as pega trailer verplaatsen
-
as pega trailer verplaatsen
Nadat ik een nieeuwe auto heb gekocht ben ik er achter gekomen dat ik veel te veel kogeldruk heb is het zo dat je bij een pega triailer je de beugels los kan draaien waar de as mee vast zit en de as naar voren kan verplaatsen of zit er een adderrtje onder het gras ? het is een paga z1350 van 2007
-
-
- Beheerder
-
-
astrailer
voor je begint met ver zetten teken eerst aan hoe de as nu zit zo kun je vandaar uit altijd de as recht verschuiven en dan wringt er niets succes
-
-
Re: astrailer
Heren als je de as schuin zet gaat er echt niets vringen, maar de trailer loopt niet in het spoor van de auto ,hij rijdt dan schuin achter je, je ziet het wel eens op de weg met de trailers achter een vrachtauto.Rien Meijs schreef:voor je begint met ver zetten teken eerst aan hoe de as nu zit zo kun je vandaar uit altijd de as recht verschuiven en dan wringt er niets succes
gr Barend.
-
As van trailer
As schuin geplaatst zal je in dat geval wel een extra setje banden kosten.
groet,
Dennis
groet,
Dennis
-
-
-
- Beheerder
LET OP!!!
Als de trailer voorzien is van zo'n richtinrichting die kantelt op de eerste meter bij het traileren (bovenop de eigenlijke kantelinrichting van de trailer) is het ten zeerste aan te bevelen dat de boot helemaal op de trailer ligt. (spiegel gelijk met de achterkant van de trailer) Die kantelinrichting is een verdikking op de dwarsligger en daardoor veroorzaakt die meer druk tegen de boot. Bij de spiegel is de boot veel sterker dan dertig cm naar voren. Je zal daar niet direct schade van ondervinden, dat komt heel stilletjes met de tijd...
Als de trailer voorzien is van zo'n richtinrichting die kantelt op de eerste meter bij het traileren (bovenop de eigenlijke kantelinrichting van de trailer) is het ten zeerste aan te bevelen dat de boot helemaal op de trailer ligt. (spiegel gelijk met de achterkant van de trailer) Die kantelinrichting is een verdikking op de dwarsligger en daardoor veroorzaakt die meer druk tegen de boot. Bij de spiegel is de boot veel sterker dan dertig cm naar voren. Je zal daar niet direct schade van ondervinden, dat komt heel stilletjes met de tijd...
-
-
Ja ik had het zelfde probleem zelfde trailer en zelfde boot , ik had een kogeldruk van 153kg ik heb de as ruim 30 cm naar voren gehaald voor ik aan een aanvaardbare 70kg zat .Het is best een hele klus zeker als de boot er op blijft ook ivm de remmen en inderdaad goed uitmeten maar is goed te doen.
succes
succes