Even voorstellen

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
De Hauwere Dirk
Berichten: 2
Lid geworden op: wo feb 04, 2009 2:34 pm

Even voorstellen

Bericht door De Hauwere Dirk »

Hallo iedereen ,woonachtig te westerlo(belgie)42 jaar zelfstandig tuinontwerp en aanleg,hobby; alles,alhoewel het ene wat meer dan het andere .
Na jaren dromen van een bootje om van op het water een lijntje uit te kunnen smijten is het zover.We hebben er toch maar eentje gekocht ,het is wel een vijfdehandsje,maar drijven doet hij wel. Het is een doe allesje geworden met nog wel wat werk.merk en bouwjaar onbekend,vermoedelijk jaren 70/80 .
In het viswereldje ben ik echter iets meer ervaren ,vanaf jonge leeftijd regelmatig maar merendeels aan zoetwatervisserij gedaan,plassen stromen rivieren in Belgie,Nederland en Frankrijk. Laatste jaren was het wel wat afgezwakt en was het voornamelijk tijdens vakantie en dan in de middelandse zee.
Hier kan je eventueel de boot bekijken
http://foto.zita.be/0598994351

Rob van der Zande
Berichten: 205
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:37 pm

Bericht door Rob van der Zande »

Ik denk dat je bootje een Inter is.
Wel oppassen met de golven hij wil nogal een
een rare zwenk maken als je de golf snijd.

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Bericht door Dre Frijters »

Ziet er voor zijn leeftijd op de foto's nog goed uit Dirk !
De Mercury is waarschijnlijk van dezelfde leeftijd, maar indien goed onderhouden en nagekeken ( zeker als hij lang heeft stilgestaan) heb je er een redelijke snelheid mee. Trailer ( o.a. wiellagers, remmen en oploopkoppeling ) nagekeken?
Hulpmotorsteun heb je, een "thuiskomertje" ook ?
Afstandbediening, tank, slangen en knijpbal in orde ? Uitrusting volgens veiligheidslijstje?

Klein puntje:
De radarreflector zit verkeerd op de steun. De steun moet in het midden van een vlak zitten en dan nog onder 45 graden, niet op een hoek zoals op foto.
Denkbeeldig dus zoals hij (zonder steun) op de grond ligt.
Laat alles nog eens nalopen door een ervaren zeeganger, ik weet niet of dit (als je lid bent) op verzoek nog door de vereniging/bestuur wordt gedaan.

Groet,.
Dre.

De Hauwere Dirk
Berichten: 2
Lid geworden op: wo feb 04, 2009 2:34 pm

prachtig

Bericht door De Hauwere Dirk »

Dit zijn zo de voordelen van een forum, iedereen draagt zijn steentje bij om elkander te helpen en problemen te voorkomen .
Was wel al op de hoogte van de radarreflector dat die verkeerd stond,motor draait redelijk en twee jaar geleden staartrevisie gehad met nieuwe stukken,maar ja wil niks zeggen.
Een thuiskomertje was een van mijn vraagjes ,hoe bepaal je de benodigde pk's, en is een stille(12 volt)ook een oplossing?
Op voorwaarde dat men geen accuprobleem heeft natuurlijk .
Trailer is in orde enkel heeft hij een opmerking van roest (nieuw kadertje laten lassen bij smid)
Rob ,ik denk dat je gelijk hebt,was al enkele weken aan het zoeken en vond maar niets van evenbeeld maar inderdaad de inter lijkt er erg op,ondertussen was het interieur al wel wat aangepast .
Nog een vraagje , voor de electrische leidingen mag je daar hetzelfde soort kabel voor gebruiken als voor de wagen?wel allen met zekering veronderstel ik.
Veiligheids inrichting nog enkele dingen extra aanschaffen maar van het principe beter teveel dan tekort.Enkel voor de zendapparatuur heb ik ook nog een vraagje,hoe en waar kan je als lid het bakje aanschaffen en wat kost het ongeveer?
Vanaf ons bootje in orde is ,we onze brevetten gehaald hebben,gaan we eerst wat ervaring en balanstesten od de kanalen doen ,kwestie van eventueel gewicht anders verdelen,en dan stilaan op groter water,maar tegen dan ben ik er zeker van dat we al iets meer gaan ingeburgerd zijn in de club.

Alvast harttelijk bedankt voor de goede tips,
gegroet Dirk

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

inter 500

Bericht door Marco Van Meeuwen »

Hallo

Het bootje is inderdaad een inter 500, zelf hebben we er ook nog zo een staan
Mooie bootjes voor de grevelingen en oosterschelde maar voor de grote plas???

Plaats reactie