90 pk evinrude

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Marcel Oomen

90 pk evinrude

Bericht door Marcel Oomen »

hallo,

heb eindelijk mijn nieuwe 90 pk evinrude erop laten plaatsen( voorheen 50 pk johnson), en ik moet zeggen : alles is geweldig, het planeren gaat vliegensvlug, en met half gas vaart hij geweldig door het water, echt een luxe.
nu heb ik ??n vraag: als je met deze motor half gas vaart, sputtert hij af en toe, geef je dan een beetje gas,is alles normaal, volgens de dealer een gebrek van de gasklep(of bak) en is dit normaal, evinrude is bezig andere gaskleppen(bakken) te maken om dit veel voorkomende probleempje te verhelpen.
ik hoefde me dan ook geen zorgen te maken( doe ik ook niet) maar wilde toch eens navragen of dit inderdaad zo is.
hoor het wel,

grts, marcel d.1013
Alex Wycisk

Bericht door Alex Wycisk »

Hey Marcel,

Ik heb de 75 Pk uitvoering van de motor ( is dezelfde alleen niet opgevoerd )
Werelds he die kracht !! ??

Dat sputteren heb ik niet, welke olie gebruik jij, en hoe staat de computer ingesteld ?

Ik had problemen met mijn olieverbruik, dat was zeer hoog, bleek dat ik goedkope olie had in plaats van XD 100 en dat de computer ook niet goed stond ingesteld, bij Zwemer in Kamperland de boel laten instellen en is nu perfect !!! ( had hem ergens anders gekocht )

Zaterdag anders even bij Zwemer op de beurs vragen !!!

Wat ook een sputterprobleem kan geven zijn de bougies, deze moeten in een juiste stand staan, anders is de vonk niet sterk genoeg en kan hij ook gaan sputteren.

Als je een nieuwe motor hebt zou je volgens mij al de nieuwe injectoren moeten hebben.

Ik zou zaterdag ff een praatje met Zwemer maken op de beurs.

Groetjes Alex
e-tec rulez !!
Marcel Oomen

Bericht door Marcel Oomen »

dag alex,

het is inderdaad geweldig, die kracht, maar ik moet zeggen dat het geen nieuwe is, de motor is van 2004.
nieuwere modellen hebben hier geen last van.

grts, marcel d.1013
Plaats reactie