Netwerk tussen verschillende Lowrance schermen

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
joeri wilmssen
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Netwerk tussen verschillende Lowrance schermen

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo,

Is er enig voordeel om mijn verschillende Lowrance-schermen aan boord aan elkaar te koppelen d.m.v. een NMEA netwerk?
Ik ga één der dagen mijn HDS Touch op mijn boot monteren en ik heb al een Globalmap 5500C en een X135 dieptemeter op mijn boot 'hangen'. (zonder netwerk)

Met dank bij voorbaat, Joeri
Somnium
Delta 1609

Roald Vos
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:21 pm

Re: Netwerk tussen verschillende Lowrance schermen

Bericht door Roald Vos »

Joeri,

Ikzelf heb alle lowrance apparatuur (LVR 880 Marifoon/X510 Dieptemeter/GPS7200 plotter en HDS10 plotter) onderling gekoppeld mbv NMEA2000, het voordeel is dat je de informatie (bv snelheid/diepte/vaarkoers/vaarrichting) van het ene apparaat zichtbaar kan maken op het andere apparaat. Is misschien meer leuk dan strict noodzakelijk. Let op als je beelden wilt oversluizen naar andere apparaten heb je een gele netwerkkabel nodig (bv dieptemeter beelden op de kaartplotter)

koppeling van marifoon met plotter betekent extra veiligheid, immers de marifoon herkent GPS coordinaten waarmee bij uitzenden van een noodsignaal direct je positie weergegeven wordt

gr
D1360

Plaats reactie