techmarine 07

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
henri de bondt
Berichten: 7
Lid geworden op: za jun 04, 2011 2:53 pm

techmarine 07

Bericht door henri de bondt »

help mannen,
Door het zonlicht kan ik niets zien op mijn dieptemeter.
Is hier een schermpje voor in de handel,en waar kan ik er zo één aanschaffen.
Alvast bedankt mannen.
mvg
Rick

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: techmarine 07

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Rik,

Als ik me niet vergis is Jhon Ezendam vertegenwoordiger van die techmarine toestellen. Ik neem aan dat hij je zeker verder kan helpen met je probleem. Normaal zal hij zelf wel even reageren vermoed ik (als hij tijd heeft of niet op vakantie is), anders moet je hem zelf maar eens contacteren. Via dit forum of de beheerder Koen kun je vast wel aan zijn nummer geraken.

Succes

Jerry

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: techmarine 07

Bericht door Dre Frijters »

Als je de Techmarine T-15.07 bedoelt, dan is mij inmiddels gebleken, dat hiervoor nooit een scherm/kap is geproduceerd. En aangezien het apparaat niet meer wordt gemaakt, zal er dus ook geen meer komen. Dit volgens Sep van Mateijsen Watersport te Hulten.

Jammer, want ook al is het voor de huidige begrippen een te groot uitgevallen model met een wat ingewikkelde bediening en handleiding, als je hem eenmaal goed hebt afgesteld dan heb je een prachtig en gedetailleerd onderwaterbeeld in kleur. D.w.z. als je niet te veel (in-)direct licht op het beeldscherm krijgt.

Ik heb het als volgt naar tevredenheid opgelost:
In een bekende bloemen- en plantenzaak een vierkante pvc-bloempot gekocht ( € 3,-). Bodemmaat 13 cm, bovenzijde 23 cm. Aan de bovenzijde zoveel voorzichting weggesneden/geknipt zodat er een opening van ongeveer 17 cm overbleef, maar dan wel zodanig, dat er een “ afdakje” van een paar centimeter overbleef aan een zijde, dat op de bovenzijde van je apparaat kan rusten. Ook de 2 zijkanten wat schuin weggesneden, zodat de zijde met het dakje in horizontale lijn blijft met de bovenzijde van het apparaat. De onderzijde komt dus wat schuin omhoog te staan. Vervolgens de te grillige bodem met gaten weggesneden. (Doe dit allemaal met beleid want het dunne pvc is kwetsbaar, zoals ook je vingers) Vervolgens met een stukje zwart plastic de onderste helft van de bodem weer dichtgeplakt. ( Dan ben je van die grillige bodem met gleuven en gaten af) Omdat de pot niet in ‘t zwart maar alleen in terrakottakleur verkrijgbaar was, heb ik de gehele binnenzijde beplakt met zwart vilt, dat binnenkomend licht ook nog eens extra absorbeert. Aan de onderzijde een gaatje gemaakt om een elastisch koort met een knoop te bevestigen. Dit koord gaat met een lus tussen de beugel en onderzijde, achterzijde weer naar boven waar ik net voor het “afdakje” een knop heb gezet waar de lus om kan. Zo blijft deze “ toeter van handige Harrie” strak op zijn plaats zitten.
Dat de inkijkopening maar voor de helft open is, bleek wel belangrijk, want hierdoor voorkom je dat het beeldscherm nog steeds te veel licht krijgt en als spiegel werkt. En ik wil kunnen zien of en waar er vis zit en niet of mijn jeugdpuistjes nou onderhand al weg zijn…… :D

Als het apparaat nu op het dashboard onder de juiste hoek naar jou is gericht, zie je vanuit normale zit- of staande positie toch perfect het gehele scherm zonder je neus in de koker te moeten steken. :idea:

Zie foto’s ( als het is gelukt):
Afbeelding

Groet,
Dre.

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: techmarine 07

Bericht door Dre Frijters »

Mmm..,er wordt kennelijk maar 1 foto per keer geplaatst en niet de link naar alle foto's... :?
Hier daarom nog een van de "mishandelde bloempot".... :wink:
Afbeelding

En om de grapjurken voor te zijn:
Ja, al jong geleerd en oud gedaan. Op de kleuterschool maakte ik al prachtige kijkdozen... :lol:

henri de bondt
Berichten: 7
Lid geworden op: za jun 04, 2011 2:53 pm

Re: techmarine 07

Bericht door henri de bondt »

Dre Frijters schreef:Mmm..,er wordt kennelijk maar 1 foto per keer geplaatst en niet de link naar alle foto's... :?
Hier daarom nog een van de "mishandelde bloempot".... :wink:
Afbeelding
bedankt Dre,
Bestaat er zo niets om er op te kleven,donker doorschijnende folie of helpt dat ook niet?
mvg
Henri

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: techmarine 07

Bericht door Dre Frijters »

Henri / Rick (?)
Dat heb ik niet uitgeprobeert. Maar ik denk dat het 2 kanten op werkt: ook de kleuren/details zelf zullen vervagen.

henri de bondt
Berichten: 7
Lid geworden op: za jun 04, 2011 2:53 pm

Re: techmarine 07

Bericht door henri de bondt »

Dre Frijters schreef:Henri / Rick (?)
Dat heb ik niet uitgeprobeert. Maar ik denk dat het 2 kanten op werkt: ook de kleuren/details zelf zullen vervagen.
zou kunnen Dre
dan maar bloempot van vrouwtje lief aanslagen hé posting.php?mode=quote&f=5&p=7923&sid=4 ... 3fbca63648#

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: techmarine 07

Bericht door John Ezendam »

Goede Morgen

Daar is ie dan. Net terug van weggeweest.

De 15.07 heeft van origine geen zonnescherm. Echter naast de oplossing die is aangedragen, zal ik eens kijken of ik iets heb liggen wat er op kan.

Bedoelt je de 7" plotter, dan is die vervangen door de TM7 serie, die TFT schermen hebben.

Geef even je mail-adres door: john@seiwa-marine.com

Techmarine is de tweede divisie van Seiwa.

Groeten

John

henri de bondt
Berichten: 7
Lid geworden op: za jun 04, 2011 2:53 pm

Re: techmarine 07

Bericht door henri de bondt »

John?
Mailtje is reeds onderweg richting ...
mvg
Rick

Klaes Dijkstra
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mei 17, 2009 6:38 pm

Re: techmarine 07

Bericht door Klaes Dijkstra »

Wellicht is dit een optie voor je:
Het betreft een artikel over het herstellen van een beeldscherm van een tomtom maar dan van Garmin. Hier plakken ze een speciaal zonwerend folie over het scherm. Overweeg dit zelf om de schade aan mijn scherm te herstellen.

http://www.sirdivealot.nl/Downloads/Rep ... 20anti.pdf

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: techmarine 07

Bericht door John Ezendam »

Ik heb nog een kapje gevonden Henri. Is vandaag op de post gegaan naar je toe.
Een beetje aanpassen en je bent gered.

John

henri de bondt
Berichten: 7
Lid geworden op: za jun 04, 2011 2:53 pm

Re: techmarine 07

Bericht door henri de bondt »

Bedankt john ben in blijde verwachting.
Bedankt aan de mannen voor de reactie's.
mvg
Henri,

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: techmarine 07

Bericht door Dre Frijters »

Kan ik een Deltalid nog blij maken met:
een z.g.a.n. kleurenvideo/visvinder Techmarine T-15.07, incl.:
- transducer (brons, om door de kuipvloer te monteren);
- montagebeugel;
- extra voedingskabel om ook thuis mee te kunnen oefenen/instellen;
- NL-handleiding (samenvatting);
- zelfgemaakte kap (tegen te veel zonlicht).
Zoals hierboven op foto afgebeeld.

Dre,
Delta 773

Aanvulling 31.03.'12:
Is al met iemand mee om uit te proberen.

Willem de waal
Berichten: 11
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 7:27 am

seiwa 500e

Bericht door Willem de waal »

ik ben in het gelukkige bezit gekomen door de sw500e te winnen bij een wedstrijd.
het apparaat heeft jaren prima gewerkt samen met mijn lowrance.
Ze zijn net iets anders in gebruik maar vullen elkaar prima aan.
de seiwa functioneert goed maar leest de kaart niet meer.
Is de kaart beschadigd of is de lezer defect?
Hoe kom ik hier achter. Een nieuwe kaart kopen lijkt me zonde als het mankement hier niet aan ligt.

vr gr
willem de waal

Plaats reactie