Gevraagd advies bootkeuze

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Matthijs Almekinders
Berichten: 1
Lid geworden op: do okt 08, 2015 8:38 pm

Gevraagd advies bootkeuze

Bericht door Matthijs Almekinders »

Ik ben op zoek naar een gebruikte Merry Fisher 655 of 695 of een gelijkwaardige Beneteau Antares, heeft iemand ervaring met 1 van deze boten en advies waar op te letten of een tip?
Met dank bij voorbaat, Matthijs

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Gevraagd advies bootkeuze

Bericht door Mario Wauters »

Moeilijk moeilijk waarvoor wil je je boot gebruiken blijft hij in het water vele vragen vele antwoorden ,voor de visserij hier ? met al de beperkingen een drama .
Ik heb een Beekman 5,4 heel compleet alles erop en aan een kopie van Walter zijn boot indertijd gaat 2x per jaar mee naar Spanje in de buurt van Valencia ongelooflijk hoeveel plezier ik er al aan beleefd heb trollen bodemvissen noem het maar op waanzinnig maar intussen een paar jaar ouder de boot nog in prima conditie altijd tijdig onderhoud enz maar de jaren tellen en het baasje wil iets meer comfort en wil ook wel richting iets groter arvor inboard 21 of jeannot en dan in Spanje laten want hier ga ik bijna niet meer weg te koud te veel wind en de beperkingen v.an vangsten
Dus veel zaken om over na te denken grtjs
elpescador

delta 1518

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: Gevraagd advies bootkeuze

Bericht door Frans Salvo »

Hallo, ik heb zelf een MF 695 gehad en er ongeveer 300 uur mee gevaren.
(Is wel al meer dan 10 jaar geleden en heb me ondertussen een Cygnus Tornado aangeschaft.)

Er zat een Yanmar 160 pk inboard in, schroefas, en dat gaf een kruissnelheid van ongeveer 30 km/u. Bij een verbruik van dik 1 L/km. Mijn 1e werk was wel om een extra dieseltank bij te leggen; er zat toen maar een tank van 200 L in en dat is toch echt niet overdreven als je naar de verre wrakken gaat.
Waarom heb ik die weggedaan ? : te weinig snelheid, te kleine actieradius, en de beste boot is altijd een meter langer....

Ik ben heel tevreden over mijn huidige boot maar jammer dat ik 10 geleden geen "toekomstvisioen" heb gehad (met al die beperkingen, mindere vangsten en situaties op zee), dan had ik waarschijnlijk nog met die MF 695 gevaren.
succes

Hans Thomassen
Berichten: 17
Lid geworden op: ma nov 21, 2016 6:18 pm

Re: Gevraagd advies bootkeuze

Bericht door Hans Thomassen »

TE KOOP ZEEVISBOOT SHETLAND 5,M,35.LANG ZEERBETROUWBAREBOOT OP ZEE MOTER SUZUKI 65PK
EN REZERVE 5PK MERCURI 4TAKT IK ZOEK BETROUWBARE EIGENAAR OM SAMEN LATER WRAKVISSEN IK
BEN DELTA 866.SNELLEHANS .BEL VOOR INFOMATIE TELEFOON.06-30160962.ALLES NIEUW IN VOOR
ONDERHOUD ANKERLIER PLUS RADIO KENWOOD.ALLES NIEUW IN ENZEVOORT NEEM CONTACT OP
EIGENAAR 06-30160962.

Plaats reactie