aangetaste bootruiten

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
martin saman
Berichten: 6
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:58 pm

aangetaste bootruiten

Bericht door martin saman »

Weet er iemand hoe ik mijn bootruiten schoon kan krijgen, deze zijn aangetast door het zout water en zon licht. Heb er slecht zicht door, het zijn ruiten van een warrior 165 mischien iemand het zelfde probleem gehad?

Gerrie van Hengel
Berichten: 84
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 10:13 pm

Re: aangetaste bootruiten

Bericht door Gerrie van Hengel »

Hallo Martin.
Polijsten met tandpasta is een goedkope manier,
daarna nog even met een polijstpasta voor plastiek koplampen.
En ze zijn weer als nieuw.

Groet,
Gerrie.

martin saman
Berichten: 6
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:58 pm

Re: aangetaste bootruiten

Bericht door martin saman »

Bedankt voor de tip maar moet ik voor het polijsten een machine gebruiken of kan dit met de hand?

Gerrie van Hengel
Berichten: 84
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 10:13 pm

Re: aangetaste bootruiten

Bericht door Gerrie van Hengel »

Ha,ha. Hoeveel tijd heb je ? :P
Nee, even serieus,. De grootste vervuiling zal een laag mineralen ( kalk en zout zijn), dus wassen met warm water met azijn zal al een groot deel weg nemen.
Een polijst machine hoeft niet zo duur te zijn.
Kijk maar even op M.P.
Groet,
Gerrie.

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: aangetaste bootruiten

Bericht door Cees Laban »

Ik heb afgelopen winter de ruiten van mijn Warrior 165 gereinigd. De vorige eigenaar, slechts voor 3 maandjes, had ze volgens mij met een schuursponzen gewassen :?
Ik heb de ruiten met de polijstmachine en commandant no. 5 polisher behandeld. Daarna heb ik de ruiten 2x in de carnuba wax gezet, ook met de machine. Ondanks dat diverse mensen mij op het warriorforum hadden afgeraden om het op die manier te doen heb ik het toch gedaan. En wat een ongelofelijk FANTASTISCH resultaat. De ruiten zijn werkelijk als nieuw :D
Mocht je er vragen over hebben kun je me altijd even een berichtje of mailtje sturen. Heb er ook foto's van gemaakt.

Succes !!!

Groetjes Cees

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: aangetaste bootruiten

Bericht door Pim Janse »

Wat ik me afvroeg: hebben jullie het hier over ruiten van glas of van kunststof? Ik heb zelf kunststof ruiten in mijn boot, maar die zijn op sommige plaatsen nogal dof geworden (door kleine krasjes?), waardoor het soms lastig is er door te kijken. Werkt de tandpasta oplossing hier ook - of zijn er andere mogelijkheden?

M.v.g. Pim - Delta 806

Gerrie van Hengel
Berichten: 84
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 10:13 pm

Re: aangetaste bootruiten

Bericht door Gerrie van Hengel »

Hallo Pim.
Ik doel op plexiglas ,Met glas weet ik niet of het werkt (te hard denk ik) Lexaan zal ook niet gaan dat is weer te taai.
Het beste probeer je gewoon even, met een vochtig doekje,flink wat tandpasta erop ,en dan kleine "8'tjes draaien die elkaar gaande weg over lappen. Je zal zien dat het werkt.
Groet,
Gerrie.

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: aangetaste bootruiten

Bericht door Pim Janse »

Bedankt Gerrie, ik ga het proberen!

Groeten, Pim

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: aangetaste bootruiten

Bericht door Cees Laban »

Hoi Pim,

De ruiten van mijn Warrior zijn van lexaan en gaat prima op de manier zoals ik heb omschreven. Ik had hetzelfde probleem als jij.

Groetjes,
Cees

cor de vet
Berichten: 60
Lid geworden op: za aug 02, 2008 4:20 pm

Re: aangetaste bootruiten

Bericht door cor de vet »

ik heb de ramen van mijn warrior gepoest met auto was en ze zijn als nieuw .
:D

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: aangetaste bootruiten

Bericht door Pim Janse »

Nou mannen, ik heb m'n oude pot Commandant 4 tevoorschijn gehaald en daarmee de bootruiten behandeld. Daarna nog ingesmeerd met Turtle Wax en goed uitgewreven en nu zijn ze werkelijk als nieuw! Natuurlijk poets je grotere krassen er niet uit, maar alle kleine krasjes wel en ook het zout en vuil dat er in zat. Eerst kon ik bijna niet door de ruiten kijken, maar nu is alles weer glashelder! Super bedankt voor deze tip!

Het enige wat nu nog niet zo fraai is aan mij n ruiten, zijn de raamrubbers.. Op sommige plaatsen zijn ze uitgeslagen/verkleurd (schimmel?) en/of nogal uitgedroogd. Vervangen lijkt me niet zo makkelijk en wellicht ook erg duur. Weet iemand misschien hier ook een wondermiddel waarmee oude raamrubbers weer opgeknapt kunnen worden?
Groeten,
Pim - Delta 806

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: aangetaste bootruiten

Bericht door Cees Laban »

Hallo Pim,

Ik weet niet of ik hier reclame mag maken maar ik denk dat ik de oplossing voor je raamrubbers heb. Stuur anders even een mailtje naar me.....cees@labanschilders.nl

Groetjes Cees

Plaats reactie