Schar op de Oosterschelde

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Schar op de Oosterschelde

Bericht door Pim Janse »

Beste medevissers,
Als het weer het een beetje toelaat, wil ik zaterdag nog eens gaan vissen op de Oosterschelde, gericht op schar en/of wijting. Heeft er misschien iemand tips wat goede stekken zijn in het gebied tussen de Zeelandbrug en Yerseke, indien mogelijk coördinaten? Ik weet van het Goesse Sas en Kats, maar zijn er misschien andere top-stekken die ook de moeite waard zijn?

En dan nog een vraag van een beginnende schar-visser: ik heb ergens gelezen dat je (bij veel stroom?) beter je lijn niet strak kunt zetten, maar vooral héél veel lijn geven zodat het aas plat tegen de bodem komt te liggen. Je lijn komt dan dus met de stroom mee helemaal in een bocht te liggen, maar ik vroeg me af hoe je dan ooit nog kunt zien dat je beet hebt? Of is de tactiek hier om enige tijd zo te laten liggen en na 5-10 minuten op te halen in de hoop dat er vis aan zit?

Groeten, Pim
Delta 806

marissen francois
Berichten: 43
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:58 pm

Re: Schar op de Oosterschelde

Bericht door marissen francois »

beste pim
voor colijnsplaat maandag nog 66 scharren gevangen waar 28 stuks boven de 30cm.
maar helaas de dag erna weer 3 kotters naast elkaar alles weer weggesleept.
en dit oosterschelde natuurpark.
alles moet kapot.en wat leverd het op niets want de prijs is bijna niets waard allen voor katte voer.
zelfs een kotter die een sloep bij had weer eens met staande want 2km net uit gezet en daar zat zo te zien na binnen halen veel harders en baars bij.
zou beter zijn dat daar eens iets aan wordt gedaan.
gr swa

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: Schar op de Oosterschelde

Bericht door Dre Frijters »

Pim,
zolang er enige spanning op je lijn staat (en de stroming zorgt er voor dat je lijn strak staat, ook al zit er een grote bocht in) zal een plotseling spanningsverschil (aanbeet vis, of zelf aanslaan) altijd een reactie aan het andere uiteinde geven. Vergelijk het maar met vliegeren.
Met nylon krijg je wel iets meer verlies door de rek die er in zit, bij gevlochten lijn is dit verlies te verwaarlozen.

Groet,
Dre.

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Schar op de Oosterschelde

Bericht door Pim Janse »

Bedankt voor de hulp mannen, ik ga het gewoon proberen!
Ondertussen nog iemand die de gevraagde stekken op de Oosterschelde met mij wil delen?

Groeten,
Pim - Delta 806

Plaats reactie