Vragen Douane

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Vragen Douane

Bericht door Alex Wycisk »

Afgelopen donderdag ben ik met mijn broer op zee geweest vanuit Stellendam.
Toen wij in de middag terug kwamen kwam er een auto van de Douane aanrijden. Een man en vrouw stapten uit en begonnen een praatje.
Eerst dacht ik dat ze zich verveelden en gewoon even kwamen kijken, maar merkte toch dat de vragen die gesteld werden "beroepsmatig" klonken.

Nu hebben wij niets te verbergen en ik maakte dan ook normaal een praatje met deze mensen. Ze vroegen oa waar we geweest waren en wat we waren wezen doen.

Mijn antwoord was " vissen " en een paar mijl uit de kant.

Vervolgens vroeg hij of we in het ankergebied waren geweest, toen ging er bij mij een lampje branden.
Zou de douane willen weten of er kleine bootjes richting ankergebied varen ivm smokkelwaar oid ??

Toen ik daar naar vroeg kreeg ik als antwoord dat ze alleen maar een beetje in kaart aan het brengen waren waar die kleine bootje toch elke keer naar toe gingen.


Overigens, ze waren duidelijk echt van de douane, vroegen niet naar papieren oid maar waren alleen nieuwsgierig waar we geweest waren.
En ik vind het niet meer dan normaal dat je dan gewoon antwoord geeft, maar apart was het wel.
Heeft iemand anders wel eens iets gehoord over wat de douane hier mee wil ?

Groeten Alex D561
e-tec rulez !!

Ad Snoeijers
Berichten: 6
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:12 pm

Bericht door Ad Snoeijers »

Nou Alex, de Noordzeekust is onze landsgrens, en hier wordt stevig gecontroleerd vorig jaar op het 17mijls kwamen ze met de rubberboot langszij, was net gestopt met vissen dacht eerst dat het duikers waren maar was ook de douane, met het pistool duidelijk in het zicht bovenop het overlevingspak.

En een jaar of vier geleden s'nachts ook aan de helling in stellendam boot en auto binneste buiten gekeerd, was in de buurt van de hinder ff stilgevallen (lege tank moest ff versteken) dit was de man van post oudorp opgevallen want er lag daar in de buurt een zeiler voor anker hij had de politie,douane en de politieboot uit vlissingen gewaarschuwd volgens hun zegge wordt er stevig gesmokkeld via onze noorzeekust en geen Tabak of Drank vandaar hun interesse denk ik.

Groetjes Ad
Delta 191

Lau Krijger
Berichten: 17
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:07 pm

Bericht door Lau Krijger »

Hoi ivm mooie weer van afgelopen week ,na het werk nog een poosje naar het strand nabij de helling aan de brouwersdam geweest en daar ook een paar keer douaneauto gezien 1keer kwamen ze van het strand af vanaf de vuurtoren volgende dag reden zedaar juist het strand weer op dus ze houden de kust toch wel in de gaten maarja als je niets te verbergen hebt 'alleen maar goed toch.

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Hey Lau,

Ja zeker is het prettig dat er controle is , we hebben immers niks te verbergen !!

Groeten en vis/vaar ze !!!
e-tec rulez !!

Plaats reactie