gewicht shetland 535

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Wil Hoven

gewicht shetland 535

Bericht door Wil Hoven »

weet iemand het gewicht van de shetland 535 de boot is van het bouw jaar van ongeveer 1970 . wij moeten een nieuwe trailer maar weten het gewicht niet voor dat we er een kopen wilen we het gewicht weten.

m vr gr w hoven delta 1384
Delta 1384
Barend Verschoor

Re: gewicht shetland 535

Bericht door Barend Verschoor »

Wil Hoven schreef:weet iemand het gewicht van de shetland 535 de boot is van het bouw jaar van ongeveer 1970 . wij moeten een nieuwe trailer maar weten het gewicht niet voor dat we er een kopen wilen we het gewicht weten.

m vr gr w hoven delta 1384
Het juiste gewicht kan je toch bekijken door er mee naar een weegstation te gaan en laten wegen, dan heb je het totaal gewicht ,misschien willen ze wel even met een heftruk de boot er af ligten, lege trailer wegen en je weet het?? ben je bij een helling ,dan je boot er af halen en je trailer wiel voor wiel op een weegschaal zetten wat ik wel eens meer heb geschreven hier op het forum. linker wiel +rechter wiel en neuswiel optellen en je weet exact wat je trailer weegt(leeg).
Veel bootjes zijn verandert dus er zit nogal eens gewichts verschil in, om nu te zeggen hij weegt zoveel is wat lastig??

succes .

Gr Barend
Wil Hoven

Bericht door Wil Hoven »

bedankt voor het antwoord maar dit hadden we zelf ook bedacht maar mischien dat iemand het ongeveer weet.. m v gr whovem
Delta 1384
Johan Hoekstra

Re: gewicht shetland 535

Bericht door Johan Hoekstra »

535 Suntrip
1965-1975
>7000 boats produced

LOA: 5.37m
Beam: 2.02m
Draft: 0.34m
Displacement: 363kg
Max Power: 65hp

serial bouwjaar
1-350 1968
351-973 1969
974-2147 1970
2148-3278 1971
3279-4173 1972
Het serienr staat bij de meeste shetlands op 3 plaatsen:
1 in de kajuit rechts op de bodem in het polyester gespoten .
2 in de achterdekvloer met grote cijfers.
3 op het typeplaatje links of rechts van de stuurconsole.

Displacement is ledig gewicht zonder motor,accu,tank ed.Dus alleen de kale boot met stoelen en kussens.
Voor de motor (als het om een 2takt 65PK)gaat een kleine 90Kg tellen.
Accu+bedrading en alle noodzakelijke bootspullen(ankers,touw,ed een kilo of 75kg.
brandstoftanks+inhoud en natuurlijk je visspullen+voldoende water en proviand gewicht ?
Lijkt het me dat je met een trailer van 750kg laadvermogen (totaalgewicht 1050kg geremd geen slechte keuze maakt.
Een lichtere trailer kan ook,maar dan moet je aan de waterkant nog met spullen uit de auto gaan sjouwen(denk aan losse brandstof tanks en je visspullen).
Dit probleem heb ik nu nl zelf omdat de boot+motor al bijna te zwaar is voor m`n trailer,en ik kan je vertellen als je net 170km achter je kiezen hebt,is het geen pretje om terplekke je boot nog eens vol te laden met spullen.

je kan me altijd mailen napjan@hotmail.com

groetjes van Delta 386

Johan Hoekstra
Als je er eenmaal geweest bent,dan raak je eraan verslaafd, ....... De zee..
Plaats reactie