Beekman Alfa 540 Fish Cabin

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Freddy Heyman
Berichten: 7
Lid geworden op: di dec 21, 2010 10:01 am

Beekman Alfa 540 Fish Cabin

Bericht door Freddy Heyman »

Hallo Collega's vissers,
Mijn boot ligt in de haven en ik heb steeds last dat er vooraan water in komt te staan bij regen, de boot heeft namelijk vooraan niet veel drijfvermogen omdat het een planerende kiel is, en daarom ligt hij met de punt wat dieper in het water.
Nu had ik gedacht voor in de vloer een gat te boren van ongeveer 60mm daar een kieldoorvoer plaatsen met een flexibele slang die helemaal naar achter loopt in de wateropvangbak waar ook de bilgepomp staat.
Alleen weet ik niet of het mogelijk is om deze flexibele slang van 50mm onder de vloer kan plaatsen.
Weet soms iemand op er dwarsbalken of lopen onder de vloer of zitten deze enkel in de lengte van de boot.
Als er iemand een konstruktietekening zou hebben dat zou nog berer zojn.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Fred

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: Beekman Alfa 540 Fish Cabin

Bericht door harrie cas »

zou toch maar eens contackt met beekman goes op gaan nemen voor je dit gaat doen ik denk dat er wel wat ribben inzitten bij beekman ivm construktie anders zou het maar een slappe bedoeling worden misschien is je boot ook wel geschuimt dan kun je het zo al vergeten om er een doorvoer van voor naar achter in te gaan leggen.

Niels Janse
Berichten: 149
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:26 pm

Re: Beekman Alfa 540 Fish Cabin

Bericht door Niels Janse »

zit er geen kuipzeil overheen?
Mij lijkt het nogal een gewaagde constructie, zoals je het wil doen.
Er lopen nogal wat spanten en dergelijke waar je doorheen moet en volgens mij zijn ze standaard geschuimd.

Is het geen optie om de waterkering bij de ingang van de kajuit iets te verhogen, waardoor het water er niet meer overheen kan de kajuit in?

Grtz Niels

Eddy Wynants
Berichten: 4
Lid geworden op: wo okt 22, 2014 1:46 pm

Re: Beekman Alfa 540 Fish Cabin

Bericht door Eddy Wynants »

Ik had in het verleden dat probleem ook maar het is simpel op te lossen door links en rechts onderaan de opstapjes in de kuip een gaatje van 10 mm te boren.Als je dan gaat varen loopt het water direct boven de kuipvloer naar achteren en is er geen probleem meer met water in de kajuit. Ik zou zeker geen gaten gaan boren in de vloer want er steken ook vele dwarsspanten onder om een stevige romp te verkrijgen. Ik hoop u hiermede van dienst geweest te zijn en alvast veel succes met je Beekman.
mvgv Eddy

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Beekman Alfa 540 Fish Cabin

Bericht door Mario Wauters »

Hoy , Ik het vroeger ook al eens water in cabine gehad ,en dan maar zoeken waar het vandaan kwam,als ik in het water lig zoals ñu in spanje tijdens hevige regenval geen water in de cabine alleen in de kuip en dat kun je dan wegpompen zoals vandaag had van gisteren toch zo een 150l in de kuip ,tijdens mijn trip naar spanje en veel regen onderweg komt er regen in de kuip en tijdens het remmen gaat dit naar voor en gaat over de scheiding naar de cabine,dus tijdens het vervoer doe ik altijd de stop eruit.Dus bezin voor je Begint.Momenteel hier Spanje Gandia zon maar geen visweer golven van 2-3m grtjs
elpescador

delta 1518

Ronny Blommers
Berichten: 26
Lid geworden op: di apr 21, 2015 2:54 pm
Locatie: Etten-Leur

Re: Beekman Alfa 540 Fish Cabin

Bericht door Ronny Blommers »

Ik heb er bij mijn boot ook last van (shetland sea sport) Maar nog niet goed kunnen achterhalen waar het vandaan komt. laatst het ankerrol bovenop rondom afgekit want daar hingen wat druppeltjes onder. Maar of dat de boosdoener was :s

ik krijg ook nog niet veel verzonnen om het water daar makkelijk weg te krijgen behalve scheppen. Er zit een hoge/dikke vaste drempel voor. En de ruimte onder de kuip is nou ook weer niet zo groot om er een pomp in te zetten ofzo :D

Maar het blijft vervelend
Delta 1528

Shetland 536 SeaSport
Evinrude 70 PK

Plaats reactie