batterij

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

batterij

Bericht door walter de landsheer »

Collega,s
Is het nodig om tijdens het vissen alle apparatuur af te zetten, om zo de batterijen te sparen.
Ik dacht dat dit onzin was maar misschien weten jullie beter !!!
mvg
Walter

Danny Winckelmans
Berichten: 11
Lid geworden op: ma jan 11, 2010 11:08 pm

Re: batterij

Bericht door Danny Winckelmans »

IK HEB 2 ACCUS IN MIJN BOOT STAAN 1 ENKEL OM TE STARTEN EN NAVIGATIE VERLICHTING
DE ANDERE OM DE ZENDER EN VISVINDER EN RADIO GPS ENZ.
DEZE IS EEN 105 A TRAXE BATERIJ ZO ALS VOOR EEN ELEKTRO MOTOR

IK HOOP U HIER MEE GEHOLPEN TE HEBBEN
GROETEN EN VANG ZE ALS HET GAAT

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: batterij

Bericht door walter de landsheer »

De vraag was eigenlijk meer of je batterijen leeg kunnen geraken als je de hele dag al je apparatuur laat opstaan tijdens het vissen !!!! Ik bedoel dan plotter, fishfinder,marifoon en ais !!!

Rien Meijs
Berichten: 48
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:44 pm

Re: batterij

Bericht door Rien Meijs »

Walter ik heb een 85 amp accu in de boot en als deze goed in orde is laat ik alles aan staan heel de dag dat ik vis als je tussen door nog verkast laad hij weer bij dus moet geen probleem zijn of er moet ergens lek stroom zijn
verder als je boot mee naar huis kan zet alles een volle dag aan en kijk dan of er nog voldoende vermogen in zit om te starten zo weet je zeker of het bij jouw werkt gr delta 1385 ps een reserve accu is nooit weg

Niels Janse
Berichten: 149
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:26 pm

Re: batterij

Bericht door Niels Janse »

Hoi Walter,

Ik heb de gehele dag mijn dieptemeter, plotter, marifoon en deltabak aan.
Ik heb dan ook geen problemen met starten. Ook haal ik mijn ankertouw nog op met een elektrische lier, wel nadat ik de motor heb gestart.
Ik heb 2 accu's die ik afzonderlijk en tegelijk kan gebruiken. Ik heb de 2e (reserve) accu dan ook nog niet nodig gehad.

Mijn conclusie is dus, dat het in mijn geval geen probleem is!

Grtz Niels

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: batterij

Bericht door Mario Wauters »

Hallo Walter
als ik vaar zet ik mijn sleutel op en dan laden de 2 batterijen op als ik op anker ga dan zet ik mijn batterijsleutel af en dan trek je maar 1batterij leeg met de apparatuur en de startbatterij blijft ok, als ik vertrek en gebruik ook de ankerlier sleutel terug aan en ok alles laad weer bij.
elpescador

delta 1518

Meiert Kers
Berichten: 36
Lid geworden op: ma feb 06, 2012 8:49 pm

Re: batterij

Bericht door Meiert Kers »

Volgens mij is het verstandig om 2 accu's in de boot te hebben om een eventuele lege accu te voorkomen zodat je niet meer kunt starten en op zee ligt te dobberen.
Ik heb dus ook 2 accu's in de boot staan en deze worden gescheiden door een cyric laadstroomverdeler deze doet de beide accu's laden tijdens het varen als de laadspanning hoger is dan 13 volt en als je aan het vissen bent en de motor is uit zakt de spanning onder de 13 volt en de accu's worden gescheiden zodat je de accu voor de apparatuur helemaal leeg kunt maken en de startaccu helemaal geladen blijft en je kan ook handmatig de accu's doorverbinden dit kan via een schakelaar die je aansluit op de laadstroomverdeler zodat beide accu's aangesproken worden om te starten dit alles kost nog geen 45 euro en je hoeft nergens aan te denken het werkt automatisch.

Meiert
delta1529

walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Re: batterij

Bericht door walter de landsheer »

Ok bedankt voor de info !!
Ik heb 2 accu's van 95 ampere , maar ik dacht dat dit niet voldoende was, omdat er toch wel wat blijft aanstaan tijdens het vissen !!!
2 comboplotters,marifoon en ais, en dit verbruikt toch wel iets !!!
Grtz

Plaats reactie