Gewicht boot rana
-
Gewicht boot rana
Hallo,ik ben bezig om een andere trailer te kopen.Alleen ik moet het gewicht ongeveer weten i.v.m wel of geen geremde trailer.Ik heb een rana 5.10 lang met huif en 40 pk yamaha moter.Groetjes Koos delta 427
-
geremd
als ik je 1 goede raad mag geven : ga voor een geremde trailer en laat je niks wijsmaken van het is niet nodig omdat hij onder de 750 kg zit;
als je ooit 1 noodstop moet maken, ga je heel dankbaar zijn dat jeeen geremde trailer hebt genomen; bovendien ga je gemakkelijk over het oorspronkelijke gewicht van zodra je hengelspullen err allemaal inliggen; of je gaat er eens mee vissen in Denemarken of iets dergelijks.
succes
als je ooit 1 noodstop moet maken, ga je heel dankbaar zijn dat jeeen geremde trailer hebt genomen; bovendien ga je gemakkelijk over het oorspronkelijke gewicht van zodra je hengelspullen err allemaal inliggen; of je gaat er eens mee vissen in Denemarken of iets dergelijks.
succes
-
Re: Gewicht boot rana
Koos Slui schreef:Hallo,ik ben bezig om een andere trailer te kopen.Alleen ik moet het gewicht ongeveer weten i.v.m wel of geen geremde trailer.Ik heb een rana 5.10 lang met huif en 40 pk yamaha moter.Groetjes Koos delta 427
Hoi Koos , je zal waarschijnlijk toch wel aan een geremde trailer moeten denken want het gaat om het trek gewicht van je auto ,wat die geremd en ongeremd mag trekken, staat normaal op je kenteken.
veel auto's mogen maar 500kg trekken ongeremd en daar kom je toch wel boven uit.
succes.
gr Barend
-
Ik gok dat je met het gewicht van een Rana plus motor plus benzine plus aanverwante rommel al heel snel boven de 750 Kg komt ... ga voor een geremde trailer !!
Wat al eerder is gezegd, 1 keer remmen en je bent blij met je geremde trailer.
Helaas hoort daar ook bij dat je regelmatig je remmen moet nakijken .. maar goed dat hoort er bij, de rest van je uitrusting kijk je ook regelmatig na.
Groeten Alex.
Wat al eerder is gezegd, 1 keer remmen en je bent blij met je geremde trailer.
Helaas hoort daar ook bij dat je regelmatig je remmen moet nakijken .. maar goed dat hoort er bij, de rest van je uitrusting kijk je ook regelmatig na.
Groeten Alex.
e-tec rulez !!
-
-
Kocht een paar jaar geleden een jumbo 475 ht op een ongeremde pega trailer.
Volgens de paieren was het ledig gewicht 350 kg dus een rekensom gemaakt en dacht ;het gaat net ongeremd.
Toch naar een weegstation gegaan waar je voor een luttel bedrag je boot en trailer kan wegen.
ff schrikken bijna 1000 kg totaal,dus geremd gekocht kosste een kleine 3000 euries nieuw maar perfect.
kijk ledig gewicht is kale boot tel daar bij op motor,inbouwtank inclusief benzine alles wat wij meezeulen aan visatributen en niet te vergeten accu enz.
Bij trekgewicht komt ook nog eens het gewicht van je trailer en dat is al snel richting 250 kg en meer.
reken maar snel uit en wees gewaarschuwd bij controle door politie mag je de hele zwik laten staan inclusief een vette boete.
veiligheid boven alles en inderdaad bij remmen en noodstop zul je blij zijn dat je gevaarte achter je precies doet wat jij wil.
groeten D0007
Volgens de paieren was het ledig gewicht 350 kg dus een rekensom gemaakt en dacht ;het gaat net ongeremd.
Toch naar een weegstation gegaan waar je voor een luttel bedrag je boot en trailer kan wegen.
ff schrikken bijna 1000 kg totaal,dus geremd gekocht kosste een kleine 3000 euries nieuw maar perfect.
kijk ledig gewicht is kale boot tel daar bij op motor,inbouwtank inclusief benzine alles wat wij meezeulen aan visatributen en niet te vergeten accu enz.
Bij trekgewicht komt ook nog eens het gewicht van je trailer en dat is al snel richting 250 kg en meer.
reken maar snel uit en wees gewaarschuwd bij controle door politie mag je de hele zwik laten staan inclusief een vette boete.
veiligheid boven alles en inderdaad bij remmen en noodstop zul je blij zijn dat je gevaarte achter je precies doet wat jij wil.
groeten D0007
-
gewicht Rana
Hallo
Ik heb net een ander trailer gekocht voor mijn Rana. De combinatie weegt nu (pega 1350)+boot en 50 pk motor) 850 kg, en dat is zonder twee batterijen, uitrusting en visgerei gerekend. Dus neem zeker een geremde trailer met minstens een 1000 kg as.
Groeten
Delta 946
Ik heb net een ander trailer gekocht voor mijn Rana. De combinatie weegt nu (pega 1350)+boot en 50 pk motor) 850 kg, en dat is zonder twee batterijen, uitrusting en visgerei gerekend. Dus neem zeker een geremde trailer met minstens een 1000 kg as.
Groeten
Delta 946
-
Re: gewicht Rana
Hoi Nico Delta 946.Nico Opdebeeck schreef:Hallo
Groeten
Delta 946
Ik zou van u eens willen weten welke auto hier voor staat voor deze pega 1350, (1350 is toch het totaal gewicht van trailer en boot? bij pega????)u woond in Belgie denk ik ,maar zijn daar de regels het zelfde als in Nederland????
Gr Barend
-
Zelf heb ik een rana 17 fisk, met suzuki 25 pk fourstroke.
Deze weegt met accu,s en trailer 680 kg.
De pega 1350 is een trailer van 360 kg, dus deze heeft een flink
eigen gewicht. en dat is de economy, doe je er meer opties op
zoals zwaarder lier, disselbalk etc. loopt het gewicht van deze trailer
flink op. Dit is ook iets waar je rekening mee dient te houden in
verhouding in wat voor auto je rijdt. Maar voor eventuele
vakantie ritten is het zeker een goede trailer. Ik heb de ZB 1350
gehad bij mijn vorig bootje en ben er toen mee naar Denemarken
gereden. Maar je dient dan weer wel een E rijbewijs te hebben, ook
die heeft niet iedereen
die heeft niet iedereen
-
Hoi Rob , dat E rijbewijs is al meerdere keren onder de lope genomen , je hebt voor deze trailer geen E rijbewijs nodig ,maar is wel afhankelijk wat je er voorzet,(welke auto).als je trekkend voertuig maar zwaarder is dan de trailer .Rob van der Zande schreef:Zelf heb ik een rana 17 fisk, met suzuki 25 pk fourstroke.
die heeft niet iedereen
je mag totaal 3500kg zijn en dat is nogal wat.
je kan dit ook terug vinden in het archief ,
gr Barend
-
- Contacteer:
Het blijft een complexe materie, dat rijbewijs E.
Op de site van het CBR ( http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp ) kun je voldoende info vinden.
Hieronder wat voorbeelden die van de site afkomen:
Voorbeeld 1
Ledige massa motorvoertuig: 700 kg
Toegestane maximum massa aanhangwagen: 730 kg
Vereist: rijbewijs B
Reden: aanhangwagen is lichter dan 750 kg
Voorbeeld 2
Ledige massa motorvoertuig: 750 kg
Toegestane maximum massa aanhangwagen: 950 kg
Vereist: rijbewijs BE
Reden: toegestane maximum massa aanhangwagen is meer dan 750 kg en tevens meer dan de ledige massa van het motorvoertuig
Voorbeeld 3
Ledige massa motorvoertuig: 2800 kg
Toegestane maximum massa aanhangwagen: 850 kg
Reden: toegestane maximum massa aanhangwagen is meer dan 750 kg en de totale combinatie is zwaarder dan 3500 kg
Voorbeeld 4
Toegestane maximum massa aanhangwagen: 740 kg
Reden: toegestane maximum massa aanhangwagen is minder dan 750 kg
Voorbeeld 5
Ledige massa motorvoertuig: 1600 kg
Toegestane maximum massa aanhangwagen: 2000 kg
Reden: toegestane maximum massa aanhangwagen is meer dan dan de ledige massa van het motorvoertuig en de totale combinatie is zwaarder dan 3500 kg
Voorbeeld 6
Ledige massa motorvoertuig: 1450 kg, laadvermogen motorvoertuig 600 kg
Toegestane maximum massa aanhangwagen: 1430 kg
Reden: toegestane maximum massa aanhangwagen is minder dan de ledige massa van het motorvoertuig en de totale maximum massa van de combinatie is minder dan 3500 kg.
Voorbeeld 7
Ledige massa motorvoertuig: 1650 kg, laadvermogen motorvoertuig 750 kg
Toegestane maximum massa aanhangwagen: 1425 kg
Vereist: Rijbewijs BE
Reden: Hoewel de toegestane maximum massa van de aanhangwagen minder bedraagt dan de ledige massa van het motorvoertuig, bedraagt de toegestane maximum massa van de totale combinatie bedraagt meer dan 3500 kg.
Op de site van het CBR ( http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp ) kun je voldoende info vinden.
Hieronder wat voorbeelden die van de site afkomen:
Voorbeeld 1
Ledige massa motorvoertuig: 700 kg
Toegestane maximum massa aanhangwagen: 730 kg
Reden: aanhangwagen is lichter dan 750 kg
Voorbeeld 2
Ledige massa motorvoertuig: 750 kg
Toegestane maximum massa aanhangwagen: 950 kg
Reden: toegestane maximum massa aanhangwagen is meer dan 750 kg en tevens meer dan de ledige massa van het motorvoertuig
Voorbeeld 3
Toegestane maximum massa aanhangwagen: 850 kg
Reden: toegestane maximum massa aanhangwagen is meer dan 750 kg en de totale combinatie is zwaarder dan 3500 kg
Voorbeeld 4
Toegestane maximum massa aanhangwagen: 740 kg
Reden: toegestane maximum massa aanhangwagen is minder dan 750 kg
Voorbeeld 5
Ledige massa motorvoertuig: 1600 kg
Toegestane maximum massa aanhangwagen: 2000 kg
Reden: toegestane maximum massa aanhangwagen is meer dan dan de ledige massa van het motorvoertuig en de totale combinatie is zwaarder dan 3500 kg
Voorbeeld 6
Ledige massa motorvoertuig: 1450 kg, laadvermogen motorvoertuig 600 kg
Toegestane maximum massa aanhangwagen: 1430 kg
Reden: toegestane maximum massa aanhangwagen is minder dan de ledige massa van het motorvoertuig en de totale maximum massa van de combinatie is minder dan 3500 kg.
Voorbeeld 7
Ledige massa motorvoertuig: 1650 kg, laadvermogen motorvoertuig 750 kg
Toegestane maximum massa aanhangwagen: 1425 kg
Vereist: Rijbewijs BE
Reden: Hoewel de toegestane maximum massa van de aanhangwagen minder bedraagt dan de ledige massa van het motorvoertuig, bedraagt de toegestane maximum massa van de totale combinatie bedraagt meer dan 3500 kg.
Boston Whaler Montauk fanatic
http://www.zeevissenlangeland.nl/
http://www.zeevissenlangeland.nl/
-
Rana
De wagen waar ik mee rijd is een Mitsubishi L200, en deze mag 2700 kg trekken geremd. Eigen gewicht van de wagen is 1900 kg en het geheel is 850 kg, dat maakt 2750 kg, mss nog wat kilo's erbij voor het visgerei, dat maakt een rijbewijs B voldoende. Ik hoop dat het hiermee in orde, anders hoor ik het graag.
Groeten
Delta 946
Groeten
Delta 946
-
Bestel auto's
Nico,
Jij valt onder voorbeeld 7.
Het staat niet met name genoemd, maar bij bestelauto's wordt ook het laadvermogen bij het eigen gewicht vh voertuig opgeteld.
In jou geval 1900 + 980 =2780
Met enkel rijbewijs B mag je trekken 3500 - 2780 = 720kg (oftewel wettelijk max 750kg)
Algemeen
Over een aantal(?) jaar komt er een nieuw europees rijbewijs.
1 van de voorstellen is dat je met een rijvaardigheidstraining van ??n dag, het max. totaalgewicht 4250 kg wordt. (voor niet-commercieel gebruik )
Jij valt onder voorbeeld 7.
Het staat niet met name genoemd, maar bij bestelauto's wordt ook het laadvermogen bij het eigen gewicht vh voertuig opgeteld.
In jou geval 1900 + 980 =2780
Met enkel rijbewijs B mag je trekken 3500 - 2780 = 720kg (oftewel wettelijk max 750kg)
Algemeen
Over een aantal(?) jaar komt er een nieuw europees rijbewijs.
1 van de voorstellen is dat je met een rijvaardigheidstraining van ??n dag, het max. totaalgewicht 4250 kg wordt. (voor niet-commercieel gebruik )