Temperatuurmeter fishfinder

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Temperatuurmeter fishfinder

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hallo mannen,

Ik kwam de laatste twee afgelopen weekenden tot de ontdekking tijdens mijn vis trips dat de watertemperatuur op mijn lowrance X501 nog maar 10.5° aan gaf? Vorige week gaf ik er niet zoveel aandacht aan, maar dit weekend verbaasde het me weer dat hij maar 10.5 a 11° aangaf, terwijl ik toch het gevoel heb (en volgen teletext toch ook) dat de werkelijke watertemperatuur toch nog een stuk hoger ligt! Ik schat een graad of 17. Ik spreek wel onder de kust hé. En hij staat wel degelijk op graden en niet op Fahrenheit of zo, dus nu mijn vraag?

Zou het kunnen dat deze niet meer naar behoren werkt, of is het in een dergelijk geval alles of niets? Daarmee bedoel ik, ofwel geeft hij het correct aan ofwel helemaal niets? De aangroei op de sensor is ook voor deze tijd van het jaar zeer miniem, dus daar kan het niet aan liggen, want het is al veel erger geweest. Wie heeft raad of eerdere ervaringen gehad met de temperatuursensor van lowrance toestellen?

MVG Jerry

Gerrie van Hengel
Berichten: 84
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 10:13 pm

Re: Temperatuurmeter fishfinder

Bericht door Gerrie van Hengel »

Hallo Jerry.

Kan zijn dat je wat oxidatie op je stekkertje hebt.
Het is tenslotte maar een weerstandje.

Groet,
Gerrie.

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Temperatuurmeter fishfinder

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Hoi Gerry,

Je bedoelt het stekkertje aangesloten op de fishfinder? Ik sluit het natuurlijk niet uit, maar het lijkt me sterk daar al mijn apparatuur in een gesloten kajuit staat en de stekkers al jaren niet van het toestel verwijderd zijn, maar ik ga het zeker nakijken.

Bedankt voor de tip.

MVG Jerry

Plaats reactie