Lowrance HDS7 Gen2 Touch

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
joeri wilmssen
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Lowrance HDS7 Gen2 Touch

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo,


Er staat een mooie aanbieding bij Jos Boone van een Lowrance HDS7 GEN2 touch met LSS-2 voor 1699 Euro.
Heeft deze unit een meerwaarde op mijn kaartplotter Globalmap 5200C en dieptemeter X135?

Ik vis tot op heden niet op wrakken en blijf meestal kort onder de kant vanaf NJ.
Mijn boot (Beekman 505 Alfa) gaat ook elk jaar mee naar Langeland.

Het blijft natuurlijk wel mooi speelgoed en ik ben heeeeel braaf geweest dit jaar...


Mvg, Joeri
Somnium
Delta 1609

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: Lowrance HDS7 Gen2 Touch

Bericht door Marcel Oomen »

joeri,

de meerwaarde hiervan is dat je met deze hich-tech-computer nadien ook zelf waterkaarten kunt maken.
je kunt nl. door er een sd-kaartje in te steken opnames maken van de bodem tijdens het vissen,
en hier nadien dmv een niet al te duur computerprogramma waterkaarten maken die zowel bodemdieptes aangeeft als bodemhardheid in kleur.
bovendien kun je naderhand weer met een ander computerprogramma deze opnames omzetten in een ander bestandje en deze dan in deze plotter in beeld brengen, zodat je jezelf met je boot boven de taluds ziet varen, die je zelf hebt gemaakt....
bovendien zitten er op deze hds ongekende mogelijkheden, vergelijk het maar met een computer, zoveel kun je ermee,
en alle vragen die je erover hebt kun je stellen op het lowrence-forum. ( http://lowrance.actieforum.com/ ).
als je een en ander eens wilt bekijken kun je altijd langskomen.
ik zal je eens zo'n zelfgemaakte kaart toesturen die ikzelf gemaakt heb en die ik in de plotter kan bekijken als ik erbovenop aan het vissen ben..

grts, marcel.

Plaats reactie