benzinetank beekman 540 fisch cabin

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Carlo Peremans
Berichten: 27
Lid geworden op: za apr 19, 2008 9:30 pm

benzinetank beekman 540 fisch cabin

Bericht door Carlo Peremans »

Beste, Ik heb een inbouwtank in mijn beekman 540 fisch cabin. Ik heb deze boot 2de hands gekocht en via een jachtbemiddelaar waardoor ik de eigenaar niet ken. Maw kan niet veel te raden gaan bij hem. Niemand kon mij echter vertellen met zekerheid om welke tankinhoud het ging. De meter op het dashboard knippert heel de tijd op leeg. Daar heb je dus ook niets aan. Er zat dus niets anders op dan te varen tot hij stil viel. Dat heb ik dus gedaan en als ik hem vol doe kom ik aan 90 liter. Ik had opgevangen dat de inbouwtanken in een beekman normaal rond de 120 liter zitten. Wie heeft er ervaring in deze materie? Kan je met een debietmeter werken om op die manier je benzine inhoud in de gaten te houden ? Heeft iemand dit al ingebouwd.

Carlo

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: benzinetank beekman 540 fisch cabin

Bericht door harrie cas »

normaal zodat ik weet ligt er zelf een 150 liter inbouw tank onder de vloer maar als je beekman belt en het serienummer van je boot doorgeeft ken hij je het zo vertellen

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: benzinetank beekman 540 fisch cabin

Bericht door John Ezendam »

Gegroet

Als het een jachtbemiddelaar is geweest, die je de boot heeft verkocht, dan kent hij de eigenaar. Want hij heeft opdracht gekrgen die boot te verkopen.

Succes met het zoeken

Rob Weenink
Berichten: 112
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:48 am

Re: benzinetank beekman 540 fisch cabin

Bericht door Rob Weenink »

Hoi Carlo,ook ik heb een Beekman 540 Fish cabin.
Hier ligt een ingebouwde tank in van 150 liter.
De benzine tank meter in de boot is (meestal )ingesteld op het verbruik van de motor.
Elke keer na het tanken moet je dan de nieuwe tankinhoud invoeren.
Ik heb al een paar keer gemerkt dat de verbruikmeter niet heel erg nauwkeurig is maar je ziet wel wat ongeveer de restinhoud van de tank is als je onderweg ben.
Na het varen tank ik de boot dan weer af en zet de inhoud op 145 liter.

Succes met je boot.

Groeten
Rob

Jan Voorwinden
Berichten: 14
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 3:35 pm

Re: benzinetank beekman 540 fisch cabin

Bericht door Jan Voorwinden »

Ik heb ook een Fish Cabin 540 met een inbouwtank (150l.) en heb een verbruiksmeter ingebouwd (Navman Fuel 2100). Hier is eenvoudig de tankinhoud in te voeren en het verbruik per uur en de restinhoud te zien. Is niet echt goedkoop maar wel een perfecte oplossing....na verloop van tijd weet je anders echt niet meer wat er in de tank zit.

Groeten,
Jan Voorwinden

Plaats reactie