Afgelopen zomer heb ik de trailer laten keuren bij de RDW om een nederlands kenteken te krijgen
op de trailer die bij de boot gekocht hebben
e.e.a. gaat heel makkelijk bij een > 750 Kg trailer met kenteken
1) je maakt online een afspraak (
http://www.rdw.nl) en vraagt 1dags kenteken aan
2) je verschijnt met de trailer en wordt als 1e geholpen omdat je een afspraak hebt
3) papieren worden gecontroleerd (dit neemt de meeste tijd in beslag)
4) nummer op trailer vergeleken met papieren
5) gegevens worden overgenomen van het duitse kenteken en ingevoerd in puter system
6) je betaald 100,25 euro
7) je mag naar huis
8 ) kenteken wordt opgestuurd
Omdat dit een aanhanger betreft met een geldig EU kenteken wordt er dus niet :
op fietsenvangers gelet, remmen gecontroleerd, lichten gecontroleerd , gewicht van de trailer nagewogen, op banden gelet, assen gecontroleerd, oplooprem gecontroleerd etc etc etc
in het kort , er wordt dus totaal niet naar de trailer zelf gekeken anders dan het nummer gecontroleerd
Zelfs TUV en conformiteits papieren zijn de heren niet in geintresseerd , toen ik het vroeg kreeg ik als antwoord
"daar hebben de duitsers al naar gekeken anders had er geen duits kenteken op gezeten, een nederlands kenteken is puur administratief als er een EU kenteken opzit"
Maar ik heb dus nu een heel mooie 3.5 tons Aluminium Harbeck trailer op nederlands kenteken.
Jaren geleden heb ik hetzelfde gedaan met een trailer die op Oostenrijks kenteken stond en ook dat ging zeer makkelijk maar toen werden er wel technische zaken gecontroleerd zoals remmen en verlichting , nu dus niet meer , of in ieder geval bij mij niet