Electrische trailerlier

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
Tom bakker
Berichten: 51
Lid geworden op: do jul 14, 2011 4:54 pm

Electrische trailerlier

Bericht door Tom bakker »

Welke electrische trailerlier is er geschikt en een beetje betaalbaar voor een Beekman Fish cabin 540
Aan welke treksterkte moet je dan denken ?
Of eventueel een met de hand draaiende lier?
Alle info welkom,

Gr Tom

Niels Janse
Berichten: 149
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:26 pm

Re: Electrische trailerlier

Bericht door Niels Janse »

In mijn ogen is er maar 1 lier zeer geschikt en dat is de quick tauro 1000 watt.
Deze gemonteerd in het gangboord met omleidrollen werkt perfect! Spreek uit ervaring.
Nooit geen nat touw meer in de kajuit en de kajuit ruimte kan volledig benut worden, zonder dat je ruimte over moet houden om het anker op te halen.

Als je het eens in het echt wilt zien, mag je altijd eens langskomen. Je woont in de buurt toch?

Groet Niels

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: Electrische trailerlier

Bericht door harrie cas »

effe lezen hij vraagt om een trailerlier geen ankerlier wel bij de les blijven aub.

Rob Weenink
Berichten: 111
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:48 am

Re: Electrische trailerlier

Bericht door Rob Weenink »

Hallo Tom,
Ikzelf gebruik voor mijn fish cabin de power winch
Volgens mij heb ik de 915 serie, 2e hands gekocht op onze ruil en verkoop beurs
Door de pega dealer een service beurt laten uitvoeren en de staalkabel vervangen door een band.
Zelf nog een draadloze afstandbediening gemonteerd wat reuze handig is.
Een ding weet ik zeker, als hij de geest mocht geven koop ik gelijk een nieuwe !

Succes met je zoektocht !
Groeten
Rob // D829

Cees Laban
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2014 10:07 pm

Re: Electrische trailerlier

Bericht door Cees Laban »

hoi Tom,

Ik heb zelf een Warrior 3500T winch op de trailer staan. Een beest van een lier voor een mooie prijs vind ik. Heb er 15 meter Dyneema koord opzitten om te lieren. Dit is een megasterk koord en heeft als voordeel dat het niet roest. Tevens een draadloze afstandsbediening erbij, echt ontzettend handig.
De lier trekt met gemak mn Warrior 165 met 60 pk Mercury, volle bepakking en vismaat aan boord de trailer op. Ik heb de lier vorig jaar gekocht bij 4x4 SintAnnaland. Geweldig goed geadviseerd en een prima service.

Als jé vragen hebt kun je me ff mailen cees@labanschilders.nl

Groetjes Cees
Delta 1576

Plaats reactie