vangsten Maasvlakte

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Reinier Riemens
Berichten: 39
Lid geworden op: za jan 05, 2008 5:34 pm

vangsten Maasvlakte

Bericht door Reinier Riemens »

Weet er iemand hoe het momenteel met de vangsten is voor de maasvlakte?
Zij eigenlijk nooit vangstberichten van de plek en met harde noorden wind is het een alternatief om daar te kunnen vissen.
Reinier Riemens D73

Bert Douwma
Berichten: 140
Lid geworden op: di nov 01, 2011 8:53 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: vangsten Maasvlakte

Bericht door Bert Douwma »

Renier,
Ik heb 6 juli, s,avonds (18:00 tot 1:00) voor de Maasvlakte gelegen op ongeveer 12 meter. We hebben geprobeerd om tong te vangen maar helaas op het moment dat het lood de bodem raakt hangt alles al vol met te kleine schar en wijting.
Dus erg veel te vangen maar wel erg klein, naar schatting van de 100 nog geen 5 aan de maat.
Op 7 juli was de Sirius bij de Hinderplaat aardig makrelen aan het "laden" , door zeeziekte van mijn maat hebben we niet aan het feestje deelgenomen, maar voor de Haringvlietdam gaan liggen. Hier is nu niet veel te vangen, en paar weken terug nog grote botten.
Bert Douwma
Delta 1664

Comtec Fisherman XL
Yamaha 60 pk

Gerrie van Hengel
Berichten: 84
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 10:13 pm

Re: vangsten Maasvlakte

Bericht door Gerrie van Hengel »

Hallo, Reinier.
Beetje laat misschien. maar Zondag (21.7.)op de schar wezen vissen.
z,n beetje alle stekken geprobeerd, maar geen vangsten om over naar huis te schrijven .(klein spul) nog even geprobeerd om wat makreel te vangen , niet één. Echter wel vijf hors makrelen :? .
Maar toen ik mijn weegschaaltje onder het heli platform liet zakken , stond mijn hengel als vanouds echt weer te bonken .die middag toch nog een 20 tal gul, tegen, en zelfs over 60.cm aan boord gehaald. (met vier man ) .Tot de stroming er uit ging, toen was het weer over.
Het is net een loterij, Het blijf altijd een kwestie van geluk hebben.
Ik wens je hierbij veel geluk (vis) toe.

Groet, Gerrie.

Plaats reactie