Navionics sonar charts

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Niels Janse
Berichten: 149
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:26 pm

Navionics sonar charts

Bericht door Niels Janse »

Hallo,

Heeft er iemand van jullie al ervaring met de nieuwe navionics sonar charts?
Dit is de nieuwe uitgebreide kaart van navionics die de dieptelijnen zeer gedetaileerd laat zien.

Kloppen deze gegevens redelijk met de werkelijkheid en is het een goede aanvulling op de standaard kaart? Kost namelijk weer een paar centen extra en is zonde als het niet echt een goed beeld geeft t.o.v. de werkelijkheid.

Bedankt alvast!

Grtz Niels

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: Navionics sonar charts

Bericht door John Ezendam »

Niels,

Het hangt van de datum af, wanneer de kaart een update heeft gehad volgens de laatste opgaven van de Hydraugrafische diensten van de diverse landen. Dat kun je navragen bij de dealer die de kaart voor je maakt.
Normaal gesproken komt er een datum op de chip te staan.
verder zou ik, in dit geval eens de site van Navionics raadplegen. Ik weet dat er een update van de grote kaart voor ons gebied rond eind mei van dit jaar gaat komen.Dat werd me verteld bij Navionics.

Rob Weenink
Berichten: 111
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:48 am

Re: Navionics sonar charts

Bericht door Rob Weenink »

Hallo Niels,
De details ken ik niet helemaal, maar ik was een van de twee gelukkige die een navionics sonar kaartje op de beurs had gewonnen.
Helaas kon mijn lowrance plotter, de lcx112c, niet met deze kaartjes overweg.
Ik heb toen de gold kaart gekregen.
Wel geschikt voor mijn plotter.
Ik ben er helemaal blij mee.
Dus een tip: de nieuwe sonar kaartjes zijn prima maar controleer wel of je plotter er geschikt voor is anders kan je de sonar informatie niet zien.

Groeten
Rob D829

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Navionics sonar charts

Bericht door Koen De Bièvre »

Volgens mij wordt hier iets uit het oog verloren...
Die zéér gedetailleerde dieptelijnen moet je volgens mij zelf maken.
Je neemt sonarbeelden met je compatibele sonar/gps combo op van een bepaald gebied door er in een raster overheen te varen. De opgenomen sonarlog moet je dan via de website uploaden en dan krijg je vervolgens een bestand terug wat je dan weer op je toestel moet laden. Voor het stukje wat je dan zelf "gesonard" hebt, heb je dan die ultra gedetailleerde dieptelijnen en kleurtjes naargelang de ondergrond.

Ik dacht dat het voor zowel Lowrance/Simrad Insight Genesis als Navionics SonarCharts op deze manier moet gebeuren.

Niels Janse
Berichten: 149
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:26 pm

Re: Navionics sonar charts

Bericht door Niels Janse »

Bedankt voor de reacties!

Ik ga nog wel eens wat meer informeren bij Jos Boone.
Het word me via internet in ieder geval niet duidelijk.

Plaats reactie