Kabejauw dumpen!!!!!

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Kabejauw dumpen!!!!!

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Heren sportvissers,

Voor diegene die het al moeilijk hebben, of hun maag al omdraait van die absurde 20kg regel in belgie of die 50cm regel voor gul heb ik een leuk filmpje gevonden!!

Kijk op www.zeevisland.com ga naar noorwegen, klik dan vangstberichten aan, en dan vangstberichten 2008-2, een beetje naar beneden scrollen en je komt het vanzelf tegen. Ben nu al al benieuwd naar de reacties van sommigen op dit forum?

Het gaat over een trawler van de Shetland eilanden die in Noorse wateren een leuk "trekkie" had gemaakt, enkel hun quotum was al vol, en dus moest alle gul en koolvis onder de 80cm terug dood overboord??? Ze hadden een trek van "6642kg" gul en koolvis, en er moest terug "5170kg" dood overboord! Het dumpen van de vis alleen al duurde maar liefst "22 minuten"!!!

Waar zijn we in godsnaam toch nog mee bezig? Als je die regels voor sportvissers dan ziet, vraag ik me dikwijls waarvoor we het nog doen.

Kijk en huiver

Jerry D664

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

hee jerry dit is al aangeboden op deze site kijk maar eens goed

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Bericht door Mario Wauters »

Hey mensen dit is echt wraakroepend ,waar zijn we mee bezig zouden die politiekers eens niet beter bezig zijn met hun job en niet allemaal met flauwekul en wetten maken die op niets lijken.
Zulke filmpjes zouden alle dagen in het nieuws moeten komen zodat de mensen ook zien dat het niet alleen een karatjis en nog zovele andere zijn die misdaden plegen tegen de mensheid ,maar deze vis dumpen is ookPURE MISDAAD, laat dit ook maar eens zien bij de arme negerkes die maar om de drie dagen te eten hebben
Ik wist niet wat ik zag mensen mensen dit noemt men catch en relaese.
Grt van een SPORTVISSER die overstuur is.
elpescador

delta 1518

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Dumpen van vis.

Bericht door Mark Stuyck »

Hallo,

Wakker worden. Wees aub nu niet zo naief om bij dit filmpje kreten van verbazing te laten.
Wat Frans en vele anderen al aanhaalden: "Dit gebeurt ELKE dag op ELKE beroepsvissersboot in bijna ELK land op de hele wereld. Ook bij ons.
Dit gaat van ondermaatse vis tot elke vis of zeewezen dat niet voldoende geldt opbrengt.
En wat er onder water nog kapot gemaakt wordt, ziet niemand doch is des te erger.
Maar, ...het is deze mensen hun broodwinning en daar moeten we ook rekening mee houden en respect voor hebben.
Alleen zijn al die kleine pesterige maaatregeltjes die ons, amateur sportvissers worden opgelegd zoals een minimummaat van 50 cm voor Gul of een mtg van 20 kg in Belgi? of een meeneemverbod voor paling, (enz.) geweldig absurd in verhouding tot wat het beroep elke dag aan schade veroorzaakt. Gaande van teruggeworpen dode vis tot het omploegen van de bodem.
Moesten alle regels voor iedereen hetzelfde zijn, dan zouden deze kleine maatregelen ook hun effect afwerpen. Of het hier nu gaat om kabeljauw, zeebaars, paling of welke vis dan ook.
Maar zo lang er met twee maten en twee gewichten gerekend worden, zijn deze regeltjes gewoon absurd.
En daarom zou het nuttig zijn dat de sector van amateur sportvissers nu eindelijk eens geprofessionaliseerd wordt zodat ook zij iemand hebben die op professionele wijze eens zijn zegje durft en mag doen en daarbij eens op de tenen durft te gaan staan. En hiermee wil ik niets slechts zeggen over al de vrijwilligers doch ons kent ons en alles wordt een beetje te vriendelijk onder elkaar besproken. Doch deze vrijwillgers genieten nog steeds mijn respect want zij zijn tenslotte vrijwilligers en zonder hen hadden we zelfs geen stem in dit hele verhaal.
Oh ja, en vergelijk dit filmpje en de problematiek erachter aub niet met wat er in Yoegoslavi? gebeurd is. Dat is toch nog van een iets andere orde.

Mvg,

Mark

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

op dit filmpje zie je maar 1 boot dat zijn honderden boten per dag die dit doen en dat gaat al jaren zo ze maken alles kapot ik heb dit met eigen ogen gezien op de oosterschelde en op de 3 kruisers dat ze staandwant eruit trokken waar de bruinvissen inhingen en dood overboord werden gekiepert en dan zeurt de overheid dat jij een paar visjes wegvangt.

Wout Otto
Berichten: 5
Lid geworden op: di okt 30, 2007 4:38 pm

Bericht door Wout Otto »

Te gek voor woorden, om je te schamen :oops:
Met sportieve groeten,

Wout Otto, Delta 285

Plaats reactie