Hallo,
Ik heb een Yamaha 90 pk uit 1990 en ik zou de hydraulische olie willen bijvullen. Kan ik dat zelf, zo ja volgende vragen:
- waar bevindt zich de vulopening
- welke olie dien ik te gebruiken
- is dit gewoon handmatig bij te vullen
- hoe weet ik hoeveel?
Heel wat vragen. Alvast dank.
E-mail: chrisenmark@euphonynet.be
Mvg,
Mark
Delta 560
Yamaha 90 pk
-
Re: Yamaha 90 pk
Zoals gewoonlijk heb ik weer wat zoekwerk verricht,en daar komt het volgende uit,het gaat over een Yamaha 90PK 2takt 3cilinder.(zoniet,graag een reactie dan zoek ik het opnieuw uit
De olie die je ervoor mag gebruiken is :ATF(dexron-II)kan je ook kopen bij Autoshops.
Volgens de werkplaatstekeningen zijn er twee openingen,nr36 en nr73.
Nr 73 is volgens mij de aftap,en nr 36 de vul of maxnivo opening.
Wat ik niet weet is of je via punt73 moet vullen net als de staartstuk olie of via de bovenzijde nr 36.omdat ik dit zelf nog niet heb hoeven doen.
Overloop op Nr36 is in jouw geval het max nivo.
Heb ik alleen de vraag waarom wil je deze bijvullen,het is een gesloten circuit,te laag nivo duid op een lekkage!die kan je beter eerst oplossen.En daarna opnieuw vullen.Een andere optie is dat er andere problemen in je tiltsysteem zijn,waarmee je toch beter af bent bij de dealer.
Check je mail voor de nodige documentatie.
Groeten Delta 386
Johan Hoekstra
napjan@hotmail.com
De olie die je ervoor mag gebruiken is :ATF(dexron-II)kan je ook kopen bij Autoshops.
Volgens de werkplaatstekeningen zijn er twee openingen,nr36 en nr73.
Nr 73 is volgens mij de aftap,en nr 36 de vul of maxnivo opening.
Wat ik niet weet is of je via punt73 moet vullen net als de staartstuk olie of via de bovenzijde nr 36.omdat ik dit zelf nog niet heb hoeven doen.
Overloop op Nr36 is in jouw geval het max nivo.
Heb ik alleen de vraag waarom wil je deze bijvullen,het is een gesloten circuit,te laag nivo duid op een lekkage!die kan je beter eerst oplossen.En daarna opnieuw vullen.Een andere optie is dat er andere problemen in je tiltsysteem zijn,waarmee je toch beter af bent bij de dealer.
Check je mail voor de nodige documentatie.
Groeten Delta 386
Johan Hoekstra
napjan@hotmail.com
Als je er eenmaal geweest bent,dan raak je eraan verslaafd, ....... De zee..