Kaartplotter kaarten

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Kaartplotter kaarten

Bericht door Alex Wycisk »

Een vraag over de te gebruiken kaart in een kaartplotter.
Beter laat dan nooit .... ik ga over naar een kaartplotter, waarschijnlijk een Eagle seacharter 500 ( combi ). Nu zit ik met het kaartenprobleem. Welke kaart adviseren jullie ? En van welke leverancier ?

Zelf denk ik aan een Navionics Gold, een small versie 5G218S. Erg ver noordelijk gaat deze kaart volgens mij niet.... houd ergens bij Hoek van Holland op ??

Is C-Map een optie ? Wat is het bereik van zo n C-map kaart ? Als ik het goed heb begrepen is daar maar 1 versie van he ? Prijs is aantrekkelijker dan van een NavionicsXL, maar hoe zit het met het gebied ?

Vertrek vanuit Stellendam en af en toe NeeltjeJans.

Graag jullie mening en ervaringen.

Groeten Alex <<<<<Haat wind uit de verkeerde richting :twisted:
[/b]
e-tec rulez !!

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Bericht door Ron Hermse »

Ben zelf in het bezit van een Simrad met c-map is geweldig,loopt van ver in Frankrijk tot Waddeneilanden + alle binnenwateren(Oosterschelde etc)

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Plotter

Bericht door Mark Stuyck »

Hallo,
ik heb nog een Eagle Intellimap 500 C liggen met een grote kaart in. Slechts 1 keer gebruikt. Mag weg (wegens aankoop van boot met plotter erop) voor een prijsje.
Bij interesse kan je me mailen op chrisenmark@euphonynet.be
Mvg,

Mark

Matheussen Francine
Berichten: 6
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:15 pm

kaart voor Eagle

Bericht door Matheussen Francine »

C-Map kan niet gebruikt worden in Eagle of Lowrance toestellen. Deze fabrikant heeft gekozen voor de kaarten van Navionics.
NauticPath kaarten zijn niet te gebruiken in de 500 reeks van Eagle, wel in de plotters van Lowrance of de 640 reeks van Eagle.

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Yes bedankt, na wat speurwerk heb ik dat idd ook gevonden.

Iemand nog een andere interessante suggestie ?

Standard Horizon combi ??

Groeten Alex.
e-tec rulez !!

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Standard Horizon

Bericht door John Ezendam »

Standard Horizon werkt met Max kaarten van C-Map. Net allemaal update gehad. Kok Watersport in Rotterdam heeft alles op voorraad.

peter jagt
Berichten: 37
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:37 pm

standars horizon

Bericht door peter jagt »

deze week een standard horizon plotter cp 300 geinstalleerd. Je weet niet wat je ziet. Dan maar een iets duurdere kaart, nl c-map, maar een perfect beeld op een groot scherm.

Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Daar zit ik idd ook naar te kijken .... Amerika is stukken goedkoper. Maar hoe zit dat met de garantie...

Twijfel nog steeds... iemand ervaring met de nieuwe Garmin plotters ???
Zijn ook iets duurdere kaarten maar geven op de sonar functie ook 3D onderwaterbeeld.

Alex
e-tec rulez !!

Plaats reactie