Boot uit Belgie.

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Antoon Mullenberg
Berichten: 10
Lid geworden op: di jan 20, 2009 10:34 pm

Boot uit Belgie.

Bericht door Antoon Mullenberg »

Hallo vissers weet iemand wat er bij komt kijken als je een boot koopt in belgie kan op het forum niks vinden,invoeren of niet wel registreren of niet btw of belasting betalen. graag reacties.Het gaat over gebruikte boten.

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: Boot uit Belgie.

Bericht door John Ezendam »

Als de BTW betaald is in Belgie, kun je met die boot gewoon gaan varen in Nederland.
Registreren bij het postkantoor.
Staat er een Belgisch nummer op, dan de papieren van dat nummer terugsturen naar de dienst der Scheepvaart(geloof ik).

Antoon Mullenberg
Berichten: 10
Lid geworden op: di jan 20, 2009 10:34 pm

Re: Boot uit Belgie.

Bericht door Antoon Mullenberg »

Ok bedankt moet ik verder nog ergens voor oppassen.

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Boot uit Belgie.

Bericht door Mark Stuyck »

Hallo,

Let op als er een geremde trailer bij zit. Als het een gekend merk is kan je hem inschrijven in Nederland mits de nodige papieren. Is het geen gekend merk, begin er niet aan. (Als Belg ken ik de andere richting en weet dat het kan met een gekend merk kan doch zelfs dan niet echt makkelijk is)

Mvg,

Mark

Rene Kesting
Berichten: 55
Lid geworden op: ma jun 22, 2009 11:15 pm

Re: Boot uit Belgie.

Bericht door Rene Kesting »

Afgelopen zomer heb ik de trailer laten keuren bij de RDW om een nederlands kenteken te krijgen
op de trailer die bij de boot gekocht hebben

e.e.a. gaat heel makkelijk bij een > 750 Kg trailer met kenteken

1) je maakt online een afspraak (http://www.rdw.nl) en vraagt 1dags kenteken aan
2) je verschijnt met de trailer en wordt als 1e geholpen omdat je een afspraak hebt
3) papieren worden gecontroleerd (dit neemt de meeste tijd in beslag)
4) nummer op trailer vergeleken met papieren
5) gegevens worden overgenomen van het duitse kenteken en ingevoerd in puter system
6) je betaald 100,25 euro
7) je mag naar huis
8 ) kenteken wordt opgestuurd

Omdat dit een aanhanger betreft met een geldig EU kenteken wordt er dus niet :

op fietsenvangers gelet, remmen gecontroleerd, lichten gecontroleerd , gewicht van de trailer nagewogen, op banden gelet, assen gecontroleerd, oplooprem gecontroleerd etc etc etc
in het kort , er wordt dus totaal niet naar de trailer zelf gekeken anders dan het nummer gecontroleerd

Zelfs TUV en conformiteits papieren zijn de heren niet in geintresseerd , toen ik het vroeg kreeg ik als antwoord
"daar hebben de duitsers al naar gekeken anders had er geen duits kenteken op gezeten, een nederlands kenteken is puur administratief als er een EU kenteken opzit"

Maar ik heb dus nu een heel mooie 3.5 tons Aluminium Harbeck trailer op nederlands kenteken.

Jaren geleden heb ik hetzelfde gedaan met een trailer die op Oostenrijks kenteken stond en ook dat ging zeer makkelijk maar toen werden er wel technische zaken gecontroleerd zoals remmen en verlichting , nu dus niet meer , of in ieder geval bij mij niet

Rene Kesting
Berichten: 55
Lid geworden op: ma jun 22, 2009 11:15 pm

Re: Boot uit Belgie.

Bericht door Rene Kesting »

vwb de boot zelf, zorg voor een goed koopcontract waarin OOK vermeld staat dat de prijs incl BTW is en waarin de nieuwe eigenaar van alle toekomstige claims gevrijwaard is

zoiets :

http://www.botentekoop.nl/Downloads/koo ... t_boot.doc

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/over-an ... artuig.pdf

Antoon Mullenberg
Berichten: 10
Lid geworden op: di jan 20, 2009 10:34 pm

Re: Boot uit Belgie.

Bericht door Antoon Mullenberg »

Kijk hier heb ik wat aan,beter teveel info als te weinig.
MVG Antoon
DELTA 1282.

Plaats reactie