Beginnend bootvisser

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: Beginnend bootvisser

Bericht door Alex Wycisk »

Deze wrakkenlijst is allemaal leuk aan te varen vanaf Neeltje jans

Vanaf stellendam/ hoek van holland zou ik gewoon een om te beginnen op je plotter kijken ( wel een verse kaart ) en daar wat wrakjes op zoeken.


Grtz Alex.
e-tec rulez !!

barry van der spek
Berichten: 24
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 8:55 pm

Re: Beginnend bootvisser

Bericht door barry van der spek »

'bedankt vooral voor het lijstje coordinaten... erg makkelijk met de afstanden erbij, deze worden ook zelden vermeld volgens mij!

ik zal snel even verder gaan spitten in mijn plotter, het enige nadeel is dat ik maar 1 voedingstekker heb en deze zit in de boot ingebouwd dus kan ik alleen op de jachthaven kijken.

maar dan ga ik zeker even de dichtbijzijnde wrakken van de lijst hierboven erinzetten en hopen dat ik snel voor de 1e keer kan gaan vissen :)
maar de vooruitzichten voor komend weekend zijn weer aardig crap.

hopen dat het snel wat opknapt. we hebben er zin in :)

ik begin ook steeds te twijfelen of ik genoef heb aan alleen de deltabak.....
ik wil mischien toch voor de marifoon erbij gaan, alleen even een goede en snelle locatie vinden waar ik mijn certificaat kan behalen.

zou een basis voldoende zijn of bezitten jullie marcom b? ik weet dat basis voldoende is voor binnenwater maar op zee heb ik geen enkel idee of dit voldoet en je ook hoog vermogen kan zenden.

bedankt voor de plotterinfo, ik ga er mee aan de slag en laat even weten of het lukt.
mvg barry

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: Beginnend bootvisser

Bericht door Marcel Oomen »

hé barry,

voor je plotter zou ik even naar een dealer gaan, daar kun je voor lowrence een hulpvoedingskabeltje ( met alleen een + en -, kosten zijn minimaal) krijgen zodat je thuis met de plotter kunt werken met een kleine accu.
het is toch niet te doen om in een haven alle coördinaten te gaan invoeren etc.
dan kun je dat fijn op je gemak thuis doen.
voor je marifoon ga je het beste voor het src examen in belgië, veel gemakkelijker als het marcom B en toch wereldwijd geldig..
grtz, marcel D.1013

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Beginnend bootvisser

Bericht door Mario Wauters »

Juist ik heb al van in het begin als ik mijn plotter had dat kabeltje en heb er nadien nog een ctec batterijlader bijgekocht een klein apparaat en daarop akn je ook je plotter thuis aansluiten zeer handig om wat waypoints in te geven enz ook handig om je batterijen regelmatig op pijl te houden heb er al veel plezier van gehad.
kijk hier eens www.rustbuster.nl daar vind je veel informatie ik heb de multi xs 25000 super apparaat.
elpescador

delta 1518

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: Beginnend bootvisser

Bericht door Alex Wycisk »

Barry,

http://www.aquaplanning.org/index.php/S ... heden.html

Bel deze man even, hier haal je in 1 dag je SRC certificaat.....gewoon in nederland.

Is voldoende om een DSC marifoon te gebruiken, dus ook hoog vermogen zenden!!!!
Hele dag incl lunch en incl lesmateriaal en slagingsgarantie

Niet moeilijk, wel snel.

Als je eerst basis certificaat en daarna marcom B gaat doen ben je meer tijd en geld kwijt.
In mijn optiek heb je aan basis certificaat helemaal niet veel omdat je dan niet je marifoon op zeevaart en dus hoog vermogen ingesteld mag hebben .....je hebt dan ook geen mmsi nummer.

Grtz Alex.
e-tec rulez !!

barry van der spek
Berichten: 24
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 8:55 pm

Re: Beginnend bootvisser

Bericht door barry van der spek »

heey bedankt voor jullie reactie's
meteen even achter dat src aangegaan en kan over 2 weken precies als ik een midweekje weg ben :( de volgende examendata is pas april........ wel jammer maar ik zoek nog wel eveb verdr...

wel een stukje goedkoper en makkelijker dan marcom, bedankt..

en over de multi xs 25000 super, deze kan ik nergens op de site terugvinden? wat is dit voor apparaatje?

nog steeds @#%*#@weer dit weekend en doordeweeks wel mooie dagen hahaha word er nu al moe van, hopen dat het weerbeeld snel veranderd.

mvg. barry

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: Beginnend bootvisser

Bericht door Alex Wycisk »

Welkom in de wondere weereld (bewust met dubbel e) van de kleine bootvisser........

Grtz
Alex D561
e-tec rulez !!

barry van der spek
Berichten: 24
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 8:55 pm

Re: Beginnend bootvisser

Bericht door barry van der spek »

hahahaha zeker een wondere weereld....

piet paulusma is ook niet om te kopen helaas haha
maar even afwachten dan :)

oant moarn

barry van der spek
Berichten: 24
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 8:55 pm

Re: Beginnend bootvisser

Bericht door barry van der spek »

1e vangsten zijn binnen :)

dankzij al jullie info en tips heb ik mijn bootje hellemaal klaar gekregen en konden we afgelopen zondag de 1e keer gaab vissen

een collegavisser uit de jachthaven is met ons opgevaren bij hvh naar buiten en daar hebben we niet ver uit de pier een leuke visdag gehad en ook nog lekker gevangen, 10 gulletjes en een schar of 20 en een paar wijtingen...

de deltabak is alleen wel erg stil :(

bedankt voor alle info en op naar de volgende vaart....

mvg barry vd spek

Rinus Visser
Beheerder
Berichten: 171
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:09 pm

Re: Beginnend bootvisser

Bericht door Rinus Visser »

Deltabak ook op kanaal 3 (A3?) gehad? Kustwacht Ouddorp pleegt daar ieder uur op het halve uur het weerbericht uit te zenden, 24 uur per dag. Dus 08.30 - 09.30 - 10.30 enz. Als je dat hoort kun je aansluitend een testoproep doen naar de toren.
"Kustwacht Ouddorp, Kustwacht Ouddorp ontvangt u de Delta .... voor test?"
Als je antwoord krijgt werkt de bak, zo niet dan mogelijk problemen met je op marktplaats gekochte bak.

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: Beginnend bootvisser

Bericht door Alex Wycisk »

De delta bak is een mooi apparaat maar uiteraard voor onderling contact werkt het alleen als er ook daadwerkelijk vissers op zee zijn en binnen bereik, je zal merken dat in de zomer op een mooie zaterdag het wat drukker is met babbelverkeer.

Als je 3 vaste kanalen hebt, 1,2,3 op de bak moeten deze werken

1 is voor onderling babbel
2 is voor wedstrijden als ik mij niet vergis
3 is voor post ouddorp, en idd het weer elk uur op het halve uur.

Klein steekje onder water van Rinus haha over de "marktplaatsbak" :lol:

Grtz Alex
e-tec rulez !!

barry van der spek
Berichten: 24
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 8:55 pm

Re: Beginnend bootvisser

Bericht door barry van der spek »

hahahah het is ook een marktplaatsbak :) wel een van een deltavisser

ik heb ontvangst op alle kanalen en kan ook terugpraten, we hebben op zee de deltakanalen geprobeerd (alleen kanaal 1a ) op kanaal 3 hebben we niet geluisterd naar ouddorp omdat ik er geen weet van heb dat ze ieder uur uitzenden.. dit ga ik de volgende keer zeker testen.

mvg.,

Rinus Visser
Beheerder
Berichten: 171
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:09 pm

Re: Beginnend bootvisser

Bericht door Rinus Visser »

Oh, dat bedoel je met stil, sorry foutje mijnerzijds!

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Beginnend bootvisser

Bericht door Mario Wauters »

Hoi Barry
Het apparaatje waar ik over sprak staat wel degelijk op de site bij onderhoud accu ,ctek acculaders
alle modellen staan erbij en er zijn natuurlijk ook nog andere sites kijk maar eens bij google
ctek acculaders.
Nog een prettig eindejaar ik zit vast bij mijn zoon die mijn catering zaak overnam dus werken werken en daarna feesten feesten
elpescador

delta 1518

Plaats reactie