beekmam 505 fisch

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
johan denneman
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jun 07, 2013 2:42 pm

beekmam 505 fisch

Bericht door johan denneman »

Hallo allemaal. Wij willen een beekman 505 fisch aanschaffen, wie kan mij meer vertellen over de boot en de vaar eigenschappen van de boot, en waar we op moeten letten bij aanschaf er komt een 50pk everude etec achter. Vr. Gr johan

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: beekmam 505 fisch

Bericht door Mark Stuyck »

Dat 50 pk te licht is voor de zee.

hilbert van vlimmeren
Berichten: 76
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 7:56 pm

Re: beekmam 505 fisch

Bericht door hilbert van vlimmeren »

Beste John

Ik heb jarnlang met een beekman 505 met een 60pk mercury op zee gevist
de motor was zeker niet te licht de keren dat ik voluit kon waren zeldzaam
Je moet alleen goed op de gewichtsverdeling letten ik had 2 tanken voorin staan de boot vaarde dan ook zeer goed
hilbert delta 1609

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: beekmam 505 fisch

Bericht door Alex Wycisk »

Hai,

Zelf gevaren met een beekman alfa 505 fish met een 75PK etec.
De 50PK is zwaar zat voor deze boot en zee.

Het is een fijne boot maar heeft de eigenschap om wat te klapperen, dit heb ik opgelost door een grote 100 ltr tank voor in te plaatsen tussen console en opstaande rand in het midden.
geplaatst op een rubber mat tegen het schuiven.
Achterin stonden in de accuverhogers (optie) 2 accu's. Een start accu en een apparatuur accu met schakelaar.

Veel plezier van je boot!!

Grt Alex
e-tec rulez !!

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: beekmam 505 fisch

Bericht door Mark Stuyck »

Wil je naar de wrakken vanuit NJ, moet je minimum 40 km varen.
Daarvoor is 50 pk gewoon te licht.
Wil je op het zand vissen of aan de R boeien, dan lukt het met 30 pk ook.
Maar dan zou ik zeker geen 100 liter tank meenemen. :)

joeri wilmssen
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: beekmam 505 fisch

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo Johan,

Ik heb verleden jaar de Beekman 505 fish van de heer Van Vlimmeren (die ook al geantwoord heeft) overgekocht en hierop staat een 60 PK Mercury EFI. De boot vaart zeer goed maar heeft inderdaad de neiging om te gaan klapperen. Ik ga op aanraden van een vriend eerst eens testen met een zak zand in de punt en mocht dit niet helpen dan overweeg ik trimplaten aan te schaffen. DE 60 pk is vanuit NJ genoeg. Ik ben echter nog niet heel ver van de kant af geweest en het verste dat ik vanuit NJ gevaren heb was tot Domburg.
Deze zomer en verleden jaar in Langeland (Spodsbjerg), bij een bijna vlakke zee zou het inderdaad toch wel prettiger geweest zijn met een 80 of 90pk. De keren echter, wanneer je vol gas kan varen, zijn erg dun gezaaid.
Mocht er iemand een zeer recente 80 of 90pk omruil weten staan???

Groeten, Joeri
Somnium
Delta 1609

Jeroen Spierings
Berichten: 43
Lid geworden op: za nov 17, 2007 6:08 pm

Re: beekmam 505 fisch

Bericht door Jeroen Spierings »

Hoi Joeri,

Ik was eerst ook van plan extra gewicht in de punt te plaatsen maar heb toch direct gekozen voor smart tabs. Hier zeker geen spijt van gehad. Afgelopen weken in m'n vakantie regelmatig de plas op geweest en het klappen is een stuk vermindert. Ook trok mijn boot erg achterover en dit is zo goed als verdwenen. Ik kan ze dus alleen maar aanraden! En anders gewicht voorin dat toch al meegaat, tanks of accu's? Is anders maar zonde toch....
Vriedelijke groet,

Jeroen D-1154

piet weststrate
Berichten: 2
Lid geworden op: di sep 16, 2014 12:57 pm

Re: beekmam 505 fisch

Bericht door piet weststrate »

Ik heb al ongeveer 13 jaar een 505 ik ben er nog steeds tevreden over en inderdaad hij heeft de neiging om de punt wat omhoog te drukken bij het weg varen maar dat is op te vangen met de powertrim .Het is een degelijk bootje en makkelijk te traileren . ik heb er alijd een 60 pk mercury aan gehad en dat is ruim voldoende .

Plaats reactie