Ik lees hier vaak dat men voor de kering gaat vissen en dat goede vangsten oplevert.
Is dat met opgaand of afgaand tij?
Is er een speciale manier om te ankeren nodig?
Is dat dan niet gevaarlijk daar een anker altijd kan loskomen?
Eerlijk gezegd zou ik het ook eens willen proberen maar als iemand ergens anders mij een plaatsje kon aanwijzen waar ik tong kan vangen zonder gevaar te lopen om overvaren te worden dan zou men mij hiermee een groot plezier doen.
Groetjes van Frank
DELTA 284
kering
-
Naar mijn mening is het aan de binnenkant best met afgaand tij en aan de buitenkant met opkomend tij. Dan is het ook uiteraard het gevaarlijkst omdat het bij beiden naar de stuwen stroomt. Als je ankert zeker genoeg touw geven zodat het anker goed "pakt". Moest het om de ??n of andere reden toch losslaan en je bent al dicht bij de ketting vooral niet panikeren en je anker NIET meer proberen op te halen. Die ketting hangt er voor uw veiligheid. Uw anker zal hieraan blijven hangen. Aan de beide zijkanten liggen er zelfs 2 kettingen achter elkaar. Als je toch helemaal zeker wil zijn vis je daar alleen als het van de stuwen wegstroomt dan kan je in het slechtste geval enkel nog op het strand terechtkomen.
Je hoeft niet gek te zijn om te vissen.
Maar het helpt wel.
Delta 1666
Maar het helpt wel.
Delta 1666