Een goede maar nog betaalbare molen voor op zee

Voor alle vragen en tips in verband met hengelsportmateriaal
Plaats reactie
henk.frijters
Berichten: 6
Lid geworden op: ma aug 13, 2012 3:29 pm

Een goede maar nog betaalbare molen voor op zee

Bericht door henk.frijters »

Na lang te goedkope molens te hebben gebruikt die regelmatig sneuvelden wordt het langzamerhand tijd om eens een betere molen aan te schaffen.
Ik denk dan aan een prijsklasse van tussen de 80 en 120 euro waarbij ik het liefst de slip voorop heb staan. We vissen altijd vanaf de boot, meestal op de schelde maar meer en meer ook op zee. Wrakvissen is nog niet aan ons besteed maar wie weet wanneer dat er van komt
Welke molens/types kunnen jullie me aanbevelen ?

Henk Frijters
Delta1106

Aad Boomman
Berichten: 143
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:43 pm

Re: Een goede maar nog betaalbare molen voor op zee

Bericht door Aad Boomman »

In die prijsklasse de Daiwa GS 9 gold of de iets ( € 10,00 ) duurdere BG 90.
perfecte molens voor de schelde en op zee op het zand.
gr: aad

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: Een goede maar nog betaalbare molen voor op zee

Bericht door harrie cas »

bg 90 is niks beters te koop kosten rond de 95 euro voor op de grond en het wrakvissen.

Rien Meijs
Berichten: 48
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:44 pm

Re: Een goede maar nog betaalbare molen voor op zee

Bericht door Rien Meijs »

Henk betere molens als deze voor deze prijs ik zou het niet weten, vis met deze molens al meer dan 25 jaar en met een beetje onderhoud niet kapot te krijgen heb er zelf vorig jaar nog twee bij gekocht in een aanbieding en betaalde er 170 euro voor de twee maar dan moet je even zoeken op het net kijk eens bij http://www.jrtackle.nl
succes er mee gr rien meijs delta 1385

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: Een goede maar nog betaalbare molen voor op zee

Bericht door harrie cas »

staan er op 2ehands.nl te koop zijn 4 maanden oud € 50,-

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Een goede maar nog betaalbare molen voor op zee

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Val waarschijnlijk in herhaling, maar "inderdaad" zijn BG90's de beste werkpaarden voor de bootvisserij in onze wateren. Prijs kwaliteit top (als je de "echte" nog kunt vinden, en niet de namaak met plastieke tandwielen!!!)! Zou geen andere willen!

Succes

Harrie stuur mij die advertentie eens door aub, dan ga ik er gelijk om (als het echte zijn tenminste!!!

MVG jerry

henk.frijters
Berichten: 6
Lid geworden op: ma aug 13, 2012 3:29 pm

Re: Een goede maar nog betaalbare molen voor op zee

Bericht door henk.frijters »

Colegavissers

Hartelijk dank, ik weet wat ik ga kopen.

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: Een goede maar nog betaalbare molen voor op zee

Bericht door harrie cas »

hoi jerry de advertentie is eral af was ook een spotprijsje ook het waren de orginele niet die namaak van janssen toendertijd.zal het voor je in het oog houden staan er regelmatig weleens op hoor dan mail ik je wel.en hoe is het met de visserij jerry ze klagen steen en been er wordt geen schub gevangen op de wrakken schijnbaar de tong is effe goed geweest maar is nu ook terug gelopen.ja jerry hou het nog wel een beetje bij de gouden tyden komen nooit meer terug.dat je op 15 mijl 200kg gul ving en de andere dag weer.

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: Een goede maar nog betaalbare molen voor op zee

Bericht door harrie cas »

heb er nu weer 2 gevonden jerry http://www.tweedehands.nl/sport-fitness ... engelsport


jerry staan er nog meer op op de site van 2e hands onder sport en dan hengelsport allemaal in belgie groetjes harrie

Aad Boomman
Berichten: 143
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:43 pm

Re: Een goede maar nog betaalbare molen voor op zee

Bericht door Aad Boomman »

Hallo Jerry / Harry,
Hoe kun je aan de buitenkant een "echte"van een imitatie BG 90 onderscheiden?
mvg Aad

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: Een goede maar nog betaalbare molen voor op zee

Bericht door harrie cas »

dat merk je wel aan het gewicht en het draaien met de molen.

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Een goede maar nog betaalbare molen voor op zee

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Aad,

Harrie slaat de spijker op zijn ..... Als je ooit met een echte gevist hebt en je krijgt daarna een nep in de handen weet je het wel. Mocht je het zaakje niet betrouwen, gewoon even vragen of je het kapje aan de zijkant van de molen even mag losvijzen (4 kruisschroefjes) om te kijken of je wel degelijk rvs tandwielen hebt. Als de verkoper al tegenstribbeld zou ik al beginnen twijfelen!

Als je de BG90 nu een beetje te zwaar of te log vind (wat bij de meeste het enige argument is om er niet mee te vissen) kun je nog altijd op zoek gaan naar de BG60, dat is het "kleine" broertje van de BG90! Dat is een zeer leuk molentje met dezelfde eigenschappen en uiterlijke kenmerken als een BG90, maar dan een maatje kleiner. Ik heb er zelf ééntje liggen hier, maar denk dat je ze bijna niet meer vind? Denk dat trouwens de "meeste" vissers niet eens wisten dat er een BG60 in de handel was, want je komt ze op zee nergens tegen?

Succes

MVG jerry

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Een goede maar nog betaalbare molen voor op zee

Bericht door Mario Wauters »

Heb gisteren nog een molen een daiwa emcast opgevist bij het vissen op een wrakje voor de kust van nieuwpoort lag er wel al een tijdje denk ik was al goeg begroeid ,dus rijp voor de schroot spijtig.
elpescador

delta 1518

Plaats reactie