Lowrance Netwerk & AIS - Advies gevraagd

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Roald Vos
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:21 pm

Lowrance Netwerk & AIS - Advies gevraagd

Bericht door Roald Vos »

Beste,

Ik overweeg een AIS systeem aan te leggen op mijn visboot. Wie heeft ervaring met het koppelen van een AIS systeem (ontvangen & zenden) in een Lowrance HDS netwerk (NMEA 2000) en kan mij vertellen welk merk AIS transponder gebruikt is. Ikelf vind een aantal merken op internet welke compatible zijn met NMEA 2000 (o.a Garmin AIS 600, Raymarine AIS 650, Digital Yacht AIT2000, Simrad NAIS-300) echter ik weet niet of deze allen goed "praten" met Lowrance apparatuur.

Wat is jullie ervaring?

gr
Roald

joris kik
Berichten: 35
Lid geworden op: ma dec 26, 2011 9:54 pm

Re: Lowrance Netwerk & AIS - Advies gevraagd

Bericht door joris kik »

ik ben laatst bij jos boone langs geweest voor advies.ik heb toen de digital yacht transponder besteld.
voor op mn hds toestel.deze kan gekoppeld worden via nmea 0183 of op het nmea 2000 netwerk.zij zijn erg tevreden over digital yacht ,en zeker te betalen. ik zit er nog op te wachten wanneer hij binnen is dus ben benieuwd.wel heb ik gekozen voor een extra ais(marifoonantenne) want een splitter raade ze mij niet aan ivm storingen.

Hendrik Keizer
Berichten: 292
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 7:44 pm

Re: Lowrance Netwerk & AIS - Advies gevraagd

Bericht door Hendrik Keizer »

Digital Yacht AIT2000 draait hier ook een seizoen zonder problemen op Simrad.
Kan alleen geen klasse B statische data meer ontcijferen. (Scheepsnamen van jachten)
Maar dat is een kwestie van een software update

Ludo Theunis
Berichten: 2
Lid geworden op: ma feb 04, 2013 2:07 pm

Re: Lowrance Netwerk & AIS - Advies gevraagd

Bericht door Ludo Theunis »

Ik heb mijn AIS gekocht bij http://www.yaser.nl ben er zeer tevreden over.
Goede uitleg met zeer goede service.
Harry gaat je zeker kunnen helpen.

Plaats reactie