Hds7 touch of raymarine dragonfly

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Niels Janse
Berichten: 149
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:26 pm

Hds7 touch of raymarine dragonfly

Bericht door Niels Janse »

Ik wil mezelf nog een nieuwe dieptemeter kado doen, maar ik zit te twijfelen tussen een aantal modellen.
Ik heb nu een hds7 gen 2 kaartplotter. Om dus enige connectiviteit te krijgen tussen beide units is het handig om ook een lowrance uit de hds serie te kiezen. Vooral de 7 touch heeft mijn aandacht, omdat hier ingebouwde structure scan inzit.
Nu is ook mijn oog gevallen op de raymarine dragonfly. Dit is een betaalbare fishfinder met downscan. Prachtige beelden van gezien, maar nadeel is dat deze dus stand alone komt te staan en dus niet met de huidige hds plotter te koppelen is.

Heeft er iemand ervaring met het touchscreen, voor wat betreft werking met vuile en natte handen?

Graag jullie reacties.

Grtz Niels

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Hds7 touch of raymarine dragonfly

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Niels,

Die nieuwe moderne "fishfinders" van tegenwoordig blijken helemaal niet meer te werken blijkt nu! Want niemand (op één enkele uitzondering na) kan tegenwoordig geen vis meer vinden/vangen op de wrakken??? 10 jaar geleden ging dat nog heel goed met mijn oude zwart/witte X65 van lowrance :wink: Iedereen heeft tegenwoordig voor duizenden (ik ook) euro's aan apparatuur aan boord staan, maar als de vis er niet meer zit, kun je er nog een gouden in zetten... De wrakjes worden inderdaad wel fantastisch weergegeven, maar dat is dan ook alles, "fish finden" doen ze in de meeste gevallen niet meer :(

Alle gekheid op een stokje natuurlijk (of toch niet?), maar succes met je keuze! Af en toe moet je je eigen toch eens kietelen met iets nieuw niet? Blijft mevrouws Boone ook content.

Greetz Jerry

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Re: Hds7 touch of raymarine dragonfly

Bericht door harrie cas »

ja jerry dat is het mooie ervan mooie wrakken op de fishfinder maar geen vis hahahaha.alles is mooi kaal denk dat het over en uit is maar jij vangt tong wel wat scheefsmoelen hoorde ik van sjaak bazen die heb ook een mooi schip gekocht die orka 800 maar hij zei zelf al ik ben 30 jaar te laat.(HIJ MOEST SPAREN ZEI IE) hahahaha. tis jammer dat er geen of weinig vis te vangen is op de wrakken was toch 1 van m,n mooiste sport.

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Hds7 touch of raymarine dragonfly

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Harrie,

Volledig mee akkoord! Ik ga nu 1x per jaar naar Noorwegen, om toch nog een beetje dat gevoel te behouden van die bekende "klap op de elleboog" :wink:

Gr Jerry

Niels Janse
Berichten: 149
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:26 pm

Re: Hds7 touch of raymarine dragonfly

Bericht door Niels Janse »

Ik ben van mening dat de sidescan en downscan fishfinder zeer leuk speelgoed is.
Mag ook wel ook voor dat geld.
Na het nodige denkwerk hou ik het gewoon bij mijn hds plotter en x125 fishfinder. Werkt ook prima!
Voor mijn visserij is downscan leuk, maar zeker niet noodzakelijk. Het einde is ook op een gegeven moment zoek.

Grtz

Plaats reactie