hardy 24

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Van Damme Andy
Berichten: 15
Lid geworden op: wo dec 22, 2010 3:22 pm

hardy 24

Bericht door Van Damme Andy »

wat zijn jullie bevindingen met een hardy fishing 24?
graag reacties ivm snelheid/verbruik en wat is de meest aangename snelheid
hoe is de stabiliteit op anker en het algemeen vaargedrag ?

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Re: hardy 24

Bericht door Ron Hermse »

Bel Bas even van Bass Hengelsport deze heeft er 1 naar alle tevredenheid!! :D :D

Eddy Timmermans
Berichten: 68
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 4:10 pm

Re: hardy 24

Bericht door Eddy Timmermans »

Hallo, ik ben reeds een tiental jaar in het bezit van een Hardy 24 Fishingboat met verlengde kabine.
Motor is een volvo penta duoprop 150 pk turbo.
Mijn ervaring is dat het een heel sterke boot is met een kruissnelheid van +/- 19/20 knoop en een verbruik van 1,5 liter per mijl.
Vermits het een Z drive is moet je bij lage snelheid wel regelmatig de koers een beetje bijsturen, daar de boot geen echt roer heeft. Persoonlijk vind ik dat de motorbak in de kuip geplaatst heel handig dienst doet als tafel bij het vissen. De motor op zichzelf is oersterk en praktisch onverwoestbaar.

Groetjes,

Eddy Timmermans delta 1052

Van Damme Andy
Berichten: 15
Lid geworden op: wo dec 22, 2010 3:22 pm

Re: hardy 24

Bericht door Van Damme Andy »

ik ben sinds deze zomer ook zelf eigenaar van een hardy 24 met verlengde kabine, ik probeer via deze weg extra gegevens en ervaringen te verkrijgen van andere eigenaars

mijn motorisatie is wel aangepast geweest naar een yanmar 300pk door vorige eigenaar

mijn ervaring tot nu toe is dat ik vooral een probleem heb met de gewichtsverdeling, er zit een extra dieseltank van 150 liter onder de vloer in de kabine, dus voor de originele tank van 280l en ik vermoed dat deze er te veel aan is om prettig te varen, ik kan de motor nauwelijks trimmen of de schroef caviteert en met de golven achteraan is het lastig omdat de neus steeds naar beneden geduwd word

kruissnelheid met die 300 pk is nagenoeg gelijk als met een 150 of 200 pk zijnde 20/21knopen met een top van 31kn, verbruiksgegevens heb ik nog niet

Erik Peters
Berichten: 35
Lid geworden op: do dec 16, 2010 3:44 pm

Re: hardy 24

Bericht door Erik Peters »

Mijn vorige boot was een Hardy 535 MS (motor sailer).
Zeer degelijke boot.

Er is een owners club met eigen forum.

Hierbij de link.

http://www.hardy-owner.org.uk/


met vriendelijke groet,

Erik

Plaats reactie