GPS-module not responding

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Ron Bout
Berichten: 33
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 8:02 pm

GPS-module not responding

Bericht door Ron Bout »

Hooi
Heb een Lowrance LMS332c waarvan de GPS niet meer werkt en de melding "GPS-Module is not responding" weergeeft, deed dit wel vaker maar ging uiteindelijk ook gewoon weer aan het werk..echter nu is ie er helemaal mee gekapt
Eigenlijk gebruik ik dit apparaat enkel in Denemarken om de taluds en de eerder gemaakte waypoints bij Langeland te vinden...(en weer nieuwe aan te maken).
Vind het eigenlijk zonde en een beetje dure grap voor die paar keer om een hele nieuwe unit aan te schaffen, ben al een tijdje aan het googlen voor informatie, vandaar het volgende:

http://www.sparesmarine.co.uk/webshop/e ... s-antenna/

Heeft iemand hier ervaring mee ?
Zou het graag horen,

Vriendelijke groeten
Ron Bout
D-1066

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: GPS-module not responding

Bericht door John Ezendam »

MDSI bellen in Amsterdam. Die heeft misschien nog een module liggen.
020 6622516

Gerrie van Hengel
Berichten: 84
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 10:13 pm

Re: GPS-module not responding

Bericht door Gerrie van Hengel »

Hallo Ron.
Al eens geprobeerd om (soft) te resetten ?
Wil bij mij wel eens helpen ,als de spanning er te lang af geweest is.
Bij een hard reset moet je oppassen want dan ben je alles kwijt. :twisted:

Groet,
Gerrie.

Ron Bout
Berichten: 33
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 8:02 pm

Re: GPS-module not responding

Bericht door Ron Bout »

Bedankt voor de reacties.

Een nieuwe/andere module is uiteraard een optie, vandaar ik ook ietwat interesse had voor die eventuele vervanger uit Engeland...

En Gerrie, je hebt helemaal gelijk ik heb dit in de afgelopen paar jaar zelfs meerdere keren gedaan, iedere keer hielp dit, tot die laatste keer voor Langeland in de snel opkomende en dichte mist......, m.b.v. een GSM en "Google maps" terug naar de haven kunnen varen...niet echt grappig.

Eigenlijk heb ik nu maar besloten een nieuwe set te gaan kopen, iets in de zin van een Lowrance HDS 8 of 10....

Nogmaals Bedankt.

Ron Bout

Plaats reactie