Vandaag na een heerlijke dag vissen even een spannend momentje.
De slechts 4 jaar oude motor (Evinrude e-tec 90 PK) wilde plotseling niet meer in zijn vooruit (wel achteruit).
Omdat 10 mijl achteruit varen wel een beetje ver is maar eens gekeken wat er aan de hand was.
Er bleek aan plastic nokje dat de schakelstangen verbindt met de BB motor te zijn afgebroken.
E.e.a. aan elkaar kunnen maken met tie-raps en zo thuis gekomen.
Omdat ik nog een collega visser weet die hetzelfde al eens is overkomen lijkt dit wel een foutje in de productie van evinrude.
Het is namelijk een metalen busje in een plastic huis. Het busje gaat oxideren en daarmee uitzetten waardoor het huisje scheurt.
Daarom hierbij de tip aan alle medevissers met een e-tec:
Zorg dat je de metalen nokjes heel goed beschermt tegen corrosie.
Bij mij zit er nu zo veel vet op de nokjes dat er absoluut geen water meer bij kan.
Marco Hoek
Delta 696
aandachtspunt Evinrude E-tec
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:16 pm
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm
Hey,
Is idd een bekend probleem, bij de 40 Pk e-tec van mij vader is op een noors fjord eens de splitpen die de schakelstang aan de nok verbind verdwenen... dan ben je toch blij dat je een visser bent een rvs splitringetje hebt...
Bij de nieuwe generatie is de verbinding aangepast met een ander model splitpen.
Toch lullig als je op volle zee zit ...
Is idd een bekend probleem, bij de 40 Pk e-tec van mij vader is op een noors fjord eens de splitpen die de schakelstang aan de nok verbind verdwenen... dan ben je toch blij dat je een visser bent een rvs splitringetje hebt...
Bij de nieuwe generatie is de verbinding aangepast met een ander model splitpen.
Toch lullig als je op volle zee zit ...
e-tec rulez !!