Aanschaf nieuwe BB motor (yamaha of Honda)
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: ma okt 29, 2007 11:02 pm
Aanschaf nieuwe BB motor (yamaha of Honda)
Ivm aanschaf nieuwe motor het volgende,m`n keuze is gevallen op een yamaha motor met electronische brandstof inspuiting,of een Honda met 3 carburateurs,mijn vraag is nu ivm vissen tijdens eventuele koude en lichte mist,welke nu de minste problemen op levert.Van carburatie motors is mij bekent dat deze wel eens willen bevriezen tijdens koude en mist,is dit ook zo bij de efi van Yamaha of andere problemen? of levert de Honda met carburateurs ook geen problemen tijdens deze omstandigheden,en wat is er aan te doen?
Dit omdat ik na jaren varen met andermans ellende nu iets zoek,waar ik onder redelijke weersomstandigheden eens gewoon mee wil kunnen vissen.
Ellende heb ik al genoeg gehad,vandaar de aanschaf van een nieuwe motor.
E-tec daar zie ik vanaf,omdat ik gewoon een goede 4-takt motor zoek,dit is persoonlijk,zonder vooroordelen.
Ook zijn adressen welkom van dealers in de buurt welke beide verkopen.
Het gaat me niet over het verkooppraatje van de winkel,maar vooral over praktijkervaringen van onze medevissers,want deze weten vaak meer over alle voorkomende problemen dan de winkel hier in de buurt!!
Groeten vanuit Best (Eindhoven)
Johan Delta 386
Dit omdat ik na jaren varen met andermans ellende nu iets zoek,waar ik onder redelijke weersomstandigheden eens gewoon mee wil kunnen vissen.
Ellende heb ik al genoeg gehad,vandaar de aanschaf van een nieuwe motor.
E-tec daar zie ik vanaf,omdat ik gewoon een goede 4-takt motor zoek,dit is persoonlijk,zonder vooroordelen.
Ook zijn adressen welkom van dealers in de buurt welke beide verkopen.
Het gaat me niet over het verkooppraatje van de winkel,maar vooral over praktijkervaringen van onze medevissers,want deze weten vaak meer over alle voorkomende problemen dan de winkel hier in de buurt!!
Groeten vanuit Best (Eindhoven)
Johan Delta 386
Als je er eenmaal geweest bent,dan raak je eraan verslaafd, ....... De zee..
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: wo apr 02, 2008 8:57 am
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm
Ik dacht dat Honda pas vanaf 90 PK geen carburateurs meer had ....maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Tja lastig altijd he kiezen...Yamaha is toch wel een toppertje altijd.
Suzuki is weer voordeliger...... Honda had last van oxidevorming door zout water, zijn allemaal van die geruchten die je wel eens hoort.
Ik heb zelf een Mercury EFI gehad, liep formidabel, alleen al heel snel een gebarsten drukstuk bij de schroefafdichting. ( fabrikagefoutje )
Zou zeggen ga eens op onderzoek naar koppelcurves, ..ik heb geen idee hoe de verschillende 4 tact motoren daar in verschillen. Er zijn geen rotmerken meer, alleen ik denk wel dat ze wat betreft prestatie nog wel kunnen verschillen.
Veel sterkte met je keuze !!
Tja lastig altijd he kiezen...Yamaha is toch wel een toppertje altijd.
Suzuki is weer voordeliger...... Honda had last van oxidevorming door zout water, zijn allemaal van die geruchten die je wel eens hoort.
Ik heb zelf een Mercury EFI gehad, liep formidabel, alleen al heel snel een gebarsten drukstuk bij de schroefafdichting. ( fabrikagefoutje )
Zou zeggen ga eens op onderzoek naar koppelcurves, ..ik heb geen idee hoe de verschillende 4 tact motoren daar in verschillen. Er zijn geen rotmerken meer, alleen ik denk wel dat ze wat betreft prestatie nog wel kunnen verschillen.
Veel sterkte met je keuze !!
e-tec rulez !!
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: wo apr 02, 2008 8:57 am
In de nieuwe brochure wordt vermeld dat miv van 6 maart 2008, een nieuwe generatie BF40/50 wordt geintroduceerd.
Hierin wordt er wel degelijk gerept over brandstofinspuiting. http://honda.nl/nparcarticles/Folder_BF40_BF50.pdf
In de specs. van betreffende motoren wordt er (nog) wel gesproken van carburateurs.
Hierin wordt er wel degelijk gerept over brandstofinspuiting. http://honda.nl/nparcarticles/Folder_BF40_BF50.pdf
In de specs. van betreffende motoren wordt er (nog) wel gesproken van carburateurs.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: ma okt 29, 2007 11:02 pm
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: di okt 30, 2007 10:38 am
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:18 am
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: ma okt 29, 2007 11:02 pm
Re: Aanschaf nieuwe BB motor (yamaha of Honda)
Dank jullie voor de reactie`s het is uiteindelijk toch een Yamaha F50ETL geworden,en nu maar hopen dat m`n shetland 536 er ook een beetje mee in plan? wil komen.want dat ging met m`n oude 70PK 2takt opperbest.
Als je er eenmaal geweest bent,dan raak je eraan verslaafd, ....... De zee..
-
- Berichten: 304
- Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm
hallo johan ik denk niet dat je shetland in plane komt met een 50 pk 4 takt ten eerste is een 2 takt veel sneller dan 4 takt en ten 2e heb je 20 pk minder ik ken iemand die heeft er ook 1 een shetland 536 met een 80 pk 4 takt die vaart top 23 knopen in plane die had er een 60 pk opgehangen die boot hing op z,n kont dus kwam niet in plane .ok we horen het wel van je groetjes.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: ma okt 29, 2007 11:02 pm
Re: Aanschaf nieuwe BB motor (yamaha of Honda)
Afgelopen zondag een proefvaart gemaakt met de nieuwe motor op de Maas,hij heeft duidelijk wat minder pk`s,voorheen met 70pk 2takt ging ie met 4 volwassenen en 4 kinderen makkelijk in plan?,nu met de 50pk 4 takt en zelfde personen moet je echt op de gewichtsindeling letten en komt ie wel in plan?,maar zomaar net.De snelheid is dan ongeveer 32km/h.Maar daarna nog getest met 2 volwassenen + al de bagage ging ie zeer makkelijk in plan? en zat er toch wel een flinke topsnelheid in,deze heb ik toen niet gemeten,maar dat komt nog wel. De motor kwam vlot op z`n werktoerental.Dus al met al denk ik dat ie het straks toch ook wel zal redden op de grote plas.
En zoniet,dan moeten we toch maar gaan kijken voor een andere boot denk ik.Want qua motorgewicht 110kg is dit denk ik toch wel zo`n beetje het maximum voor de shetland 536.
Dank jullie allen voor de reactie`s en vang ze.
En zoniet,dan moeten we toch maar gaan kijken voor een andere boot denk ik.Want qua motorgewicht 110kg is dit denk ik toch wel zo`n beetje het maximum voor de shetland 536.
Dank jullie allen voor de reactie`s en vang ze.
Als je er eenmaal geweest bent,dan raak je eraan verslaafd, ....... De zee..