Keuren van geremde trailer (in Belgie)

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
joeri wilmssen
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Keuren van geremde trailer (in Belgie)

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo,

Misschien een domme vraag maar moet je jaarlijks de trailer met of zonder de boot erop laten keuren (in België)?

Ik neem aan dat de oplooprem en lichten de belangrijkste punten zijn dewelke tijdens een keuring bekeken worden?

MVG, Joeri
Somnium
Delta 1609

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Keuren van geremde trailer (in Belgie)

Bericht door Mark Stuyck »

Het is 2-jaarlijks voor boottrailers.
Boot mag er op liggen, moet niet. Zijn je remmen afgesteld met boot, dan is het beste met boot.
En ze keuren alles. Tot in de puntjes en het absurde. Enerzijds gelukkig maar, anderzijds ... aan een trailer vinden ze gemakkelijk iets.

Mvg,

mark

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Keuren van geremde trailer (in Belgie)

Bericht door Koen De Bièvre »

Een belangrijk punt van aandacht is de contactweerstand op de stekkers voor de lichtenbalk. Ik weet niet of het overal is, maar keuringsstation Brasschaat meet erg vaak de lichtopbrengst van de stoplichten. Als door groene of witte aanslag op de stekkers geen 12 volt meer vanachter komt, maar pakweg 10 volt, zullen de stoplichten niet voldoende fel licht geven en wordt de trailer afgekeurd en moet je weer terug komen... en langs de kassa uiteraard...

joeri wilmssen
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: Keuren van geremde trailer (in Belgie)

Bericht door joeri wilmssen »

@ Koen,

Wanneer ik dan 14VDC aan de uitgang van de stekker doorgeef dan moet de controleur ne zonnebril gaan opzetten :lol:


MVG, Joeri
Somnium
Delta 1609

Plaats reactie