wrakvissen met beekman 505

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
hilbert van vlimmeren
Berichten: 76
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 7:56 pm

wrakvissen met beekman 505

Bericht door hilbert van vlimmeren »

Ik ben in het bezit van een beekman 505 met 60pk mercury 4 takt motor plotter garmin gps viszoeker marifoon deltabak .
:D ik lees nu weer dat ze op de wrakken mooie gullen vangen .Tot welke afstand is het met natuurlijk mooi weer verantwoord om met deze combinatie naar de wrakken te gaan :?: Ik heb nl alleen maar ervaring tot de meerkerk .
:?:
hilbert delta 1609

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Wrakvissen

Bericht door Mark Stuyck »

Beste Hilbert,

Bij stabiel weer kan je met deze combinatie gerust op volle zee, indien je over de nodige ervaring beschikt.
Doch deze dagen is er bijna geen stabiel weer. 's Morgens is de zee een spiegeltje en een uur later zit je met golven van 80 cm. Zonder ervaring zijn deze golven zelfs niet veilig. Laat staan dat er een onweer afkomt.
Tevens dien je goed op kompas en kaart te kunnen varen. Stel dat je GPS uitvalt.
Wat veilig is of niet op dergelijke ogenblikken leer je enkel uit ervaring.
De Meerkerk is kustwater en in niets te vergelijken met open zee. Ga enkele keren mee met een ervaren wrakvisser of vraag of je met je boot eens mag volgen dan leer je de basis snel. Doch ervaring komt enkel met de jaren.
De wrakken zijn nu goed vanaf 35-40 mijl.
In uw plaats zou ik eens beginnen met de wrakken de Huygens, Aakelt en Bottwick. Voel je je daar veilig dan kan je eens varen naar de Mexen. Bij mooi weer lig je daar nooit alleen te driften (nooit ankeren daar).
En wil je mooie gullen vangen, laat dan je aas thuis en vis met kunstaas.
Op de Huygens en de Mexen is dit goed te doen. Op de wrakken dichterbij lukt dit niet goed tenzij op zeebaars.
En ??n goede raad: Neem NOOIT een risico. Ook wij lasten liever een visdag af (zelfs 5 minuten voor het vertrek) dan een slechte visdag te hebben. Wij zijn zelfs al teruggekeerd toen we op de helling klaar stonden om te vertrekken omdat we twijfels hadden.
Succes.

Mvg,

Mark

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Tip,

Neem een handnavigator mee op batterijen......incombi met je compas kun je dan prima naar huis terug komen.
Mits je een aantal waypoints in je apparaatje stopt om via terug te varen.

Groetjes,

Alex.

PS :of je boot nu 5 meter is of 6 meter, als de wind opsteekt maakt die meter niks uit. Zorg dat je alleen naar de wrakken gaat als je zeker weet dat de golven acceptabel zijn. (oftewel minder dan 0,5 meter)

Voel je je niet veilig kun je altijd omkeren als je onderweg bent naar de wrakken. www.hetweeropzee.nl
e-tec rulez !!

Theo Ringenaldus
Berichten: 61
Lid geworden op: do jan 28, 2010 7:57 pm
Contacteer:

Bericht door Theo Ringenaldus »

Golven van minder dan een halve meter (50 cm)
Wij Noorderlingen glimlachen dan, want voor ons zijn deze "lilliputtergolven" niet meer dan kleine onschuldige kabbeltjes.
Hoera!!! Er kan dus gewoon gevist worden.

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Bericht door Mario Wauters »

Juist als er in spanje middellandse zee golven van een 1/2m zijn gaat er bijna niemand buiten ,ik heb ze ginder uitgenodigd ,om eens mee naar de noordzee te komen dan weten ze niet waar ze het hebben ,alhoewel als er ginder golven zijn vooral in de namiddag dan het korte nijdige tegen mekaar opgaand en dat vaart niet zo leuk.
elpescador

delta 1518

Plaats reactie