coordinaten importeren naar Globalmap (5200C)

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
joeri wilmssen
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

coordinaten importeren naar Globalmap (5200C)

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo,

Bestaat er een manier om coordinaten naar een Lowrance Glaobalmap 5200C te sturen via een SD-kaart?

Ik heb hier een 'berg' coordinaten en ik vermoed dat de buren zullen denken dat ik zot (Vlaams voor gek) geworden ben wanneer ik die hier op de oprit naast mijn huis, waar mijn boot staat, moet gaan ingeven via de unit zelf. Dit gaat minstens een halve dag duren...

Nu heb ik net de manual er even op nageslagen en daar wordt niets verteld dat dit mogelijk is, laat staan in welke formaat...

Met vriendelijke groeten en vang ze, Joeri
Somnium
Delta 1609

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: coordinaten importeren naar Globalmap (5200C)

Bericht door Marcel Oomen »

joeri,

als je ze op een sd-kaartje hebt staan kun je ze toch gewoon importeren in de plotter?
grtz, marcel D.1013

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: coordinaten importeren naar Globalmap (5200C)

Bericht door Mario Wauters »

Ik heb een extra stroomkabeltje voor mijn gps,plotter en met een batterij of een lader kan ik thuis in de woonkamer mijn huiswerk doen aanpassingen ingeven enz,ik heb wel een afneembere gps.
elpescador

delta 1518

joeri wilmssen
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: coordinaten importeren naar Globalmap (5200C)

Bericht door joeri wilmssen »

@ Marcel,

IK heb een hoop coordinaten maar die staan nog niet op een SD-kaart laat staan dat ik ze al elektronisch heb. Ze staan hier netjes op A4-velletjes geschreven.

Mijn bedoeling is/was om deze in een excel bestand te gaan noteren en dan deze te bewaren als .xls of .txt bestand. Dat ze in een bepaald formaat zullen moeten 'opgeschreven' worden zodat deze door de GLobalmap herkend worden lijkt me logisch.
Kopieren naar een SD-kaart, in de globalmap steken en dan importeren. (mocht dit al gaan)

Op deze manier kan ik in een excel-bestand verschillende werkbladen maken. bvb werkblad 1 zijn dan de nuttige coordinaten voor de Nederlandse kust, werkblad 2 voor de Belgische en 3 voor mijn coordinaten van Langeland DK enz.....
Je zou deze dan, al naargelang waar je wil gaan vissen deze naar je Globalmap kunnen exporteren zodat er geen berg 'nutteloze' informatie en waypoints op je GPS staan van je vakantie op Langeland wanneer je later voor de Nederlandse kust wil gaan vissen...


MVG, Joeri
Somnium
Delta 1609

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: coordinaten importeren naar Globalmap (5200C)

Bericht door Mario Wauters »

Een omgekeerde vraag kun je de waypoints van je gps backuppen op een sd kaartje om deze dan op de computer te bewaren?
elpescador

delta 1518

joeri wilmssen
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: coordinaten importeren naar Globalmap (5200C)

Bericht door joeri wilmssen »

@ Mario,

Dat zou inderdaad ook handig zijn maar ik ging er al van uit dat wanneer ik ze naar de GPS-unit kon sturen ik ze ook naar de SD-kaart kan sturen (in twee richtingen dus).

IK heb, na mijn vakantie op Langeland een hele avond op een stoeltje op de boot, hier op de oprit gezeten, om de coordinaten van meer dan 50 waypoints, stuk per stuk op papier te noteren en deze dan achteraf in een excel-bestand te schrijven (Nietwaar Marcel :D )
Mijn globalmap is natuurlijk verwijderbaar en je kan natuurlijk met een batterij en een kabeltje dat allemaal binnen doen maar dit is toch veel omslachtiger indien dit via de software mogelijk is.

Kan er iemand bevestigen of dit met nieuwere Lowrance toestellen wel mogelijk is (HDS Gen2 of HDS Touch)?
Mocht dit hiermee wel gaan en met de oudere toestellen niet, dan zou dit een 'upgrade' naar zo'n toestel toch al een beetje meer rechtvaardigen.

MVG, Joeri
Somnium
Delta 1609

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: coordinaten importeren naar Globalmap (5200C)

Bericht door Marcel Oomen »

JOERI ,

ZOALS IK AL EERDER ZEI,
KUN JE ZE GEWOON EXPORTEREN NAAR EEN SD-KAARTJE ( IK GELOOF IN USR BESTAND), EN UITERAARD OOK IMPORTEREN,
ZEKER MET EEN NIEUWE HDS GEN 2.
UITERAARD KUN JE DIT KAARTJE OOK WEER OPSLAAN OP JE PC..
EN OVERIGENS, ALS JE DE GELUKKIGE BEZITTER BENT VAN EEN HDS GEN 2 KUN JE ER HEEL WAT WAYPOINTS INDUWEN.
IKZELF HEB DE GEN 1 EN KAN ER 5000 IN KWIJT, DUS IK HOEF NIET TE SELECTEREN VOOR ALLEEN NEDERLAND OF DENEMARKEN , MAAR KAN ER ALLES OP LATEN STAAN.
WAYPOINTS DIE IK NIET NODIG VIND, GOOI IK ER NATUURLIJK WEL ALTIJD AF, HIJ ZOU TOCH MAAR EENS VOLRAKEN.
IK WEET NIET HOEVEEL ER OP DE GEN 2 GAAN, MAAR MISSCHIEN NOG WEL MEER.
grtz, marcel D.1013

joeri wilmssen
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: coordinaten importeren naar Globalmap (5200C)

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo,

Ik heb daarstraks even geprobeerd en ik heb nu een USR file op een SD-kaart staan die ik vanuit mijn globalmap naar de SD-kaart heb 'geschreven'.

Weet er toevallig iemand met welk stukje software je deze USR-file geopend krijgt om er dan nog iets zinnigs mee te kunnen doen en of je in dit stukje software eventueel handmatig Waypoints/coordinaten kunt bijschrijven?


MVG, Joeri
Somnium
Delta 1609

joris kik
Berichten: 35
Lid geworden op: ma dec 26, 2011 9:54 pm

Re: coordinaten importeren naar Globalmap (5200C)

Bericht door joris kik »

hallo

ik heb een poosje geleden een programma gratis gedounload.dat heet easy gps.
hiermee kun je waypoints handmatig invoeren en uploaden naar een sd kaart.
ook kun je ze inporteren van je sd kaart en kun je ze in verschillende mappen plaatsen.
Ook kun je ze nog zichtbaar maken op een map.
Ik vind het wel een handig programma.

marissen francois
Berichten: 43
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:58 pm

Re: coordinaten importeren naar Globalmap (5200C)

Bericht door marissen francois »

gps utility daar werkt het ook met

joeri wilmssen
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: coordinaten importeren naar Globalmap (5200C)

Bericht door joeri wilmssen »

@ Francois,

Met GPS Utility kan ik inderdaad de bewuste USR file openen en zie ik daarna alle data mooi in kolommen gerangschikt. Met dit progje zou het ook moeten lukken om handmatig punten bij te schrijven en deze richting de Globalmap te sturen...


MVG, Joeri
Somnium
Delta 1609

Plaats reactie