aankoop nieuwe boot

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

aankoop nieuwe boot

Bericht door Mario Wauters »

OP 19 april is er in roompot marina een testvaart van de orka 500 en 535sx waar ik naartoe ga.
De aankoop zal gaan tussen een orka 535 of een beekman cabinfish 540
heb contact gehad met beekman en die doen geen proefvaarten en gezien het mijn eerste bootje word moet de keuze duidelijk zijn ,het prijsverschil is te verwaarlozen.
Zijn er mensen die met een beekman varen waar ik eventueel na afspraak eens mee kan voor een korte proefvaart om toch het verschil in vaargevoel te hebben .
elpescador

delta 1518

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

ik kan je wel vertellen als ik mocht kiezen tussen een 535sx of een beekman 540 fishcabin zou ik voor de fishcabin gaan een superboot met zeer goede vaar eigenschappen en kwaliteits polyester zet maar een beekman en een orka naast mekaar van 10 jaar oud dan zie je het kleurverschil gelijk in gelcoat en de afwerking van beekman is super en de garantie ook ik wil niemand beekman aanpraten maar als ik mocht kiezen wist ik het wel.de FISHCABIN

Peter Beeckman
Berichten: 121
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:18 am

Bericht door Peter Beeckman »

Als eens gedacht aan een Seahunter? Toch wel ??n van de beste visboten om op zee te gaan, zowel qua veiligheid, vaargedrag en ruimte. Als dit geen optie is dan zou ik, maar dit is een persoonlijke mening, ook eerder kiezen voor Beekman maar ipv de fishcabin de alfafish. Reden: qua vaargedrag identiek maar de ruimte die je wint bij een alfafish komt het comfort ten goede.

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

aankoop nieuwe boot

Bericht door Mario Wauters »

Seahunter staat ook op mijn lijstje en heber ook een afspraak mee het enige wat mij stoort is dat je zittend in de cabine moet sturen voor de rest supper denk ik ,we zullen zien als ik bij seahunter geweest ben en gevaren heb,en dan zullen we zien wat de verdere testen zeggen.
De fishcabine van beekman geniet de voorkeur omdat ge iets kunt afsluiten en rechtstaand kunt varen.
Verleden zomer zag ik een belg op neeltje jans met een fishcabin met alles erop en eraan radarbeugel met radar gps dieptemeter enz supper stuk was in april afgeleverd dacht ik,hij was van de kanten van turnhout? en had de electronica laten doen bij matheeusen watersport dacht ik,als deze persoon dit leest misschien eff contact opnemen mp
elpescador

delta 1518

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Mario,

Als ik moet kiezen tussen Beekman en Orka... de BEEKMAN

Maar als je de Seahunter er weer bij zet is het een moeilijke keuze.

Als je echt staande wil varen is de keuze makkelijk .. de Beekman.
Ik heb zelf een Beekman 505 Fish ( zittend varen ) en ik ben erg te spreken over de afwerking van de boot en de service van het bedrijf !

De kwaliteit van de Seahunter en de Beekman zijn naar mijn idee gelijk.
Ze worden ook beide in eigen beheer gemaakt !!

De Orka is naar mijn mening minder .. maar het voordeel van de 535 SX is weer dat deze een dubbele wand heeft.

Veel geluk met je keuze,

Groeten Alex D561.
e-tec rulez !!

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Bericht door walter de landsheer »

Mario,
Als je keuze vaststaat kan je altijd eens meevaren met mij.
Heb een beekman 540 fish cabin.
groetjes d 1128 walter
delsar5@gmail.com

Marcel Brevé
Berichten: 129
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 5:39 pm

Bericht door Marcel Brevé »

Ik zou zeker ook eens gaan proefvaren met de Raider Cuddy.
Zal je werkelijk verbazen. En wat betreft de visruimte, daar kunnen alle reeds genoemde merken niet aan tippen.
Ik heb begrepen dat er door Seb Mateijsen op 13 april met zijn Cuddy 16 wordt proef gevaren bij Neeltje Jans.
Kijk eens of je nog mee kan.

Zelf vaar ik een Cuddy 18. Een Groot Plezier.

Groet,

Marcel
Delta 1566

Johan Dorst
Berichten: 7
Lid geworden op: za okt 27, 2007 4:23 pm

Bericht door Johan Dorst »

ik was al jaren op zoek naar een goede boot, vorig jaar de knoop doorgehakt. een beekman fishcabin gekocht, en ik ben er uitermate tevreden over. ik zou zeggen vaar een keer mee maar hij ligt nog niet in het water, als alles meezit met 2 a 3 weken.

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

aankoop nieuwe boot

Bericht door Mario Wauters »

Hallo Johan,
Geef eens een seintje als ik meekan om je bootje te testen,ben benieuwd.
Mijn telnr 0032476267445.
Groetjes vanuit Antwerpen,Mario
elpescador

delta 1518

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Bericht door Mario Wauters »

Holla iedereen

De kogel is door de kerk na een paar maanden van sterfgevallen in de familie en miserie zijn we een maand in spanje geweest,en ontstrest,en nu beginnen we er terug aan .
Het is eindelijk gelukt een testvaart te maken met een beekman cabinfish van onze vriend Walter de Landsheer waarvoor bij deze nogmaals mijn beste dank,wat een forum als dit kan doen .
Voor mij kwam de beekman tegenover de orka er het beste uit,ben dan ook gelijk naar beekman geweest om een offerte te laten maken ,dit viel supper goed mee toffe ontvangst en gesprek.
Als alles goed meevalt zal mijn bootje te zien zijn tijdens de vishappening in colijnsplaat rond 10 october?en fotos volgen dan ook.
Ik heb natuurlijk nog een paar vraagjes de motor zou een suzuki 4t 115 pk worden en de aperatuur radar gps sonar en marifoon van navman.
wat denken jullie? MVG
elpescador

delta 1518

Peter Troost
Berichten: 9
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 3:02 pm

Ook de knoop doorgehakt

Bericht door Peter Troost »

Nou ben zo vrij geweest walter ook te mailen voor proefvaart.
Walter nognaals bedankt voor de genomen moeite en de voor jou wat verspeelde vistijd.
Heb ook de knoop doorgehakt , hij komt eraan en dan met een yamaha 115 pk , staat ook dan op colijnsplaat. Helaas moet ik zelf aan de arbeid dan , tja de boot moet ook betaald worden. En kan er niet zijn dan,,, helaas pindakaas.
Kom begin november weer thuis van het werk en dan hopelijk nog wat goed rustige visdagen er bij.

Mijn Oude boot Orka 500 met 60 pk Yamaha die ga ik mischien nog wel missen.
Heb er vier jaar heel veel vaar en visplezier mee gehad !
2 Boten houden dat gaat helaas niet op !
Maar je wilt soms wat anders en ik heb het geluk dat ik het nu kan doen , er komt radar/gps op van lowrance en verders apparatuur mee uit de Orka, helemaal compleet is die dan wel , als zeg ik het zelf.
Peter Delta 377.
M.v.sp.v.gr

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Bericht door Mario Wauters »

Hola Peter
Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf .
De ?ijne zal dus te zien zijn 25 26 oct. en niet 10 oct zoals eerts gemeld.
Tot dan
elpescador

delta 1518

Peter Troost
Berichten: 9
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 3:02 pm

Ja jij ook gefeliciteerd nog.

Bericht door Peter Troost »

Heb geluk ook de orka voor een nette prijs op marktplaats gezet en binnen 3 dagen verkocht.
De man die hem kocht deed aan wrakduiken boven de waddeneilanden , ik kan niet duiken maar zou graag een keer meegaan met hem.
Het was ook echt waar een beste boot maar je wil een keer wat zwaarders en sneller , de Orka 500 had ook veel ruimte.
Verders ik ben er dan helaas niet anders zou ik natuurlijk komen kijken.
Ik denk dat ze dan naast elkaar staan ! !
We zien mekaar mischien weleens aan de helling of zo.
Heb er wel een paar slapeloze nachten van gehad maar compleet is straks wel.
Gr Peter.
Peter Delta 377.
M.v.sp.v.gr

Plaats reactie