louwrance raymarine

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
de gussem erwin
Berichten: 27
Lid geworden op: za apr 18, 2009 3:49 pm

louwrance raymarine

Bericht door de gussem erwin »

hoi
het lukt me niet van mijn visstekken enz over te zetten van louwrange hds5 naar een raymarine e7
is er iemand die daar zijn weg in weet
gr erwin delta 1024

marissen francois
Berichten: 43
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:58 pm

Re: louwrance raymarine

Bericht door marissen francois »

zoek eens met google naar gpsbabel is een gratis programma
mvg swa :)

de gussem erwin
Berichten: 27
Lid geworden op: za apr 18, 2009 3:49 pm

Re: louwrance raymarine

Bericht door de gussem erwin »

beste, bedankt voor de tip alvast maar jammer genoeg is gpsbabel niet voldoende.

GPSBabel kan omzetten naar een rwf bestand (Raymarine waypoint file), maar jammer genoeg niet naar het soort file dat de gps zelf nodig heeft: archive.fsh

Mijn zoon is via een omweg er in geslaagd om een csv te maken van de waypoints van de Lowrance, dit is echter niet omzetbaar naar het voorgenoemde fsh bestand.

De enige optie die blijkbaar overschiet is om een of ander programma van Raymarine zelf te kopen, dit lijkt wel rwf bestanden te kunnen openen, maar is dit omzetbaar naar voorgenoemd fsh bestand?

Nog andere tips?

Roald Vos
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:21 pm

Re: louwrance raymarine

Bericht door Roald Vos »

Erwin

Ik vermoed dat je met gebruik van GPS utility de files kan inlezen als *.usr (en ook *.csv) en vervolgens als *.fsh kan opslaan. (Deze software heeft onzettend veel mogelijheden v.w.b filetypen)Ikzelf gebruik deze software ivm omzetten van Lowrance naar Maxsea vice versa. Ik maak gebruik van versie 5.12 freeware (gratis te downloaden) nadeel is wel dat je maximaal 100 waypoints kan verwerken, ma.w je moet je bestanden een beetje "handig" indelen, dit gaat vanzelf als *.csv in een excel bestand zet een opdeelt in maximaal 100 coordinaten

Succes

groet
Roald

Plaats reactie