zijn, ligt niet aan ons, maar aan de omstandigheden op zee, dat weet iedereen. De kosten voor de club vallen reuze mee hoor, de grootste kostenpost zijn onze verplaatsingen. Daarbuiten is het budget enkele honderden euro's. Gasten die het allemaal al gezien hebben hoef je niet meer over de streep te trekken, die weten het wel. Die komen met een pint in hun handen wat ouwehoeren over het vissen en hoe het vroeger was... Heel leuk, moet je ook eens proberen.

Gedateerde filmpjes, écht? Het is niet omdat jij ze al eens eerder gezien hebt dat ze gedateerd zijn hé. Niets lijkt zo op een schar vangen dan een andere schar vangen! Heb jij voor mij 50 afdrukken van mooie, scherpe en relevante foto's? Die infoborden, daar is niks mis mee, die zijn up-to-date en daar zit dagen aan avondwerk in. Je denkt nu toch niet dat we die na 1 keer gebruiken op de vuilhoop gooien.

En wat was er in vredesnaam mis met die boot die te koop stond? Dat is een jarenlang gebruikte visboot, geen showboot...

Ik heb absoluut geen problemen met kritiek, maar dan wel kritiek waar we wat mee kunnen. Dit soort vrijblijvende afkrakerij is zo makkelijk en zo respectloos voor de mensen die er hun tijd, geld en vrije dagen insteken. Jij vond het dan misschien niks, de talloze kinderen die bij ons zijn geweest vonden het prima hoor. Die heb jij niet gezien op vrijdag, want dan zaten die op school...

Een flashy stand opbouwen kost een berg geld. Bezorg me een budget van een duizendje of vijf en we regelen volgende keer iets spectaculairder, deal?...

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: Visma?

Bericht door Cees Laban »

WAUW.......volgens mij kun je helemaal niet tegen kritiek. Het is wat ik constateer en wat ik vervolgens op dit door jullie verzonnen forum ventileer naar aanleiding van een opmerking van Jerry. Overigens had ik je wel aangesproken als ik je zou herkennen Koen. Een ietswat vriendelijkere toonzetting als bestuurslid zou je overigens niet misstaan. Anyway......succes !

met vriendelijke groet,

Cees
Delta 1576

Rinus Visser
Beheerder
Berichten: 171
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:09 pm

Re: Visma?

Bericht door Rinus Visser »

Jerry,

Op Facebook heb ik je vraag al eerder beantwoord. Maar goed, bekendheid geven aan de vereniging is de hoofdreden voor onze aanwezigheid.
Als penningmeester ben ik mede (hoofdzakelijk ?) verantwoordelijk voor de 'sobere' aankleding van de stand. Ik wijs er op dat we moeten zorgen dat het zo min mogelijk kost. De ruimte wordt ons gratis aangeboden, als je daar voor moet betalen is dit niet te doen.
"Bemanning" van de stand brengt zelf brood mee (wordt ook gratis verstrekt!) , dus geen etentjes op kosten van.
De kilometers naar en terug drukken op de vereniging, dat en een paar kleine aankopen (zakje wartels) zijn de totale kosten.
Vorig jaar € 367,93.
Bestuursleden en leden die de stand bemannen doen dit met plezier. Waarvoor dank.

Hoe moeilijk het is om ergens mee te stoppen het volgende.
De beurs die wij jaren lang te Ouddorp hebben georganiseerd kende de laatste jaren een fors dalend aantal bezoekers.
Uiteindelijk hebben we als bestuur besloten daar mee te stoppen.
Echter, hier en daar bereiken je dan vragen of je iets dergelijks op een kleinere manier kan doen : "anders doe je dadelijk helemaal niets meer voor de leden" is ook een kreet die dan gebruikt wordt.
Kleinere beurs dan te Ouddorp met aansluitend kibbeling eten. Inmiddels hebben we er 2 van gehad.
Als ik eerlijk ben, geen succes.

De gezamenlijke deelname aan iets is in de loop van de tijd afgenomen, er zijn zoveel andere leuke dingen te doen.
En na 2 keer is het 'nieuwe' er af.

Afsluitend,
Als ik puur naar "opbrengst" kijk van de Visma, thans 2 aanmeldingen, is het de deelname niet waard.
Maar ik heb inmiddels geleerd dat dit niet altijd zaligmakend is.

Groeten,

Rinus Visser
penningmeester

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: Visma?

Bericht door Cees Laban »

Bedankt voor de heldere en duidelijke uitleg Rinus :!: zo kan het ook :wink: :wink:

Keep up the good work......ik heb veel respect voor iedereen die zich inzet voor de vereniging en wilde niemand kwetsen met mijn opmerking over de beurs. Maar blijkbaar hebben sommige mensen lange gevoelige tenen en menen dan ongezouten hun relaas te kunnen doen. Ook tegen die wil ik zeggen....keep up the good work...RESPECT !!

Cees
Delta1576

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Visma?

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Koen en Rinus,

Eerst en vooral bedankt voor jullie duidelijke, eerlijke en "constructieve" antwoorden. Ik ken jullie persoonlijk al jaren en weet ondertussen wel waar jullie voor staan, nl eerlijkheid! Is het goed dan is het ook goed, maar is het slecht dan is het ook daadwerkelijk slecht, en zal dat ook zo gecommuniceerd worden. Chapeau heren, volgens mij één van de belangrijkste eigenschappen voor een bestuurslid. Of Koen echt lange tenen heeft weet ik niet.... maar denk dat dat reuze meevalt.

Wat betreft mijn vraag, die eerste is puur gesteld uit nieuwsgierigheid. Antwoord 1 later 2 nieuwe aanmeldingen. Onvermijdelijk kon dan vraag twee op dit antwoord ook niet uitblijven. Is het dan wel verstandig om daar zoveel geld en vrije tijd aan te besteden op zo'n weekend? Eerlijkheidshalve moet ik dan toch bekennen, dat terwijl ik deze vraag bevestigde op het forum ik al bij mezelf de vraag stelde van: tja hoe zou jij het dan aanpakken om het sterk dalende ledenaantal tegen te gaan? Ik bedacht dan dat het misschien toch niet zo slecht is om elke kans te benutten die we krijgen (jullie dan) om onze vereniging positief in de verf te zetten, ook al levert het maar twee nieuwe aanmeldingen op, maar tegen welke kost? Dat gaf dan ook ineens al een beetje het antwoord op het tweede deel van mijn vraag.

Omdat het "zeker" niet mijn bedoeling was om het bedrag te weten te komen van wat zo'n weekendje dan daadwerkelijk kost, is er toch eerlijk en openlijk over gecommuniceerd, en ik moet zeggen dat viel mij reuze mee! Vrije tijd van mensen mag je niet rekenen, maar je moet het toch maar doen om daar twee of drie dagen te staan terwijl het fantastisch visweer was! Eerlijk gezegd dacht ik echt dat het om duizenden euri's ging, maar gezien het geringe bedrag is dit voor mij persoonlijk zeker te verantwoorden.

Zelf ben ik dit jaar niet op de Visma geweest omdat ik daar persoonlijk niks te zoeken had, en twee ik zaterdag daadwerkelijk wat gullen ben gaan vangen op zee. Ik moet zeggen ik was zo blij als een klein kind in een snoepwinkel! Zondag is het er niet van gekomen, en die visreis boeken we wel via mail. Ik ben dus ook niet op de stand van de vereniging geweest, maar ik veronderstel dat het ongeveer hetzelfde moet geweest zijn als het jaar ervoor toen ik er wel ben geweest. Smaken verschillen natuurlijk, maar gezien het geringe budget denk ik dat er genoeg info beschikbaar moet geweest zijn over het bootvissen, en gezien de 100 jaar ervaring dat er op de stand aanwezig was, tja daar moet jezelf naar vragen natuurlijk. Maar eerlijk is eerlijk, twee nieuwe leden op drie dagen is gewoon te weinig en "statistisch" eigenlijk niet te verantwoorden, maar een spreekwoord zegt: niet geschoten is altijd mis!

Eén dingetje moet me wel van het hart . Rinus gebruikt nogal dikwijls het excuus: "De gezamenlijke deelname aan iets is in de loop van de tijd afgenomen, er zijn zoveel andere leuke dingen te doen, en na twee keer is het nieuwe eraf"? Daar ben ik het niet 'altijd' mee eens Rinus. Zo'n concept als de Visma bv. bestaat ook al jaren, en dat werkt volgens mij toch ook nog steeds goed? Nog een vb. Bij ons voor de kust zijn er plots uit het niets wat gullen te vangen, en kijk, normaal liggen er zo'n 10-12 bootjes (die hards) op het water en zaterdag waren het er weer 56-60? Met andere woorden, als "er wat te halen valt" komen de mensen nog wel buiten!

Je geeft zelf eerlijk toe dat de kleine beurs in Ouddorp niet het succes is wat je er van verwacht had? Heel eerlijk, dat stond al in de sterren geschreven en kon ik je drie jaar geleden ook wel vertellen! Ook hier geldt, het is beter iets te doen dan niets, maar statistisch weer een onvoldoende. Je weet dat ik van cijfers hou, dus is 70-72 inschrijvingen op zo'n kleine beurs weinig. Slechts 7% van het ledenaantal? Viswedstrijden 25-35 combinaties, 3,5% van de leden doen mee? Vergaderingen om maar wat te roepen 12-15 leden, 1,5%? Zo kan ik nog even doorgaan, maar dat is niet de bedoeling, want ik hoor je al zeggen cijfers zijn leuk Van Tilborgh, maar heb je ook oplossingen? Ja misschien wel, maar ééntje wil ik je alvast niet onthouden. Ik zie het waarschijnlijk anders dan jullie, maar waarom is die "grote beurs" afgeschaft? Akkoord, als je 10 jaar na elkaar komt is het steeds hetzelfde en valt er weinig vernieuwing te zien, maar de mensen kwamen volgens mij gewoon nog voor de gezelligheid en de 'prijzen'! Zo het grote woord is eruit 'prijzen'. Eerlijk is eerlijk, en om welke reden dan ook werden de prijzen elk jaar zienderogen minder. Niet de ledenloterij, maar de gesponsorde prijzen tijdens de tombola of prijsvraag. En het is erg om vast te stellen, maar mensen krijg je alleen nog op de been als er 'iets te halen valt', zo zit de maatschappij nu eenmaal in elkaar! De prijzen werden elk jaar minder, zo ook het bezoekersaantal.

Volgend jaar 50 jaar bestaan van de vereniging! Naar het hetgeen ik begrepen heb in het clubblad willen jullie er iets speciaals van maken, in de trant van misschien nog eens een grote beurs op één of andere locatie. Zeer goed idee en hopelijk wordt dit een succes en misschien de start van iets nieuws. Dat dit niet vanzelf gaat spreekt voor zich, maar ik vertrouw erop dat jullie ook dit tot een succes zullen maken.

Dan nog een laatste voorspelling. Schiet me nu niet direct af naar de maan, want ik weet 'de beste stuurlui staan aan wal' maar dit is mijn persoonlijke mening. Volgens mij wordt volgend jaar het 50 jarig bestaan en het bijbehorende evenement een kantelpunt voor de club. Hetgeen ik hoor van sommige leden is dat ze hier wel naar uitkijken en dat het wel 'de moeite' moet zijn in hun beslissing om het jaar daarachter nog lid te blijven van de club of niet?

Veel succes

MVG Jerry D664

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: Visma?

Bericht door Dre Frijters »

Er bestaat een wat minder bekend spreekwoord, dat zegt:

"Er is geen onderscheid meer tussen een wens en een voorspelling indien het kantelpunt van de luie stoel, van waaruit je de wereld kritisch maar met gesloten ogen bekijkt, te zwaar wordt belast........

M.a.w.:
De kans is reëler dat je hard contact maakt met de vloer dan dat je een zachte landing op de maan maakt......... :wink: :lol:

Plaats reactie