Ledverlichting deltabak defect?

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Roald Vos
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:21 pm

Ledverlichting deltabak defect?

Bericht door Roald Vos »

Beste,

De ledverlichting van mijn deltabak doet het een beetje "te goed" m.a.w er branden meer balkjes op het display om de kanalen aan te geven dan gewenst, m.a.w ik kan heel slecht aflezen op welk kanaal de deltabak is ingesteld. Mijn vragen

- Heeft iemand anders hier ervaring meer?
- Hoe is dit op te lossen?

groet
D1360

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Ledverlichting deltabak defect?

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Roald,

Staat er een kacheltje of electrisch vuurtje in je boot? Van de kou of vooral condensatie worden ze echt niet beter van. Zeker met dit weer is je cabine zonder verwarming één klamme boel. Je hebt stroom op de steiger, dus moest je het nog niet hebben gedaan, snel een vuurtje erin. Vroeger toen ik er lag was de stroom gratis, weet niet niet hoe het nu geregeld is, maar dat mag je zeker niet tegenhouden. Trouwens "alle" apperatuur aan boord kan nogal slecht tegen vocht.

Jerry

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: Ledverlichting deltabak defect?

Bericht door Marcel Oomen »

klopt jerry,

ik heb geen stroom op mijn standplaats,
maar heb er een vochtvreter
in de cabine gezet, en die schud ik iedere keer leeg,
werkt perfect en alles blijft nu perfect droog,
grtz, marcel D.1013

Roald Vos
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:21 pm

Re: Ledverlichting deltabak defect?

Bericht door Roald Vos »

Jerry, Marcel

Dank voor jullie reacties, ik heb geen kachel aan boord, Ik maak ook gebruik van een vochtvreter en daar komt een forsehoeveelheid water in. Ik haal wel mijn apparatuur van boord iedere keer na het vissen (voordat anderen dat voor mij doen) dus ik vermoed dat vocht niet de oorzaak kan zijn maar ik zal de deltabak eens goed laten opwarmen bij kamertemperatuur en nog eens "proberen".

Mocht iemand nog een andere oorzaak voor mijn probleem weten of vermoeden graag bericht

groet
Roald

Barend Verschoor
Berichten: 134
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 8:27 am

Re: Ledverlichting deltabak defect?

Bericht door Barend Verschoor »

Ik heb toch het idee dat het een vochtprobleem is , en nu de nodige oksidatie heeft plats gehad, je haald alles uit de boot zeg je , maar waar laat je het , mogelijk in een andere vochtige ruimte (garage -schuur),daar je nu zegt, ik zal hem eens in de huiskamer leggen , het zou beter zijn het daar altijd te laten, je kan met een contactreiniger proberen de boel wat te herstellen maar als er één maal oksidatie heeft plaats gevonden blijft dat meestal voor problemen zorgen.
succes.

Plaats reactie