viertakt 60-80 pk gezocht

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
AARTS Pascal
Berichten: 30
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 3:38 pm

viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door AARTS Pascal »

hallo ik zoek voor mijn Beekman Alfa 505 Fish een goede gebruikte 4 takt motor 60-80 pk.
Tips van goede adressen of wie er een te koop heeft, zijn zeer welkom! Voorkeur yamaha-Suzuki-Honda.

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door Mario Wauters »

Pascal hoor eens bij beekman in goes goede service en garantie heb er goede ervaring mee
elpescador

delta 1518

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door Alex Wycisk »

Dat wilde ik net zeggen ..............

Grtz Alex D561
e-tec rulez !!

AARTS Pascal
Berichten: 30
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 3:38 pm

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door AARTS Pascal »

Dank voor de tip, ik heb reeds contact opgenomen. Het tweedehands aanbod in dit soort motoren lijkt beperkt....

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door Ron Hermse »

Bel eens naar Zwemmer in Kamperland en vraag naar Jeroen....

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door Alex Wycisk »

Zwemer is ook dealer van de e-TEC .
Weet Jeroen alles van!
e-tec rulez !!

AARTS Pascal
Berichten: 30
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 3:38 pm

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door AARTS Pascal »

Dank weer voor de reactie, ik zal die Jeroen eens bellen. De Evinrude E tec ben ik niet echt van overtuigd van de kwaliteit, en qua prijs net zo duur als een 4 takt. Ik ga liever voor de A merken.

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door Alex Wycisk »

Hahaha hoger dan A met een hoofdletter kun je niet met een e-TEC.
Zou zeggen verdiep je eens in de materie.

Zo heeft uiteraard ieder zijn voorkeur. ......

Grtz Alex

Zoek eens op YouTube op : evinrude e-TEC tug of war Voorbeeld van wat koppel is!
e-tec rulez !!

Nat van Adrichem
Berichten: 125
Lid geworden op: wo apr 02, 2008 8:57 am

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door Nat van Adrichem »

AARTS Pascal schreef:Dank weer voor de reactie, ik zal die Jeroen eens bellen. De Evinrude E tec ben ik niet echt van overtuigd van de kwaliteit, en qua prijs net zo duur als een 4 takt. Ik ga liever voor de A merken.
Evinrude geen A merk ? :roll:

Misschien is het handig te vertellen wat jij onder A merk verstaat.
Sommigen noemen Suziki een B merk en Honda weer een A merk en hebben nooit van Tohatsu gehoord.

Hieronder ter info/indicatie een lijst van de meest geproduceerde BBM's
1- Yamaha
2- Tohatsu
3- Mercury
4- BRP (Evinrude)
5- Suzuki
6- Honda

Van Damme Andy
Berichten: 15
Lid geworden op: wo dec 22, 2010 3:22 pm

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door Van Damme Andy »

Heeft deze volgorde niet veel te maken met de prijsverschillen ? ik denk bv dat honda meer zou verkocht worden moesten ze geen hogere prijzen hebben,

mijn raad voor de keuze is, neem een merk waarvan je een dealer met een betrouwbare service in de geburen hebt.

AARTS Pascal
Berichten: 30
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 3:38 pm

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door AARTS Pascal »

Ieder heeft natuurlijk zijn mening en ervaring en dat respecteer ik ook. Van oudsher staat Evinrude niet bovenaan de lijst van de beste kwaliteit, ik denk dat het redelijk is om dat te zeggen. Ze zullen met de E tec zeker een inhaalmanoeuvre gedaan hebben. Ik heb veel ervaring met Yamaha, voornamelijk de 3 cylinder 2 takt motoren. Dat is de kwaliteit en betrouwbaarheid die ik nu zoek.

Ik heb reeds met een E-tec gevaren en dat loopt inderdaad mooi stil, veel koppel, maar het verbruik vond ik niet zo geweldig economisch. Maar ik sprak ook E-tec eigenaren (90pk versie) die hun motor onder garantie vernieuwd moest worden, omdat er water in het blok kwam. Ze moesten maanden wachten voordat ze de vervangmotor kregen en volgens de dealer naar hun zeggen zouden 2 van de 3 uit die serie geleverde motoren dat probleem hebben. Dat gaat over kwaliteit en kwaliteitscontrole en dan wijk ik liever uit naar Suzuki-Yamaha-Honda.

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door Mario Wauters »

Ik heb nu mijn suzuki 115 pk een goeie 2jaar wel nieuw gekocht en momenteel 225u op de teller en geen enkel probleem loopt als een naaimachiene ,gaat wel ieder jaar binnen voor onderhoud kost wel een paar centen (euro's) maar dan ben je wel gerust gaat aan de computer en word helemaal uitgelezen, het is geen garantie maar je vertrekt wel gerust.
elpescador

delta 1518

Nat van Adrichem
Berichten: 125
Lid geworden op: wo apr 02, 2008 8:57 am

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door Nat van Adrichem »

Ik heb reeds met een E-tec gevaren en dat loopt inderdaad mooi stil, veel koppel, maar het verbruik vond ik niet zo geweldig economisch. Maar ik sprak ook E-tec eigenaren (90pk versie) die hun motor onder garantie vernieuwd moest worden, omdat er water in het blok kwam. Ze moesten maanden wachten voordat ze de vervangmotor kregen en volgens de dealer naar hun zeggen zouden 2 van de 3 uit die serie geleverde motoren dat probleem hebben.
67% vd moteren hebben dit probleem?
Lijkt me zeer sterk. Zal wel navrag doen, want ik heb uberhaupt nooit van dit probleem gehoord.

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door Alex Wycisk »

Alles kan kapot .......netjes er mee omgaan is het devies.
Elke motor lust een slok benzine als hij kracht moet leveren ( stroming / golven )

In het eerste jaar van de e-tec waren idd wat kinderziektes, maar verder spreek ik alleen tevreden gebruikers.
Het koppel is juist prettig om bij laag toerental te kunnen varen als je stevig weer hebt, je hebt de motor meer in de hand zeg maar. Als je hoog toeren moet lopen voor vermogen dan ben je constant met je gas aan het spelen.

Maar ieder zijn keuze.... overigens is idd Tohatsu een heel mooi alternatief. Is in Azie de meest verkochte motor en heeft een hele mooie 70PK direct lagedruk ingespoten 2 tact voldoet aan alle eisen, en wellicht goedkoper.

PS vergeet niet de onderhoudskosten van een 4tact ..... een e-tec gaat maar om de 3 jaar voor onderhoud...........en dat komt mooi uit want zoveel mijlen varen we niet met zn alle per jaar :P

Grtz Alex
e-tec rulez !!

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door Alex Wycisk »

Evinrude heeft voor 2011 de garantie termijn verhoogt naar 5 jaar!
Men heeft dus zeker vertrouwen in de motoren.
e-tec rulez !!

AARTS Pascal
Berichten: 30
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 3:38 pm

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door AARTS Pascal »

zo, en ben ik stad en land afgereden voor een goede gebruikte 4 takt; niet te vinden, de handel is helemaal uitgekookt. Zoutwaterinruilers van Zeeland afkomstig kom je in de kanten van Friesland tegen op een niet nader te noemen handelsadres aldaar waar stevig gelogen wordt over de herkomst en geschiedenis van de motor.

Dus dan heb ik maar een nieuwe gekocht; een Suzuki 90 pk, gekocht bij Prins Watersport, die een hele goeie prijs maakte. Brouwer Watersport had ook goeie prijzen en Dannijs eveneens.

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door Alex Wycisk »

Veel plezier van je motor.
Grtz Alex
e-tec rulez !!

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door Mario Wauters »

Van je aankoop een suzuki 90pk zul je zeeeker geen spijt krijgen loopt super ik heb een 115pk op een fishcabin 5,4 en het verbruik 1l op een mijl max en als het weer het toelaat vaar ik er goed mee door
ik ben altijd nogal gehaast op de weg ben ik iets rustiger wegens de prijs van de prenten.
elpescador

delta 1518

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Pascal,

Als ik zo onbeleefd mag zijn, wat heb je deze motor betaald, plaatsing inbegrepen.

Jerry

AARTS Pascal
Berichten: 30
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 3:38 pm

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door AARTS Pascal »

Dank voor de felicitaties en reacties. Jerry je vraag is niet onbeleefd, tegelijkertijd wil ik de handel van bedrijven niet kapot maken, dus ik zal je vraag beantwoorden in een persoonlijk bericht aan jou, en niet via algemene publicatie. Kan het zijn dat het niet lukt om jou een persoonlijk bericht te sturen?

Nat van Adrichem
Berichten: 125
Lid geworden op: wo apr 02, 2008 8:57 am

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door Nat van Adrichem »

AARTS Pascal schreef:Dank voor de felicitaties en reacties. Jerry je vraag is niet onbeleefd, tegelijkertijd wil ik de handel van bedrijven niet kapot maken, dus ik zal je vraag beantwoorden in een persoonlijk bericht aan jou, en niet via algemene publicatie. Kan het zijn dat het niet lukt om jou een persoonlijk bericht te sturen?
Probeer via z'n email. jerry.vt@skynet.be

Klaes Dijkstra
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mei 17, 2009 6:38 pm

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door Klaes Dijkstra »

Uh ja ik ben fries en ook nog wel eens op zoek naar een andere motor welke adres in Friesland is dat?

Je mag het me wel mailen ik snap dat je het niet op t net zet: hofje9@hotmail.com

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door walter de landsheer »

Jerry,
Een 90 pk suzuki zal rond de 10000 euro kosten ( alles inbegrepen ).
Dit is de officiele prijs met een korting van 15 procent.
Grtz Walter

AARTS Pascal
Berichten: 30
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 3:38 pm

Re: viertakt 60-80 pk gezocht

Bericht door AARTS Pascal »

dat kan goedkoper Walther!

Plaats reactie