Start problemen

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Start problemen

Bericht door Mario Wauters »

Groeten vanuit het warme Spanje .vandaag er op uit geweest want er is nog tonijn voor de kust veel zien jagen maar geen kunnen vangen,maaaar bij het terug varen 1benzinetank leeg overschakelen,en verder wat dacht je hij wou niet meer na wat denksport slangen afgekoppeld en rechtstreeks zonder filter en peertje en het werkte we zijn de haven terugbinnengeraakt oef hier. Is wel geen krm. Revisie gehad in maart bij Beekman 2x gevaren en benzinefilter was vervangen. Ra ra wat kan dit zijn.
elpescador

delta 1518

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: Start problemen

Bericht door Marcel Oomen »

mario,
als ik je verhaal zo lees MOET het wel het peertje zijn geweest, want een nieuwe filter, daar kan niks mis mee zijn.
peertje dus kapot ( uitproberen) oftewel misschien verkeerd om.
ofwel moet je bij het overschakelen eerst nog even een aantal keren in het peertje knijpen zodat de benzineleidingen volgepompt zitten.
grtz, marcel D.1013

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Start problemen

Bericht door Koen De Bièvre »

Ik denk dat wanneer je de tank helemaal leeg vaart tot hij stil valt, ook het filter helemaal leeg stookt. Eer je dat met het peertje weer helemaal vol hebt en brandstof tot aan de carburator of injectiepomp, dan heb je een flinke kramp! Filter losschroeven, vullen met benzine, terug opschroeven en dan even oppompen met het peertje en starten. Zo doe ik het als ik de scheidingsfilter vervang.

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Start problemen

Bericht door Mario Wauters »

Inderdaad wasp ook mijn gedacht peertje vervangen filter vullen ontluchten niks niks verder zoeken maar en dan toch gevonden het slangetje dat in de tank zit was er afgevallen dan kan je natuurlijk nooit geen beNzine krijgen. Ha ha opgelost maar was wel wat zoeken en sleutelen
elpescador

delta 1518

Plaats reactie