deltabak

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
René Wesdorp
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jan 16, 2008 6:48 pm

deltabak

Bericht door René Wesdorp »

is er iemand die weet wat het bereik is van de deltabak? hoorde tijd geleden op de oosterschelde iemand aan het communiceren aan de blokkendam. kan dat?
ik wil slapend sterven, net als opa, niet gillend, net als de passagiers in zijn bus.

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Bericht door Ron Hermse »

Ja dat kan

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Bericht door Koen De Bièvre »

Een aantal weken geleden lag ik voor Cadzand te vissen en ik hoorde ze bij de Maasvlakte bezig op de Deltabak.

Johan Hoekstra
Berichten: 22
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 11:02 pm

Re: deltabak

Bericht door Johan Hoekstra »

De deltabak met 4wat zal ongeveer 20 tot 30 km bereik hebben,je kan er ook een zogenaamde lineair(versterker)achter monteren (zijn wel verboden om te gebruiken en aangesloten te hebben )maar als je echt in nood zit en je gebruikt `m dan,dan horen ze je altijd (goed om je noodpositie door te geven).Komt wel bij kijken dat je antenne ook het vermogen moet aankunnen,anders gaat deze kapot,en hoort niemand je meer.Bij onderstaand bericht van Cadzand tot aan de blokkendam zal men waarschijnlijk ook zo`n lineair gebruikt hebben,of een hele strakke zee met weinig ruis op de deltabak.
Verder als je zo`n lineair gebruikt,moet de tegenpartij er ook een hebben omdat je anders je tegenpartij niet kan ontvangen.
Voor normaal gebruik van de deltabak heb je er geen nodig,omdat er meestal wel een bootje binnen de 20km zone van je zit die je kan ontvangen en verder helpen als je problemen hebt met je boot.

groeten Johan Delta 386
Als je er eenmaal geweest bent,dan raak je eraan verslaafd, ....... De zee..

Plaats reactie