Trailer van Vlemmix.

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Landerloos Frans
Berichten: 66
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 4:07 pm

Trailer van Vlemmix.

Bericht door Landerloos Frans »

ik sta op het punt Vlemmix trailer aan te schaffen tot 1350 kg.Hij is enkele maanden oud is geremd maar niet kantelbaar en éénasser.Heeft er iemand ervaring met dergelijke trailer ,mijn boot is een Beekman alfa fish 520 , trailer is als nieuw maar had toch graag eens de mening van anderen. Heel hard bedankt. Frans D 650.

Aad Boomman
Berichten: 143
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:43 pm

Re: Trailer van Vlemmix.

Bericht door Aad Boomman »

Hallo Frans,
let op bij deze trailer, de kielrollen zijn niet in hoogte verstelbaar, kan je goed zien op de site van seegershalle.nl, ik weet niet wat je voor die trailer moet betalen maar de nieuwprijs is net onder de € 2000,00 en dat is ongeveer de helft van wat een Pega ZB 1350 kost.
succes, mvg Aad

Aad Boomman
Berichten: 143
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:43 pm

Re: Trailer van Vlemmix.

Bericht door Aad Boomman »

Hoi Frans,
dat de kielrollen niet in hoogte verstelbaar zijn kan een probleem zijn als de hoogte/afstand van de boot tussen kiel en de bodem aan de zijkant zodanig klein is dat de bodem op de spatborden komt, je kan dan de boot niet wat hoger plaatsen, ik weet uiteraard niet of dit een probleem wordt met jouw boot, wel even goed bekijken.
mvg Aad

Landerloos Frans
Berichten: 66
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 4:07 pm

Re: Trailer van Vlemmix.

Bericht door Landerloos Frans »

Beste Aad. Het is inderdaad zo dat de kielrollen niet verstelbaar zijn wat me nu toch onzeker maakt. Heb gekeken bij Seegershalle.nl en het is identiek dezelfde trailer.Zelf kost de trailer mij 1500 euro en volgens ik kan opmaken kost de trailer nieuw 1599 euro exclusief btw.Wat me wel opvalt is dat er bij veel verdelers deze trailers bijna overal te koop zijn , ook met grootte namen zoals,,,,,. Nergens vind je nog een echte trailer met naam of je betaald ( vb riba trailer geremd bouwjaar 1986)voor 2500 euro.Vind ik echt te veel. Maar ik ga zeker al deze goede raad van u in acht nemen en bezinnen voor ik koop. Met een boot die op het spatbord ligt kom je geen stap vooruit.Heel erg bedankt Aad voor uw goede raad en misschien komen we mekaar wel eens tegen en dan heb je een lekker pintje te goed. Groetjes van Frans en fijne avond. D 650.

Aad Boomman
Berichten: 143
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:43 pm

Re: Trailer van Vlemmix.

Bericht door Aad Boomman »

Hoi Frans,
Vraag je zelf ook af waarom de verkoper een verlies van € 500,00 binnen een paar maanden neemt, voldoet de trailer achteraf toch niet aan zijn verwachtingen?
In elk geval succes met wat je verder onderneemt.
mvgAad

Aad Boomman
Berichten: 143
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:43 pm

Re: Trailer van Vlemmix.

Bericht door Aad Boomman »

Hallo Frans,
Ik heb vandaag de Vlemmix trailer in het echt kunnen zien, mijn buurman op de camping heeft gisteravond dezelfde geheel nieuw gekocht, zijn boot staat er nog niet op.
Wat mij nu opvalt is de slechte verstel mogelijkheid van de as mocht het zwaartepunt teveel naar voor of naar achter liggen dan zou de as naar voor of naar achter moeten, in dat geval moet je de zij-inrijbeveiliging al los slijpen/zagen, deze zit n.l gelast, voor het overige ziet de trailer er zeer gelikt uit.
groeten, aad

Aad Boomman
Berichten: 143
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:43 pm

Re: Trailer van Vlemmix.

Bericht door Aad Boomman »

Hallo Frans,
Sorry, niet goed genoeg gekeken, de inrijbeveiliging is verschuifbaar, geen probleem om de as naar voor of achter te verplaatsen, nogmaals sorry.
mvg Aad

Landerloos Frans
Berichten: 66
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 4:07 pm

Re: Trailer van Vlemmix.

Bericht door Landerloos Frans »

Beste Aad. Nogmaals bedankt, maar ik heb vandaag in Brugge een Riba trailer in perfekte staat kunnen kopen met alles er op en er aan , ik ben er heel gelukkig mee , amaai zeg dat is pas materiaal. Nu nog de boot van de ene naar de andere trailer ( zal niet makkelijk zijn ) genoeg personeel in dienst nemen. Dan kan ik ondanks ik weer veel te lijden heb van mijn gezondheid eindelijk weer eens gaan vissen. Toch nog heel hard bedankt voor al die moeite die je voor mij gedaan hebt zo een lieve mensen moesten er meer zijn. Van uit Tielt- Winge in Belgié nog een fijn weekend . Dat wensen u Sonja en Frans. D 650.

Aad Boomman
Berichten: 143
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:43 pm

Re: Trailer van Vlemmix.

Bericht door Aad Boomman »

Hoi Frans,
Gefeliciteerd met de aanwinst, ik denk dat je de goede beslissing hebt genomen en ik hoop dat je de trailer/boot combinatie nog heel veel keren kan en gaat gebruiken.
Veel geluk en goede vangst.
mvg Aad

Plaats reactie